Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Obliczanie pola trójkąta z zastosowaniem funkcji trygonometrycznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3161 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE II GIMNAZJUM
/zgodnie z programem Błękitna Matematyka/

TEMAT: OBLICZANIE POLA TRÓJKĄTA Z ZASTOSOWANIEM FUNKCJI TRYGONOMETRYCZNYCH.

CELE LEKCJI:

1. POZNAWCZE:

  • Poznanie wzorów na pole trójkąta równobocznego i dowolnego z zastosowaniem funkcji trygonometrycznej.

    2.KSZTAŁCĄCE:

  • Utrwalenie wiadomości o trójkątach i tw. Pitagorasa.
  • Doskonalenie umiejętności wyprowadzania i przekształcania wzorów.
  • Kształtowanie spostrzegawczości i wyobraźni geometrycznej ucznia.
  • Kształcenie umiejętności sprawnego obliczania pola trójkątów na podstawie danych w zadaniu.

    3.WYCHOWAWCZE:

  • Wdrażanie do samokontroli.
  • Wyrabianie u uczniów zdolności do skupienia uwagi, koncentracji i wysiłku.
  • Przyzwyczajanie uczniów do samodzielnej pracy oraz do pracy w małych grupach.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania i współpracy z innymi.

    POMOCE DYDAKTYCZNE: plansza z wzorami na pole trójkąta, przyrządy geometryczne.

    METODY NAUCZANIA: wyjaśnienie, ćwiczenia, pogadanka.

    FORMY PRACY: praca samodzielna uczniów, praca w małych grupach, praca z całą klasą.

    PLAN LEKCJI:
    I.CZĘŚĆ ORGANIZACYJNA: przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności oraz pracy domowej.
    II.CZĘŚĆ ZASADNICZA:
    1.Przypomnienie wzorów na pole trójkąta prostokątnego i dowolnego oraz tw.Pitagorasa.
    2.Wyprowadzenie wzoru na pole trójkąta równobocznego w zależności od długości boku.
    3.Wyprowadzenie wzoru trygonometrycznego na pole trójkąta dowolnego.
    4. Zastosowanie wzorów w zadaniach.
    III.CZĘŚĆ KOŃCOWA:
    1.Podsumowanie lekcji.
    2.Podanie i wyjaśnienie zadania domowego.

     

    mgr inż. Bernadeta Josek
    Gimnazjum w Chybiu

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie