Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nasz wieś – wprowadzenie literki: y

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4236 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
mgr Maria Borlik
nauczyciel wychowania przedszkolnego
Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zarzeczu

Temat : Nasz wieś – wprowadzenie literki "y"

Cele:

  • Utrwalanie wiadomości o budownictwie dawniej i dziś
  • Praca architekta i budowniczych
  • Kształtowanie umiejętności zamykania myśli w granicach zdania
  • Wdrażanie do prowadzenia komunikatywnej rozmowy na wskazany temat
  • Utrwalanie poznanych kształtów: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt oraz znaków matematycznych : "=", ">", "< oraz poznanych liter
  • Budzenie przywiązania do domu rodzinnego, szacunku dla rodziców
Środki dydaktyczne:
  • Makieta wsi (wykonana przez dzieci), flet, litery : a, o, i, e, u, , t, d ,m, y – małe i duże, karteczki dla każdego dziecka z wyrazem lub zdaniem
Przebieg zajęć
  1. Przywitanie gości
    • Rozmowa z dziećmi na temat: Jak wyglądały domy dawniej , a jak wyglądają dziś
    • Ludzie pierwotni
      • Jaskinie
      • Szałasy wyplatane z trawy
      • Schrony wykopane w ziemi
      • Domy z gałęzi zawieszane na drzewach
    • Indianie amerykańscy –
      • namioty stożkowe, tipi – drewniane słupki pokryte skórami – wigwamy
      • Lepianki z gliny lub mułu ze strzechami z trawy lub liści
    • W Chinach – ściany bambusowej plecionki, niektóre domy umieszczone były na statkach
    • W Afryce używano kamienia do budowy ścian – dach płaski
    • W Egipcie (łaźnie) –wokół atrium czyli głównej Sali
    • W Polsce do XIII wieku domy drewniane, później murowane i kilkupiętrowe kamienice, pałace
  2. Wypowiedzi dzieci na następujące tematy
    • Kto zajmuje się projektowaniem domów, a kto je buduje?
    • Z jakich głównych części składa się każdy dom ( fundament, ściany dach)
    • Z jakich materiałów buduje się teraz domy i jak się one nazywają (jednorodzinne, bloki, wieżowce, drapacze chmur)
    • Czy dom rodzinny to tylko budowla
  3. Zabawa "Zaklinacze i węże"
  4. Wyszukiwanie kształtów: koła, kwadraty, trójkąty, prostokąty, w wykonanych przez dzieci domkach i innych elementach makiety ( znaki drogowe, drzewka, pasy na jezdni)
    • Porównywanie, po której stronie ulicy jest więcej domków, a po której mniej itp.
  5. Wprowadzenie litery "y" na podstawie wyrazu "domy"
    • Analiza i synteza słuchowa wyrazu "domy"
    • Pokaz liter "y" drukowanej i pisanej
    • Ułożenie podpisu" To domy" ( przypomnienie jaką litera rozpoczynamy opisać zdanie)
  6. Zabawa ruchowa "Samogłoski"
  7. Odczytywanie przez dzieci napisów na kartkach do rysowania. Indywidualizacja zadania w zależności od umiejętności i możliwości dzieci
  8. Zakończenie zajęć
Opracowała i przeprowadziła
mgr Maria Borlik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie