Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Modele nauczania integracyjnego w niektórych krajach europejskich

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 713 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

W krajach Unii Europejskiej prawie 50 mln obywateli to osoby niepełnosprawne. Choć kraje członkowskie od wielu lat starają się poprawić sytuację osób niepełnosprawnych, to dopiero w ostatniej dekadzie prowadzi się w krajach europejskich działania, które mają za zadanie doprowadzić do wyrównania szans i pełnoprawności niepełnosprawnych. Powstało szereg dokumentów, ustaw, dyrektyw przeciwdziałających społecznemu wykluczaniu osób niepełnosprawnych i budowaniu Europy bez barier. I choć nie ma jednoznacznej definicji i kategoryzacji niepełnosprawności to niemal we wszystkich krajach specjalne potrzeby edukacyjne traktowane są z coraz większą uwagą i zrozumieniem. W poszczególnych krajach europejskich stosuje się różnorodne rozwiązania dotyczące nauczania osób niepełnosprawnych. Wszędzie wdrażana jest jednak polityka integracyjna.
Podstawowym założeniem systemu kształcenia integracyjnego jest włączenie dzieci niepełnosprawnych w system kształcenia osób pełnosprawnych.
Edukacja integracyjna ma lepiej przygotować dziecko do normalnego życia w społeczeństwie. Dużym plusem integracji jest to, iż dzieci z różnymi dysfunkcjami mogą nauczyć się samodzielności, współpracy i współdziałania. Dzieci pełnosprawne natomiast mają możliwość przekonania się, że wśród nich może znajdować się ktoś, kto różni się sprawnością fizyczną czy intelektualną, a mimo to nie jest kimś gorszym.
W zależności od zgromadzonych doświadczeń w zakresie integracji w nauczaniu specjalnym wszystkie kraje poszukują i stwarzają dzieciom niepełnosprawnym coraz lepsze warunki i możliwości włączania w powszechny nurt edukacji. W wielu krajach dzieci niepełnosprawne mają prawo do nauki razem ze swoimi pełnosprawnymi rówieśnikami, Politykę edukacyjną ukierunkowaną przede wszystkim na szkolnictwo integracyjne przyjęły Włochy, Szwecja, Grecja, Hiszpania i Portugalia.
W pozostałych krajach występuje kilka rozwiązań edukacyjnych - od szkolnictwa ogólnodostępnego i specjalnego, poprzez integracyjne lub z integracyjnymi klasami w szkołach ogólnodostępnych, po wybrane wspólne zajęcia dla wszystkich uczniów.
W krajach unijnych rozwój szkolnictwa integracyjnego widoczny jest głównie na poziomie szkół podstawowych i gimnazjów. W szkołach średnich idea nauczania integracyjnego rozwija się o wiele wolniej.

(...)

Maria Babicka
Publiczna Szkoła Podstawowa w Św. Katarzynie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie