Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kiedy niebo płacze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1659 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 TEMAT : „Kiedy niebo płacze” – malowanie techniką „mokre na mokrym”

OBSZAR EDUKACYJNY: edukacja plastyczna

CELE : - rozwijanie inwencji twórczej dzieci;
- poszerzenie doświadczeń plastycznych;
- czerpanie radości z zaskakujących efektów pracy;
- próba mieszania kolorów i określania stopnia ich nasycenia.

POMOCE : kilka parasolek, farby- akwarele, pędzelki, miski i kubeczki z
wodą, papierowe ręczniki

PRZEBIEG :
1. Nauczycielka recytuje wiersz „Słota” I. Suchorzewskiej

- Pada gęsty Kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży...
Kapu, kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kapią z drzewa
Kropelki jak łzy...
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my...
Chlapu, chlapu, błoto chlapie,
Po kałużach jesień człapie
Otulona w mgły...
2. Omówienie treści wiersza, dzieci wymieniają co mokło w wierszu,
oraz podają swoje pomysły na to co może zmoczyć deszcz...odpowiadają jak może być gdy pada deszcz : np. szaro, mokro, smutno, płaczliwie itp......co może robić deszcz : padać , siąpić, lać, uderzać o szyby, stukać, zacinać, mżyć, chlapać...itp.

3. Zabawa ruchowa „Deszcz”- dzieci przy akompaniamencie wysokich
dźwięków (szesnastki grane na instrumencie klawiszowym) biegają po klasie omijając rozłożone parasole, na sygnał – ulewa- kucają wokół parasoli i wystukują palcami rytm padającego deszczu ,naśladując odgłos również wymawiając rytmicznie dźwięk –kap,kap .

4. Przejście do stolików , nauczycielka tłumaczy sposób i temat
wykonywanej pracy : „Kiedy niebo płacze”. Dzieci zgniatają kartę w kulkę , a następnie delikatnie prostują. Wyprostowaną kartkę moczą w misce z wodą. Na mokrej kartce malują akwarelami na dany temat.

Dzieci obserwują efekty rozlewania się farb po mokrej kartce, mieszania się kolorów, dostrzegają efekt rozmywania się kolorów- obraz jest niewyraźny, rozmyty, jak podczas deszczu...dostrzegają też intensywniejsze kolory w miejscach załamania papieru, gdzie gromadzi się więcej farby.

5. Udział dzieci w porządkowaniu stolików.


opracowała:
mgr Dorota Mejer

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie