Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania w Liceum Profilowanym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1688 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Bloki:
I. Wyszukiwanie, selekcjonowanie i gromadzenie informacji.
II. Przetwarzanie informacji.
III. Upowszechnianie informacji.

1. Uczniowie zostają poinformowani o zasadach przedmiotowego systemu oceniania na początku roku szkolnego, a o ewentualnych poprawkach natychmiast po ich wprowadzeniu.
2. Niniejszy regulamin jest zgodny z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
3. Obowiązują ustalenia Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.

a) Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
• bieżące i systematyczne obserwowanie postępów ucznia w nauce;
• pobudzanie rozwoju umysłowego ucznia, jego uzdolnień i zainteresowań;
• uświadamianie uczniowi stopnia opanowania wiadomości i umiejętności przewidzianych programem nauczania oraz ewentualnych braków w tym zakresie;
• wdrażanie ucznia do systematycznej pracy samokontroli i samooceny;
• ukierunkowywanie samodzielnej pracy ucznia;
• okresowe (roczne ) podsumowanie wiadomości i umiejętności oraz określanie na tej podstawie stopnia opanowania przez ucznia materiału programowego przewidzianego na dany okres (rok szkolny );
• dostarczenie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia;
• korygowanie organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela;

b)Ocenianie wiedzy i umiejętności ucznia powinno być dokonywane systematycznie, w różnych formach, w warunkach zapewniających obiektywność oceny. Stopnie szkolne są jawne zarówno dla ucznia jak i jego rodziców. Nauczyciel ustalając stopień szkolny powinien go – na prośbę ucznia lub jego rodziców krótko uzasadnić. Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczeń – na własną prośbę lub prośbę jego rodziców – otrzymuje do domu na czas określony przez nauczyciela.

c)Poziom opanowania przez ucznia wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania przedmiotu ocenia się w stopniach szkolnych, zwanych dalej „stopniami”, według następującej skali:

Stopień Skrót literowy Oznaczenie cyfrowe
Celujący cel. 6
Bardzo dobry bdb. 5
Dobry db. 4
Dostateczny dst. 3
Dopuszczający dop. 2
Niedostateczny ndst. 1

d)Oceny wyrażane w stopniach dzielą się na:
• cząstkowe, określające poziom wiadomości lub umiejętności ucznia ze zrealizowanej części programu nauczania;
• okresowe i roczne, określające ogólny poziom wiadomości i umiejętności ucznia przewidzianych w programie nauczania na dany okres (rok szkolny ): stopnie te nie powinny być ustalane jako średnia arytmetyczna stopni cząstkowych;

e)Stopień ustala nauczyciel uczący danego przedmiotu. Stopień ustalony przez nauczyciela nie może być uchylony ani zmieniony decyzją administracyjną.
f)Ustala się następujące ogólne kryteria stopni:



I. Blok: Wyszukiwanie, selekcjonowanie i gromadzenie informacji:
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który ma braki w opanowaniu podstawy programowej bloku, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ciągu dalszej nauki

• rozumie pytania i polecenia
• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• wie, co to jest się informacja i jakie są jej metody wyszukiwania
• potrafi, przy pomocy nauczyciela znaleźć informacje na wskazany temat
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania elementarnych czynności w bardzo prostych sytuacjach
• umie selekcjonować i interpretować informacje w podstawowym zakresie, przy pomocy nauczyciela
• umie analizować i interpretować informacje
• potrafi archiwizować dane
• w wypowiedziach popełnia liczne błędy merytoryczne

Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania bloku na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej:


• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania prostych zadań w typowych sytuacjach
• umie selekcjonować i interpretować informacje w dostatecznym stopniu
• z pomocą nauczyciela umie analizować i interpretować informacje
• potrafi archiwizować dane
• umie posługiwać się podstawowym oprogramowaniem użytkowym do wykonywania typowych zadań o niewielkim stopniu trudności
• w wypowiedziach popełnia błędy merytoryczne

Stopień dobry otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej bloku


• wie, co to jest informacja i jakie są metody jej pozyskiwania
• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• swobodnie posługuje się oprogramowaniem użytkowym do wykonywania nietypowych zadań
• poprawnie stosuje posiadaną wiedzę w wykonywanych samodzielnie typowych zadaniach
• umie selekcjonować i interpretować informacje
• umie analizować i interpretować informacje
• potrafi archiwizować dane
• potrafi sporządzać harmonogramy działań w oparciu o zgromadzone informacje
• potrafi sprawnie administrować lokalną siecią komputerową
• w wypowiedziach sporadycznie popełnia błędy

Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania profilu Zarządzanie Informacją:

• umie wyszukiwać informacje w różnych źródłach tekstowych i pozatekstowych
• swobodnie i w pełni samodzielnie umie zarządzać systemami przechowywującymi informacje
• umie selekcjonować i interpretować informacje
• umie analizować i interpretować informacje
• potrafi archiwizować dane
• potrafi sporządzać harmonogramy działań w oparciu o zgromadzone informacje
• potrafi sprawnie administrować lokalną siecią komputerową
• samodzielnie proponuje metody i rozwiązuje złożone zadania i problemy (ujęte programem nauczania) wykorzystując różnorodne oprogramowanie
• w pełni samodzielnie buduje wypowiedzi, popełniając sporadycznie drobne pomyłki

Stopień celujący otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na stopień bardzo dobry oraz posiadł dodatkową wiedzę, znacznie wykraczającą poza program nauczania bloku
• samodzielnie i twórczo rozwija swoje zainteresowania
• biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami używając terminologii fachowej oraz proponuje rozwiązania nietypowe
• jego wypowiedzi maja przemyślaną konstrukcję, nie zawierają żadnych błędów
• osiągnął znaczące sukcesy w olimpiadach lub konkursach informatycznych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia
II. Blok : Przetwarzanie informacji:
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który ma braki w opanowaniu podstawy programowej profilu Zarządzanie Informacją, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w zakresie bloków profilowych w ciągu dalszej nauki

• rozumie pytania i polecenia
• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie uruchomić komputer i obsługiwać programy komputerowe
• umie komunikować się z komputerem za pomocą systemu operacyjnego w elementarnym zakresie
• umie posługiwać się podstawowym oprogramowaniem użytkowym w elementarnym zakresie
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania elementarnych czynności w bardzo prostych sytuacjach
• potrafi projektować i tworzyć systemy baz danych tylko w podstawowym zakresie na bazie najprostszych programów
• potrafi przetwarzać informacje tekstowe, graficzne i dźwiękowe za pomocą podstawowych technik
• w wypowiedziach popełnia liczne błędy merytoryczne

Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania bloku na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej:


• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania prostych zadań w typowych sytuacjach
• umie obsługiwać programy komputerowe
• umie komunikować się z komputerem za pomocą systemu operacyjnego
• potrafi projektować i tworzyć bardzo proste systemy baz danych
• potrafi przetwarzać informacje tekstowe, graficzne i dźwiękowe za pomocą podstawowych technik
• umie posługiwać się podstawowym oprogramowaniem użytkowym do wykonywania typowych zadań o niewielkim stopniu trudności
• w wypowiedziach popełnia błędy merytoryczne

Stopień dobry otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej bloku


• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie sprawnie komunikować się z komputerem za pomocą systemu operacyjnego
• swobodnie posługuje się oprogramowaniem użytkowym do wykonywania nietypowych zadań
• poprawnie stosuje posiadaną wiedzę w wykonywanych samodzielnie typowych zadaniach
• potrafi projektować i tworzyć systemy baz danych
• potrafi przetwarzać informacje tekstowe, graficzne i dźwiękowe za pomocą różnych technik
• w wypowiedziach sporadycznie popełnia błędy

Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania profilu Zarządzanie Informacją:

• umie sprawnie komunikować się z komputerem za pomocą systemu operacyjnego i w pełni wykorzystuje jego możliwości
• swobodnie posługuje się oprogramowaniem użytkowym, trafnie i umiejętnie dobierając je do wykonywania zadań w nowych sytuacjach
• potrafi projektować i tworzyć systemy baz danych
• potrafi przetwarzać informacje tekstowe, graficzne i dźwiękowe za pomocą różnych technik
• stosuje posiadaną wiedzę w wykonywanych samodzielnie zadaniach teoretycznych i praktycznych
• samodzielnie proponuje metody i rozwiązuje złożone zadania i problemy (ujęte programem nauczania) wykorzystując różnorodne oprogramowanie
• w pełni samodzielnie buduje wypowiedzi, popełniając sporadycznie drobne pomyłki

Stopień celujący otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na stopień bardzo dobry oraz posiadł dodatkową wiedzę, znacznie wykraczającą poza program nauczania profilu Zarządzanie Informacją:
• samodzielnie i twórczo rozwija swoje zainteresowania
• biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami używając terminologii fachowej oraz proponuje rozwiązania nietypowe
• jego wypowiedzi maja przemyślaną konstrukcję, nie zawierają żadnych błędów
• osiągnął znaczące sukcesy w olimpiadach lub konkursach informatycznych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia


III. Blok: Upowszechnianie informacji:
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który ma braki w opanowaniu podstawy programowej bloku, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w zakresie bloków profilowych w ciągu dalszej nauki

• rozumie pytania i polecenia
• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie posługiwać się podstawowym oprogramowaniem użytkowym w elementarnym zakresie
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania elementarnych czynności w bardzo prostych sytuacjach
• potrafi sporządzać własne przekazy informacji za pomocą środków medialnych przy pomocy nauczyciela
• potrafi upowszechniać informacje przy pomocy nauczyciela
• w wypowiedziach popełnia liczne błędy merytoryczne

Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania bloku na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej :


• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie stosować posiadane wiadomości do wykonywania prostych zadań w typowych sytuacjach
• potrafi sporządzać własne przekazy informacji za pomocą najprostszych środków medialnych
• potrafi upowszechniać informacje
• umie posługiwać się podstawowym oprogramowaniem użytkowym do wykonywania typowych zadań o niewielkim stopniu trudności
• w wypowiedziach popełnia błędy merytoryczne

Stopień dobry otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej bloku


• zna pojęcia informacyjne występujące w materiale nauczania
• umie sprawnie komunikować się z komputerem za pomocą systemu operacyjnego
• swobodnie posługuje się oprogramowaniem użytkowym do wykonywania nietypowych zadań
• poprawnie stosuje posiadaną wiedzę w wykonywanych samodzielnie typowych zadaniach
• potrafi sporządzać własne przekazy informacji za pomocą różnych środków medialnych
• potrafi upowszechniać informacje w różnych źródłach i różnych formach
• w wypowiedziach sporadycznie popełnia błędy

Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania profilu Zarządzanie Informacją:

• swobodnie posługuje się oprogramowaniem użytkowym, trafnie i umiejętnie dobierając je do wykonywania zadań w nowych sytuacjach
• potrafi sporządzać własne przekazy informacji za pomocą różnych środków medialnych
• potrafi upowszechniać informacje w różnych źródłach i różnych formach
• stosuje posiadaną wiedzę w wykonywanych samodzielnie zadaniach teoretycznych i praktycznych
• samodzielnie proponuje metody i rozwiązuje złożone zadania i problemy (ujęte programem nauczania) wykorzystując różnorodne oprogramowanie
• w pełni samodzielnie buduje wypowiedzi, popełniając sporadycznie drobne pomyłki

Stopień celujący otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na stopień bardzo dobry oraz posiadł dodatkową wiedzę, znacznie wykraczającą poza program nauczania bloku
• samodzielnie i twórczo rozwija swoje zainteresowania
• biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami używając terminologii fachowej oraz proponuje rozwiązania nietypowe
• jego wypowiedzi maja przemyślaną konstrukcję, nie zawierają żadnych błędów
• osiągnął znaczące sukcesy w olimpiadach lub konkursach informatycznych lub posiada inne porównywalne osiągnięcia


g)Przy ustalaniu oceny należy również brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wykonywanie obowiązków wynikających ze specyfiki profilu, jednak nie ma to decydującego znaczenia przy ustalaniu oceny.

h)Nauczyciel powinien obniżyć wymagania w zakresie wiedzy i umiejętności z nauczanego bloku w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom programowym potwierdzone orzeczeniem poradni psychologiczno – pedagogicznej

4.Oceny z profilu Zarządzanie Informacją wystawiane są z:
a) odpowiedzi ustnych
b) odpowiedzi pisemnych (kartkówki, sprawdziany)
c) projektów opracowywanych przez grupy
d) projektów opracowywanych samodzielnie
e) aktywności na lekcjach
f) za udział w konkursach, olimpiadach

5.Na ocenę z aktywności wpływa poza czynnym udziałem w lekcji także frekwencja.
6.Sprawdziany są obowiązkowe, w razie nieobecności z przyczyn losowych nauczyciel wyznacza dodatkowy termin. Nieobecność wynikająca z celowego unikania go przez ucznia jest równoznaczna z uzyskaniem oceny niedostatecznej. Na koniec semestru nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego (poprawkowego).

7.W przypadku uzyskania przez ucznia oceny niedostatecznej na pierwszy semestr, obowiązuje zaliczenie materiału z tego semestru w ciągu pierwszych dwóch miesięcy następnego semestru w terminie wyznaczonym przez nauczyciela w formie ćwiczeń praktycznych. Zaliczać można tylko raz.

8.Dopuszcza się stosowanie znaków (+) i ( -) w ocenach cząstkowych.

9.Wszelkie nieprawidłowości w przestrzeganiu regulaminu, mogą być zgłaszane przez ucznia nauczycielowi przedmiotu lub dyrektorowi szkoły.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie