Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7773 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zamieszczam sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela matematyki ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela mianowanego.
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko
: Dorota Kiślak
Miejsce zatrudnienia: ZKPiG nr 6, Gdańsk
Nauczany przedmiot: matematyka
Rozpoczęcie stażu: 01.09.2000 r.
Zakończenie stażu: 31.05.2003 r.


STREFA ROZWOJU ZAWODOWEGO
ORGANIZACYJNA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli:

  • dokonałam analizy przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu
    zawodowego (ze szczególnym uwzględnieniem awansu zawodowego
    nauczyciela kontraktowego)

    Karta Nauczyciela – ustawa z 26.I.1982,
    http://www.men.waw.pl/prawo/kartan/kn-spis.htm

    zasady postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli
    ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego
    ustawa z dnia 26.01.1982 – Karta Nauczyciela

    Nowelizacja ustawy Karta Nauczyciela z 18.II.2000
    http://www.men.waw.pl/prawo/karta_n.htm

    Rozporządzenie MEN z 3.VIII.2000 w sprawie uzyskania
    stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
    http://www.men.waw.pl/prawo/rozp_57/rozp_57.htm

    wykaz aktów prawnych z którymi powinien zapoznać się nauczyciel
    w okresie trwania stażu
    http://www.profesor.pl - serwis edukacyjny

    materiały pomocnicze dotyczące awansu zawodowego:
    http://www.codn.edu.pl/tekst_pl/3_proj/awans/awans.html
    http://www.odn.pila.pl/

    DOKUMENT – kserokopia dokumentów dotyczących awansu zawodowego

  • brałam udział w Radach Pedagogicznych Szkoleniowych dotyczących
    awansu zawodowego nauczycieli: 11.XI.2000, 17.XII.2002.

    DOKUMENT – potwierdzenie Pani Dyrektor o udziale w radach, notatki

  • wzięłam udział w Kursie doskonalącym znajomość przepisów Karta
    Nauczyciela – drogi awansu zawodowego nauczycieli, 4.XI.2002.

    DOKUMENT – zaświadczenie o udziale w szkoleniu

    2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, Panią Dyrektor ...

    Została ustalona długość stażu oraz zasady współpracy.
    Napisałam plan rozwoju zawodowego oraz sformułowałam wniosek
    o rozpoczęcie stażu z dniem 1.IX.2000. Decyzją Pani Dyrektor
    rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego.

    DOKUMENT
    - plan rozwoju zawodowego
    - wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego

    3. Zapoznałam się ze standardami wymagań dla uczniów szkoły podstawow
    i podstawą programową kształcenia ogólnego;
    zapoznałam się i dokonałam analizy podręczników i zeszytów ćwiczeń dla
    uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej;
    opracowałam rozkłady materiału z matematyki dla poszczególnych klas;
    zaplanowałam pracę z uczniem zdolnym i mającym trudności w uczeniu się;

    DOKUMENT
    - rozkłady materiału dla poszczególnych klas
    - zestawy zadań przygotowane dla uczniów zdolnych i z trudnościami w uczeniu się

    4. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.

    Zapoznałam się z przepisami, zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy:

  • dokonałam analizy dokumentów:

    - statut szkoły
    - regulaminy szkolne
    - program rozwoju szkoły
    - program wychowawczy szkoły
    - wewnatrzszkolny system oceniania

    DOKUMENT - kserokopia powyższych dokumentów

  • brałam udział w szkoleniu BHP
    10.IX.2000, 4.X.2000, 27.I.2003

  • brałam udział w szkoleniu przeciw pożarowym 21.III.2001

    DOKUMENT
    - kserokopia dokumentów
    - zaświadczenie o udziale w szkoleniach


    5. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i zadań:

  • pracowałam w zespole między-przedmiotowym nauczycieli matematyki,
    techniki i informatyki

  • współpracowałam z rodzicami uczniów

  • wdrażałam wewnątrzszkolny system oceniania

  • uczestniczyłam w pracach zespołu przygotowującego ścieżkę edukacyjną „edukacja prozdrowotna”

  • realizowałam zadania opiekuńczo – wychowawcze:

  • organizowałam wycieczki krajobrazowo – integracyjne
    - wyjścia do kina, teatru, muzeum,
    - uczestniczyłam w organizacji Dnia Europejskiego w naszej szkole,
    wraz z moją klasą reprezentowałam Grecję, III.2003
    - uczestniczyłam z klasą wychowawczą w:
    Turniejach Mikołajkowych piłki nożnej, 2000/2002
    Giełdzie kolekcji i zainteresowań, 2000/2002
    Pokazie Mody zorganizowanym na Pierwszy Dzień Wiosny, III.2001
    - organizowałam uroczystości wewnątrzklasowe,

  • uczestniczyłam w Radach Pedagogicznych

  • brałam udział w przygotowaniu Szkolnej Olimpiady Sportowej
    jako przewodnicząca komisji zajmującej się dyplomami i nagrodami dla
    uczestników olimpiady, VI.2002

  • byłam organizatorem/ współorganizatorem konkursów matematycznych

  • brałam udział jako jury w Konkursie Poetyckim zorganizowanym przez
    Panią ..., 20.XII.2000

  • współpracowałam ze Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt 2000-2002

  • opiekowałam się Sekcją Fotograficzną, 2000/2001

  • brałam udział w IV Sesji Gdańskiego Sejmiku Samorządów Uczniowskich
    (spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej – Edmundem Wittbrodtem)
    Gdańsk, III.2001

  • brałam udział w Komisji Rejonowej Konkursu Matematycznego
    dla klas IV szkoły podstawowej (sprawdzanie prac konkursowych), V.2001

  • uczestniczyłam w komisjach nadzorujących sprawdziany kończące
    klasę VI szk. podst. IV.2002, X.2002, XI.2002, IV.2003

  • byłam przewodniczącą komisji nadzorującej sprawdzian kompetencji w klasach trzecich gimnazjum, V.2002

    DOKUMENT - potwierdzenie Pani Dyrektor

    6. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju
    zawodowego.
    Napisałam sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
    za okres od 1.IX.2000 do 31.V.2003.

    DOKUMENT - sprawozdanie z przebiegu stażu


    STREFA ROZWOJU ZAWODOWEGO
    DYDAKTYCZNA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    1. Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli przedmiotu -matematyka.

    DOKUMENT – scenariusze lekcji

    2. Prowadziłam lekcje w obecności opiekuna stażu, Pani Dyrektor ...

    DOKUMENT – scenariusze lekcji hospitowanych z opinią opiekuna stażu

    3. Dokonałam analizy słabych i mocnych stron własnej działalności.
    W celu podniesienia jakości swojej pracy dokonałam analizy SWOT.

    DOKUMENT – analiza SWOT

    4. Prowadziłam zajęcia podnoszące ich atrakcyjność:

  • praca z kalkulatorem graficznym

  • aktywne metody pracy:

    - gry i zabawy matematyczne (domino, karty do gry, rebusy, wycinanki, krzyżówki, itp.)
    - wewnątrzklasowe konkursy matematyczne (Jeden z dziesięciu )
    - lekcje przygotowane przez kilkoro uczniów
    - wykonywanie zadań o treściach związanych z zainteresowaniami uczniów,
    o różnorodnych treściach, np. o zwierzętach, o samochodach,
    - tworzenie odpowiedniego nastawienia do nauki:
    czas na wykonanie ćwiczenia lub zabawę, krótka, luźna rozmowa
    - praca różnymi metodami nauczania

    DOKUMENT - scenariusze lekcji

    5. Wzbogacanie bazy dydaktycznej szkoły:

  • samodzielnie wykonywałam pomoce dydaktyczne przydatne na lekcjach

  • wyszukiwałam przy pomocy internetu różnorodne ciekawostki matematyczne

  • zgromadziłam w gabinecie matematycznym pomoce matematyczne i
    ciekawe prace wykonane przez uczniów

  • opiekowałam się salą matematyczną:

    -zagospodarowanie witryn w meblościankach oraz gazetki,
    -troska o zieleń i czystość sali,
    -dbanie o naprawę stolików i krzeseł,

    DOKUMENT
    - plansze i pomoce naukowe w sali matematycznej
    - zdjęcia

    6. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.

  • opracowuję dokumentację w programach Microsoft Word, Microsoft Excel

  • wykonuję przy pomocy komputera pomoce matematyczne i różnego rodzaju plansze przydatne na lekcjach

  • wykorzystuję komputer do pisania prac klasowych, sprawdzianów, testów, różnego rodzaju zadań na lekcje itp.

  • corocznie pomagam w organizacji konkursów matematycznych:
    Kangur, Talent, konkursy wewnątrzszkolne, itd.

  • przeglądam zasoby internetu

    - wyszukiwanie informacji dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (szczególnie nauczyciela kontraktowego)
    http://www.profesor.pl
    http://www.men.waw.pl
    http://www.codn.edu.pl
    http://www.mrsiza.republika.pl/Awans_zawodowy/

    - wyszukiwanie różnorodnych ciekawostek matematycznych przydatnych na lekcjach, scenariuszy lekcji nauczycieli matematyki
    http://www.interklasa.pl
    http://www.wsip.com.pl
    http://www.republika.pl/szkolamialy/serwisy

    DOKUMENT
    - scenariusze lekcji
    - prace klasowe, sprawdziany, itd.
    - wydruki stron internetowych
    - potwierdzenie Pani Dyrektor o pomocy w przygotowaniu konkursów
    - plansze i pomoce naukowe w sali matematycznej

    W przyszłości chciałabym prowadzić lekcje matematyki z wykorzystaniem
    technologii komputerowej (program Cabri – do nauczania geometrii, oraz
    program Derive). Niestety nie udało mi się tego dokonać w okresie stażu
    z takich przyczyn jak brak dostępu do powyżej wymienionych programów.
    Konieczny byłby również podział klasy na grupy.

    7. Udział w przygotowaniu konkursów matematycznych.

    Każdego roku pomagam w organizacji konkursów matematycznych:
    Kangur, Talent, konkursy wewnątrzszkolne dla poszczególnych klas.

    Byłam przewodniczącą szkolnego etapu konkursu matematycznego dla klas IV szkoły podstawowej - 5.V.2001.

    Organizowałam wewnątrzszkolny konkurs matematyczny dla klas IV szkoły
    podstawowej (trzy etapy) – IV,V,VI.2003.

    Przygotowywałam dla uczniów zdolniejszych dodatkowe zadania mające na celu przygotowanie do konkursów oraz pogłębienie wiedzy uczniów.

    DOKUMENT
    - udział w przygotowaniu konkursów potwierdzony przez Panią Dyrektor
    - protokoły z przeprowadzonych konkursów
    - zadania dodatkowe dla uczniów

    8. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów słabszych.

    Co rocznie prowadzę zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas IV – VI szkoły
    podstawowej, mających trudności z opanowaniem materiału z matematyki.

    DOKUMENT – potwierdzenie prowadzenia zajęć przez Panią Dyrektor

    9. Zapoznawanie się z literaturą matematyczną:

  • systematycznie studiuję literaturę matematyczną oraz czasopisma
    matematyczne i wykorzystuję wiadomości w nich zawarte na lekcjach matematyki:

    „ Ciekawe zadania, ciekawe pomysły ”, G.Rygał

    „ Matematyka z krzyżówką ”, klasy IV – VI, A.Ziółkowska, A.Werner, E.Wójtowicz

    „ Zbiór zadań dla Asa ” – materiały pomocnicze dla uczniów uzdolnionych
    matematycznie, klasa IV, VI, S.Durydiwka, W.Łęska, S.Łęski

    „ Ścieżki przedmiotowe w matematyce ” – wiem, umiem, stosuję, ćwiczenia dla klasy IV szk. podst., H.Lewicka, A.Zalewska, M.Zawal-Jarosik

    „ 200 zadań i łamigłówek dla uczniów klas IV – VI szk. podst. ”,
    U.Andrzejewska, K.Ślusarska

    „ Matematyka z wesołym kangurem ” - zadania konkursowe.

    „ Testy z matematyki dla klasy VI ”, B.Kowalińska

    „ Przepustka do gimnazjum ” - testy na cały rok, T.Jawdosiuk

    „ Matematyka – sprawdziany kompetencji ”, Cz. i Ł. Kuncewicz

    Czasopismo dla nauczycieli MATEMATYKA

    nr 4, 1994 „ krzyżówki w nauczaniu matematyki w klasie IV ”, K.Gałązka
    nr 5, 1998 „ scenariusze lekcji ”, M.Kuźnicka, M.Borowiecka
    nr 1, 2000 „ domino matematyczne ”
    nr 2, 2002 „ przedświąteczne lekcje ”, B.Parciak

    DOKUMENT – dzienniczek lektur

    STREFA ROZWOJU ZAWODOWEGO
    OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    1. Zapoznałam się z programem wychowawczym szkoły i opracowywałam plan wychowawczy dla mojej klasy (plan otwarty na modyfikacje w zależności od potrzeb).

    DOKUMENT
    - kserokopia planu wychowawczego szkoły
    - plan wychowawczy klasy

    2. Sporządziłam program spotkań z rodzicami uczniów klasy wychowawczej i ustaliłam zasady współpracy.

    Poznałam sytuację rodzinną wychowanków.
    W miarę potrzeb prowadziłam indywidualne rozmowy z rodzicami.
    Nawiązałam współpracę z pedagogiem szkolnym w celu rozwiązywania trudniejszych sytuacji wychowawczych.

    DOKUMENT - notatki ze spotkań z rodzicami

    3. Prowadziłam zajęcia wychowawcze zmierzające do integracji zespołu klasowego.

  • spotkania z pedagogiem szkolnym
    lekcje na temat „ przemocy ”, „ asertywności ”, III.2001

  • imprezy integracyjne:

    - Dzień Chłopaka
    - Dzień Dziecka
    - Mikołajki
    - Andrzejki
    - Spotkanie Wigilijne
    - Urodziny Uczniów

    DOKUMENT - potwierdzenie Pani Dyrektor o przeprowadzeniu imprez, zdjęcia

    4. Organizowałam wycieczki krajobrazowo – integracyjne.

  • wycieczki do Szwajcarii Kaszubskiej (zielona szkoła )

    - Miechucino (koło Gołubia) (Zielona Szkoła ) V.2001, VI.2002
    - Wiele (biwak) V.2003

  • wycieczki rowerowe

  • wycieczka do Zakładu Utylizacji Śmieci – Szadółki, IX.2001

  • wyjścia do kina, teatru, muzeum:

    - Muzeum Archeologiczne, Gdańsk, X.2000
    - Muzeum Morskie, Gdańsk, V.2001
    - Dwór Artusa, IV.2002
    - Teatr Muzyczny, Gdynia
    „ Scrooge ”, I.2001
    „ Ania z Zielonego Wzgórza ”, I.2002
    „ Okno mistrza świata ”, I.2003
    -kino:
    „ Tygrys i Przyjaciele ”, X.2000
    „ Dinozaur ”, XII.200
    „ W pustyni i w puszczy ”, IV.2001
    „ Dr Dolittle ”, IX.2001
    „ Atlantyda – zaginiony świat ”, XI.2001
    „ Harry Potter ”, I.2002
    „ ET ”, VI.2002
    „ Zemsta ”, X.2002
    „ Johnny English ”, V.2003

  • współpraca ze Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt, 2000-2003

  • wycieczka do ZOO w Oliwie, VI.2001

    DOKUMENT
    - zdjęcia z wyjazdów
    - bilety wstępu
    - podziękowanie ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt

    5. Systematycznie wykorzystuję pozycje dotyczące wychowania i przeprowadzania godzin wychowawczych aktywizującymi metodami nauczania:

    „ Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie ”, E. Brudnik, A. Moszyńska, B. Owczarska
    „ Spójrz inaczej – program zajęć wychowawczo – profilaktycznych,
    spotkania z klasa IV, V, VI szkoły podstawowej ”,
    A. Kołodziejczyk, E. Czemierowska

    DOKUMENT - dzienniczek lektur

    STREFA ROZWOJU ZAWODOWEGO
    OSOBISTA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    1. Wstępna ocena własnych umiejętności.

    Przeprowadziłam ankietę wśród dzieci, które uczę matematyki. Dotyczyła ona mojej pracy na lekcji, mojego zachowania w stosunku do uczniów oraz atmosfery panującej w czasie trwania zajęć.
    Dzięki ankiecie mogłam przeanalizować swoją pracę jako nauczyciela, mogłam wyciągnąć wnioski idące na przyszłość, oraz zastanowić się, co powinnam zmienić w mojej pracy aby była ona jeszcze bardziej efektywna.

    DOKUMENT - przeprowadzona ankieta i jej wyniki

    2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu:

  • brałam udział w konferencjach metodycznych

    „ Matematyka w klasach IV – VI ”, organizator – Wydawnictwo Juka, XI.2001
    „ Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki w kontekście podręcznika do szkoły podstawowej Cztery pory roku w matematyce ”, organizator – Wydawnictwo Edukacyjne Sp. Z o.o., IX.2001
    „ Jak zareklamować matematykę ” – warsztaty, organizator – CEN, IX.2001
    „ Gry na lekcjach matematyki – układ współrzędnych to okazja do aktywnego odkrywania strategii w grach ” – sesja dla nauczycieli matematyki, V.2002

    DOKUMENT
    - zaświadczenia o udziale
    - lista obecności w konferencji

  • uczestniczyłam w Radach Pedagogicznych szkoleniowych

    DOKUMENT
    - potwierdzenie udziału przez Panią Dyrektor
    - notatki

    3. Samodoskonalenie i uzyskanie dodatkowych kwalifikacji.

  • Ukończyłam kursy:

    - Matematyka z kalkulatorem, część I, X.2000
    - Kursie doskonalącym znajomość przepisów Karta Nauczyciela – drogi awansu zawodowego nauczycieli, XI.2000
    - Aktywizujące metody nauczania w matematyce, IV.2002
    - Kurs pomiaru dydaktycznego I stopnia dla nauczycieli matematyki, XII.2002

    DOKUMENT - zaświadczenia o ukończeniu kursów

    Nie udało mi się ukończyć jednego kursu założonego w planie rozwoju:
    Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki – organizator CEN.
    Przyczyną jest to, że kurs nie odbył się.

    4. Samodzielne studiowanie literatury matematycznej i pedagogicznej.

    Systematycznie studiuję literaturę związaną z rodzajem wykonywanej przeze mnie pracy, korzystam z wiedzy teoretycznej zawartej w lekturze i wykorzystuję ją na moich lekcjach. Dotyczy to zarówno wiedzy matematycznej jak i wychowawczej.

    DOKUMENT – dzienniczek lektur

    5. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych.

  • pracowałam w zespole między-przedmiotowym nauczycieli matematyki,
    techniki i informatyki

  • współpracowałam z pracownikami szkoły:

    Panią Dyrektor – opiekunem stażu,
    nauczycielami matematyki oraz innymi nauczycielami,
    pedagogiem szkolnym,

    Współpraca dotyczyła zarówno korzystania z wiedzy i doświadczenia innych, ale także polegała na przekazywaniu posiadanych przeze mnie wiadomości i umiejętności.

    DOKUMENT
    - potwierdzenie Pani Dyrektor o pracy w zespole między-przedmiotowym
    - potwierdzenie o współpracy z nauczycielami

    6. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy.

    W przyszłości chciałabym nadal uczestniczyć w różnych formach doskonalenia zawodowego aby pogłębiać swoja wiedzę i kwalifikacje. Najważniejszym przedsięwzięciem jakie mam w planach są studia podyplomowe na wydziale Informatyki UG. Dałyby mi one kwalifikacje do nauczania drugiego przedmiotu. W przyszłości chciałbym również rozpocząć staż na nauczyciela dyplomowanego.

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie