Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia z terapii pedagogicznej w przedszkolu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 12737 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam propozycję ćwiczeń kształcących percepcję wzrokową i orientację przestrzenną.

Opracowała: mgr Edyta Wrzesińska
nauczycielka Przedszkola w Lesznie k/ W-wy

grupa wiekowa: dowolna


TEMAT: WIOSENNA ŁĄKA
------------------------

1. Swobodne i kierowane wypowiadanie się na temat obrazka.
CEL: wzbogacanie czynnego słownika, ćwiczenie orientacji przestrzennej, doskonalenie percepcji wzrokowej, utrwalenie przeliczania w zakresie 6-i.

PRZEBIEG: rozmowa na temat obrazka - wyodrębnianie położenia elementów względem siebie, wskazywanie położenia elementów na obrazku: nad, pod, przed, obok, za, między; przeliczanie takich samych elementów: motyli, żab, bocianówitd (praca grupowa)

POMOCE: plansza: "Wiosenna łąka".

2. Układanie podanego schematu.
CEL: ćwiczenie wzrokowej pamięci sekwencyjnej i koordynacji wzrokowej.

PRZEBIEG: układanie sylwetek zwierząt w tym samym schemacie, jaki podaje nauczyciel (praca indywidualna).

POMOCE: kartki ze schematem, papierowe sylwety zwierząt.

3. Zabawa ruchowo-rytmiczna: "Żabki i bociany".
CEL: ćwiczenie koncentracji uwagi i koordynacji ruchowo-słuchowej, orientacji przestrznnej: wysoko, nisko; wrażliwości, relaksacja.

PRZEBIEG: podział na 2-a zespoły: I- zespół "Żabaki", II - zespół- "ociany"; reagowanie na sygnał nauczycielki: kołatka - bociany, tamburyno- żabki.

POMOCE: emblematy dla zespołów z rysunkiem bociana i żaby, tamburyno i kołatka.

4. Tworzenie własnej kompozycji.
CEL: ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie estetyki, ćwiczenie orientacji przestrzennej.

PRZEBIEG: układanie elemntów na przygotowanej planszy. Polecenie: ułóż po lewej stronie stawu - żaby, a po prawej - bociany, nad stawem - motyle, pod - trawę i przyklej (praca indywidualna).

POMOCE: karta pracy z narysowanym stawem (dla każdego dziecka), papierowe elementy, klej, kredki.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie