Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozmawiamy o róznych sposobach spędzania wolnego czasu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4109 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO- "Rozmowy o różnych sposobach spędzania wolnego czasu".

  1. Poziom: średnio-zaawansowany.
  2. Cele:
    • Ćwiczenia usprawniające zdolności mówienia w języku angielskim.
    • Ćwiczenia usprawniające umiejętności mówienia w języku angielskim.
    • Nauczanie słownictwa związanego z różnymi sposobami spędzania wolnego czasu oraz nazw różnych sportów ekstremalnych
    • Zachęcanie uczniów do wyrażania własnych opinii i sądów w obcym języku.
  3. - Przebieg lekcji:
CEL 1: (Szacowany czas: 10 minut)
  1. Kontekst: Rozmowa o różnych sposobach spędzania wolnego czasu.
  2. Ćwiczenie: Uczniowie są poproszeni o opowiedzenie o tym jak spędzają swój wolny czas. Mogą również nawiązywać do swoich hobby.
  3. Pomoce: Nie ma.
  4. Język: struktury gramatyczne oraz słownictwo stosowne do poziomu zaawansowania klasy.
  5. Możliwe problemy: Uczniowie mogą niechętnie opowiadać o swoim prywatnym czasie.
    Nauczyciel zachęci ich przez opowiedzenie paru zdań o jej metodach na spędzanie wolnego czasu.
CEL 2: (Szacowany czas: 10 minut)
  1. Kontekst: Czytanie + mówienie
  2. Ćwiczenie: Uczniowie otrzymują tekst, w którym pewien chłopiec opisuje jego metody na spędzanie wolnego czasu. Uczniowie czytają tekst, po czym odpowiadają na pytania przygotowane przez nauczyciela. Następnie wykonują ćwiczenie do tekstu (True-False sentences). Tekst został przygotowany na podstawie "English- Repetytorium Tematyczno-Leksykalne" Małgorzaty Cieślak (1998:25).
  3. Pomoce: kartki z tekstem i pytaniami (patrz załącznik).
  4. Język: Słownictwo związane z metodami spędzania wolnego czasu oraz z tematem "hobby".
  5. Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie znać wszystkich słów zawartych w tekście. Jeśli zaistnieje potrzeba, nauczyciel wyjaśni znaczenie nieznanych wyrazów.
Załącznik – Exercise 1: Decide if the following sentences are true or false:
  1. The author is very busy on weekends and that’s why he does not have time for any leisure activities.
  2. He cannot speak English fluently.
  3. The literary set gatherings can teach you a lot of important information.
  4. The author is a good singer.
  5. He does not to waste his spare time.
CEL 3: (Szacowany czas: 15 minut)
  1. Kontekst: Rozmawianie o sposobach spędzania wolnego czasu oraz o różnych sportach ekstremalnych.
  2. Ćwiczenie: Uczniowie siadają w parach i każda para otrzymuje zdjęcie przedstawiające różne sporty. Zadaniem każdej pary jest opisanie zdjęcia tak, aby pozostałe pary mogły odgadnąć, jaki sport ono przedstawia bez oglądania go.
  3. Pomoce: Zdjęcia przedstawiające różne sporty, (np. Bungee jumping, rafting, nurkowanie).
  4. Język: Słownictwo związane ze sportami ekstremalnymi.
  5. Możliwe problemy: Uczniowie mogą znać poszczególne sporty, lecz nie ich nazwy w języku angielskim. Nauczyciel przedstawi im nieznane nazwy sportów.
CEL 4: (Szacowany czas: 10 minut)
  1. Kontekst: Rozmowy o wolnym czasie i różnych sportach.
  2. Ćwiczenie: Uczniowie są poproszeni o opowiedzenie o tym czy uprawiali któreś z przedstawionych na zdjęciach sporty. Następnie wypowiadają się o tym, które ze sportów chcieliby uprawiać gdyby mieli ku temu okazję.
  3. Pomoce: Zdjęcia z różnymi sportami.
  4. Język: Słownictwo związane z różnymi sportami.
  5. Możliwe problemy: Uczniowie mogą niechętnie opowiadać o swoim prywatnym życiu lub pragnieniach. Nauczyciel spróbuje zachęcić ich do wzięcia udziału w dyskusji przez opowiedzenie o jej ulubionych sportach.
D- Ćwiczenia dodatkowe:

     Uczniowie mogą zostać poproszeni o wypowiedzenie się o jakiś innych sportach, które mieli możliwość uprawiać. Być może mieli okazję robić coś bardzo ciekawego i chcieliby o tym opowiedzieć?

Autor konspektu: mgr Anna Stopyra,
nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Szczecinie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie