Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program zespołu samokształceniowego nauczycieli kształcenia zintegrowanego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21682 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Podstawą proponowanego programu są dyskusje i wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Założenia programu Zespołu Samokształceniowego Nauczycieli Kształcenia Zintegrowanego zostały opracowane zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły. Ważną rolę odegrały wiadomości zdobyte przez nas na kursach, warsztatach i różnych formach doskonalenia.

PROGRAM ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DŁUGOŁĘCE

OPRACOWANY PRZEZ:
mgr Renatę Górecką
mgr Ewę Kulczyk
mgr Bożenę Piotrowską

SKŁAD ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
  1. Renata Górecka - przewodnicząca
  2. Ewa Kulczyk
  3. Bożena Piotrowska
ZAŁOŻENIA PROGRAMU

      Podstawą proponowanego programu są dyskusje i wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.
      Założenia programu Zespołu Samokształceniowego Nauczycieli Kształcenia Zintegrowanego zostały opracowane zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły.
      Ważną rolę odegrały wiadomości zdobyte przez nas na kursach, warsztatach i różnych formach doskonalenia.
      Program ma na celu wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli oraz podwyższenie jakości pracy szkoły w oparciu o ścisłą współpracę grona pedagogicznego.

CELE I ZADANIA ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO
  1. Zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów realizacji, programów nauczania, ścieżek edukacyjnych, korelowania treści nauczania przedmiotów, a także uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programów nauczania.
  2. Opracowanie sposobów badania wyników nauczania, przygotowanie narzędzi do tych badań.
  3. Dokonanie ewaluacji z przeprowadzonych testów mierzenia jakości pracy uczniów.
  4. Koordynowanie działań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
  5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samokształcenie i wymianę uzyskanych wiadomości i umiejętności.
  6. Sposoby skutecznego zapobiegania agresji słownej i fizycznej.
  7. Rozwiązywanie bieżących problemów pedagogicznych.
ZADANIA PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU
  • kierowanie pracę zespołu,
  • organizowanie spotkań szkoleniowych,
  • organizowanie wsparcia merytorycznego w grupie,
  • pośredniczenie między grupą a dyrektorem szkoły,
  • określenie roli zespołu kształcenia zintegrowanego w mierzeniu jakości pracy szkoły,
  • ustalenie terminów spotkań w uzgodnieniu z członkami zespołu.
ZADANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU
  • aktywne uczestnictwo w pracach zespołu,
  • wykonywanie zadań przydzielonych przez przewodniczącego zespołu,
  • dokonywanie samooceny i diagnozy własnych potrzeb i możliwości,
  • rozpoznawanie i zgłaszanie potrzeb w zakresie doskonalenia własnego warsztatu pracy,
  • dzielenie się z innymi członkami własnymi doświadczeniami i pomysłami zdobytymi w ramach praktyki, szkoleń i studiowania literatury fachowej,
  • dzielenie się wiedza i doświadczeniem na zajęciach otwartych i hospitacjach.
TERMINARZ REALIZACJI PROGRAMU
      Spotkania członków zespołu kształcenia zintegrowanego działającego przy Szkole Podstawowej w Długołęce, odbywać się będą w zależności od wynikających potrzeb, jednak nie mniej niż raz w miesiącu.
Dopuszcza się możliwość współpracy z psychologiem, pielęgniarką szkolną.

METODA
  • praca w grupie
  • mini wykład

    PLAN PRACY ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO

    I WYMIANA DOSWIADCZEŃ W ZAKRESIE METODYKI NAUCZANIA
    1. Wspólne omawianie zagadnień, z opanowaniem których uczniowie mają trudności.
    2. Obserwacja lekcji koleżeńskich.
    3. Omawianie lekcji koleżeńskich.
    4. Przygotowanie i analiza scenariuszy lekcji.
    5. Opracowanie metod mających na celu indywidualizację pracy z uczniami: praca z uczniami zdolnymi oraz mającymi trudności z nauką.
    6. Dzielenie się wiadomościami zdobytymi podczas kursów, warsztatów z koleżankami.
    II ANALIZA I EWALUACJA PRZEDMIOTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA
    1. Analiza systemu oceniania stosowanego dotychczas.
    2. Analiza systemów oceniania dostępnych w czasopismach metodycznych i internecie.
    3. Ewaluacja dotychczasowego systemu oceniania.
    III PRZYGOTOWANIE MIĘDZYSZKOLNYCH KONKURSÓW
    1. Opracowanie regulaminu Szkolnego Konkursu Recytatorskiego.
    2. Opracowanie regulaminu Gminnego Konkursu Ortograficznego.
    3. Analiza zadań ze zbiorów zadań oraz innych konkursów.
    4. Opracowanie zadań i przygotowanie testu do konkursu.
    5. Przeprowadzenie konkursów:
      1. eliminacje szkolne
      2. finał międzyszkolny
    IV OMÓWIENIE PROGRAMÓW MULTIMEDIALNYCH I PROJEKTOWANIE ZAJĘĆ W PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
    1. Wykorzystanie techniki informatycznej w kształceniu zintegrowanym.
    2. Wspólne przetestowanie programów multimedialnych.
    3. Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem programów multimedialnych.
    V OMAWIANIE NOWOŚCI WYDAWNICZYCH ORAZ CZASOPISM METODYCZNYCH
    1. Omawianie ciekawych artykułów z czasopism metodycznych.
    2. Analiza nowości wydawniczych.
    3. Wyszukiwanie informacji na stronach internetowych oraz omawianie ciekawych artykułów zapisanych na stronach internetowych..

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie