Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Próba charakterystyki motoryczności dzieci w wieku 10-13 lat - odnośnie uprawiania gier zespołowych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1666 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Optymalny okres nauczania czynności jest to okres rozwoju dziecka, który trudno jest ująć w dokładne normy wiekowe. Początek na 3 - 4 rok pobytu dziecka w szkole, a czas trwania może być różny.

Okres ten kończy się w raz z pojawieniem się symptomów dojrzewania płciowego, nowego bardzo ważnego okresu rozwoju dziecka.

Wiek od 10 - 13 roku życia dziecka stanowi kulminacyjny punkt ogólnego rozwoju, ze względu na motoryczność. W tym okresie zauważamy świadome kierowanie ruchami, coraz lepsze i pewniejsze ich przyswajanie. Wszelkie czynności ruchowe stosowane w życiu codziennym stają się coraz bardziej celowe i oszczędne. Szafowanie ruchami, nieopanowanie stresujących sytuacji, świadczących nadpobudliwości dzieci młodszych, ustępuje miejsca celowości i ekonomice ruchów, choć występują tu jeszcze różne odchylenia.

Odrębność motoryczna dzieci w tym okresie rozwoju charakteryzuje się zwinnością i zręcznością, a także szybkością i siłą wykonywanych ruchów.

Z dużą zwinnością dzieci w tym wieku pokonują naturalne przeszkody, przyrządy gimnastyczne, wykazują również duże zdolności manualne w posługiwaniu się piłką oraz dużą szybkością biegową. Odnosi się to do dziewcząt jak i chłopców.

Tak, więc ruchy dziecka można określić jako zrównoważone i harmonijne, które charakteryzują się płynnym przebiegiem, a struktura tworzenia ruchów jest wyraźna. W omawianym okresie zaznacza się również bardzo dobre przenoszenie ruchów, a szczególnie, gdy zawodnik (uczeń) wprowadza do akcji tułów.

Jest to ważny okres z punktu widzenia przydatności dzieci do sportu, gdyż dzieci te wykazują szybkie przyswajanie sobie różnych przebiegów ruchowych, dokładnie dostosowując swoją motorykę do zmiennych warunków, - czyli przyswajania nowych czynności ruchowych bez długotrwałych ćwiczeń.

Wszystko to jest związane z odwagą, z zapałem do nauki ruchów i dużą aktywnością szczególnie, gdy idzie o wyniki motoryczne i rozwiązywanie nowych zadań ruchowych. Jest to okres gdzie dążą do współzawodnictwa, porównania swych sił i zdolności w rywalizacji z rówieśnikami.

Dariusz Tomasik
Szkoła Podstawowa nr 5 w Zgorzelcu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie