Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz obchodów Dnia Gimnazjalisty

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1804 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


DZIEŃ GIMNAZJALISTY


Z okazji Dnia Gimnazjalisty na sali gimnastycznej odbyły się konkurencje sportowe, w których brały udział 8-mio osobowe reprezentacje wszystkich klas gimnazjalnych. Zdobyte punkty z rywalizacji sportowej wchodziły w skład punktacji ogólnej uzyskanej przez inne reprezentacje klas w konkurencjach z plastyki, języków obcych, informatyki, muzyki- sekcji artystycznej, biologii- ochrony środowiska, matematyki-gier logicznych, języka polskiego- sekcja filmowa przeprowadzanych równolegle z konkursami sportowymi, tylko w klasach. Najlepsza klasa w ogólnej punktacji otrzymała nagrodę- maskotkę przechodnią Grand Prix i nagrodę pieniężną -dofinansowanie do wycieczki klasowej.
W konkurencjach sportowych startowało po8 zawodników z poszczególnych klas.


KONKURENCJE SPORTOWE

I konkurencja- „Wyścig w tunelu”

IIIa tunel łyżeczka z piłeczką pachołek z balonem pachołek
IIIb tunel łyżeczka z piłeczką pachołek z balonem pachołek
IIIc tunel łyżeczka z piłeczką pachołek z balonem pachołek
IIId tunel łyżeczka z piłeczką pachołek z balonem pachołek

Przebieg: W wyścigach bierze udział 4 zawodników jednej drużyny /x/. Na sygnał pierwszy zawodnik przebiega przez tunel, za tunelem bierze łyżeczkę /plastikowa, jednorazowa/, na której kładzie piłeczkę ping-pongową i trzymając łyżeczkę w ustach biegnie nie dotykając piłeczki rękoma do pachołka, obiega go, wraca do stanowiska z piłeczkami gdzie zostawia łyżeczkę i piłeczkę, podbiega do pachołka z balonem, dalszy odcinek pokonuje w podporze tyłem z balonem na brzuchu, obiega pachołek, wraca do stanowiska z balonami, zostawia balon i sprintem wraca na linię startową gdzie dotykając ręki partnera daje mu sygnał do rozpoczęcia wyścigu. Liczy się ukończenie wyścigu przez całą drużynę.
Punktacja: za 1-e miejsce – 4 punkty, za 2-e miejsce- 3 punkty, itd. Startują najpierw drużyny z klas III a,b,c,d, następnie z klas II-ich i I-ych.
Pomoce: 12 płotków lekkoatletycznych, 8 koców, spinacze, 4 małe stoliki /krzesła/, 4 piłeczki ping-pongowe, łyżeczki plastikowe, 4 kubki na stolikach, 8pachołków, 4 balony.











II konkurencja- „Wyścig na barana”


III a x1 ...obręcz.....x2...... x1.....skakanka ....x3 ......pachołek
III b x1.....obręcz.....x2...... x1.....skakanka ....x3 ......pachołek
III c x1.....obręcz.....x2.......x1.....skakanka .....x3 .....pachołek
III d x1.....obręcz.....x2...... x1.....skakanka .....x3 .....pachołek



Przebieg: W wyścigach bierze udział 3 zawodników z poszczególnych drużyn x1, x2, x3. Zawodnik x1 jest z opaską na oczach. X1 stoi na starcie. Na sygnał zawodnik x2, który jest oddalony o ok.5 m od zawodnika x1 kieruje głosem partnera x1, aby ten podszedł do leżącego obok siebie woreczka, zabrał go i położył w obręczy oddalonej o około 3m, zostawił woreczek w obręczy i szybko podszedł do zawodnika x2, nie mogącego się ruszać z określonego miejsca. Następnie x2 zabiera x1 na barana i pokonuje dalszy odcinek trasy /ok.10 m/, zostawia na wyznaczonym miejscu x1, który w dalszej kolejności wzywany jest przez zawodnika x3 do znalezienia skakanki i przeskoczenia przez nią 3-krotnie- pamiętamy, że x1 cały czas ma opaskę na oczach. Po przeskoczeniu dowolnym sposobem przez skakankę, zawodnik x1 kierowany przez x3 jak najszybciej zbliża się do x3, który zabiera go na barana, obiega pachołek, wraca do x2 i oddaje mu niesionego na barana x1, dalej x2 zabiera na barana x1 i dobiega z nim do mety. Liczy się podobnie jak w I konkurencji kolejność ukończenia biegu przez poszczególne klasy.
Punktacja: za I-e miejsce-4 punkty, za II-e- 3 punkty itd.
Pomoce: 4 opaski na oczy, 4 hulajhopy, 4 skakanki, 12 pachołków, 4 woreczki.




III konkurencja: „Wyścig krzesełek”


III a x x1 x2..........x3 x4.............x5 x6..............pachołek
III b x x1 x2..........x3 x4.............x5 x6..............pachołek
III c x x1 x2...........x3 x4.............x5 x6..............pachołek
III d x x1 x2...........x3 x4.............x5 x6..............pachołek


Przebieg: W wyścigach bierze udział 7 zawodników z każdej klasy. Na starcie zawodnicy
x1 x2 robią krzesełko, na które biorą partnera x trzymającego rakietę do badbintona, a na niej piłkę ręczną; podbiegają do miejsca w którym partnerzy x3x4 przejmują zawodnika x- cały czas trzymającego rakietę z piłką i biegną z nim do trzeciej zmiany. Zawodnicy x5 x6 biorą na krzesełko x – dobiegają do pachołka. Przy pachołku siedzący na krzesełku zawodnik x schodzi /cały czas trzyma rakietę z piłką/ , zawodnicy x5 x6 tworzą „pociąg” trzymając x za biodra, biegną do drugiego stanowiska skąd zabierają x3 x4 /oni chwytają za biodra x 5 x6/, całą piątką podbiegają do pierwszego stanowiska i zawodnicy x1 x2 dołączają się do biegnącego szeregu chwytając poprzedników za biodra. W razie upadku piłki z rakiety wszyscy zatrzymują się w tym miejscu gdzie upadła piłka, którą należy ułożyć z powrotem na rakiecie i dopiero wtedy kontynuować bieg dalej. Nie wolno również biec z przerwanym łańcuchem- punkty karne.
Punktacja: podobnie jak w poprzednich konkurencjach.
Pomoce: 4 rakiety do badmintona, 4 piłki ręczne, 12 pachołków




IV konkurencja- „Festyn”


Na sali stoją trzy stanowiska: A/, B/, C/. W konkurencji bierze udział po pięciu zawodników z każdej drużyny: na stanowisku A- dwóch zawodników każdej drużyny, na stanowisku B- dwóch zawodników, na stanowisku C- jeden zawodnik z każdej drużyny.

Przebieg:
Na stanowisku A: na bramce do piłki ręcznej wisi 5 połączonych ze sobą kół /hulajhop/. Zawodnicy /po dwóch z każdej drużyny/ wykonują po 3 strzały nogą piłką siatkową z odległości 6 metrów do dowolnego koła, pamiętając, że trafienie w koło narożne górne to 3 punkty, trafienie w dolne koło narożne to 1 punkt, a w koło środkowe to 2 punkty. Punkty zdobyte przez zawodnika x1 i x2 są sumowane, a w efekcie drużyna, zdobywa tyle punktów na tym stanowisku ile udało się wykonać celnych trafień.


Na stanowisku B: na drabinkach, na różnych wysokościach zawieszone są baloniki. Każdy z dwóch zawodników trafia pięcioma lotkami z odległości 3 metrów w baloniki. Każde trafienie to 1 punkt. Sumujemy punkty uzyskane przez dwóch zawodników. Drużyna uzyskuje tyle punktów ile było trafień.

Na stanowisku C: w bramce do piłki ręcznej stoi zawodnik z klasy III a. Pozostali reprezentanci z poszczególnych klas- po jednym zawodniku, wykonują rzuty karne piłką ręczną. Liczymy ile karnych obronił zawodnik z klasy III a- tyle zdobył punktów dla drużyny, po czym do bramki wchodzi zawodnik z III b, itd.

Sumujemy punkty zdobyte w IV konkurencji „Festynie”. Klasa z najmniejszą liczbą punktów w festynie otrzymuje 1 punkt do rozliczenia ogólnego, klasa z przedostatnim miejscem w festynie otrzymuje 2 punkty do rozliczenia ogólnego w zawodach, itd.

Pomoce: 3 piłki siatkowe, 5 obręczy hulajhop, 7 baloników różnej wielkości, płotek lub kreda do wyznaczania startu, 5 lotek, 1 piłka ręczna.






V konkurencja- „ Wyścig na kocach”

III a koc x1-x8 .................................................meta
III b koc x1-x8 .................................................meta
III c koc x1-x8 ..................................................meta
III d koc x1-x8 ..................................................meta


Przebieg: W wyścigu bierze udział cała drużyna- 8 osób /x1-x8/. Konkurencja polega na jak najszybszym przewiezieniu na kocu ciągniętym przez dwie osoby całej swojej drużyny na metę- drugą stronę sali. Na kocu mogą być maksymalnie dwie osoby. Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 4 punkty, za drugie miejsce 3 punkty itd.
Pomoce: 4 koce




VI konkurencja- „ Silny sprinter”


IIIa materac, a na nim......ławeczka.......lina........ławeczka........półmetek
3 piłki
IIIb materac, a na nim......ławeczka.......lina........ławeczka........półmetek
3 piłki
IIIc materac, a na nim......ławeczka.......lina........ławeczka........półmetek
3 piłki
IIId materac, a na nim......ławeczka.......lina........ławeczka........półmetek
3 piłki




Przebieg: W zawodach bierze udział cała drużyna- 8 osób, 4 osoby /x1-x4/ stoją na starcie, 4 /x5-x8/ na półmetku. Na starcie, na sygnał zawodnicy biorą materac, na którym położone są 3 piłki siatkowe, biegną z materacem starając się nie upuścić żadnej piłki /jeżeli piłka spadnie należy się zatrzymać, podnieść piłkę i dopiero kontynuować bieg/, przejść nad ławeczką, pod liną /trzymaną lub zawieszoną w poprzek sali/ i ponownie nad ławeczką dobiec do półmetka, na którym zmienia się drużyna niosąca materac. Druga część drużyny wraca tym samym torem z materacem na metę. Za pierwsze miejsce – 4 punkty, drugie- 3 punkty, itd.
Pomoce: 8 ławeczek, 4 materace, 12 piłek siatkowych, lina /około 15 m/









VII konkurencja- „ Rzuty na kosze”




Kosz 1.......piłka siatkowa X1X2X3
Kosz 2......piłka ręczna
Kosz 3.......piłka tenisowa
Kosz 4 .....piłka koszykowa

W zawodach wykorzystujemy 4 kosze do gry w koszykówkę.
Przebieg: W zawodach bierze udział dowolna liczba zawodników, nie mniejsza niż 3. Na gwizdek prowadzącego włączamy stoper- w ciągu minuty drużyna będzie wykonywać rzuty do kosza: na stanowisku pierwszym- piłką do siatki, na stanowisku drugim- piłką ręczną, na stanowisku trzecim- piłką do tenisa ziemnego, na stanowisku czwartym- piłką koszykową. W momencie gdy pierwszy zawodnik rzuci piłkę do kosza nr 1 i odniesie ją na swoje miejsce, przebiega na stanowisko drugie, a w tym czasie następny zawodnik rzuca już do kosza pierwszego, itd. Zawodnicy trafiają do każdego kosza i rzucają następną kolejkę rzutów jeżeli tylko wystarczy czasu. Liczą się celne rzuty oddane przez całą drużynę do wszystkich koszy /przy każdym koszu stoi sędzia i liczy trafienia do kosza. Po upływie czasu 1 minuty sędziowie sumują zdobyte kosze/. Zawodnicy rzucają z miejsc oznaczonych linią lub np. płotkami lekkoatletycznymi z odległości 4 m. Po upływie 1 minuty prowadzący gwiżdże, zawodnicy przerywają rzuty, sędziowie liczą punkty, następuje zmiana klasy. Za najmniejszą liczbę trafień drużyna otrzymuje 1 punkt, następna, która ma większą liczbę trafień- 2 punkty itd.
Pomoce: 4 płotki lekkoatletyczne lub kreda, 2 piłki siatkowe, 2 piłki ręczne, 2 piłki tenisowe, 2 piłki koszykowe, stoper


VIII konkurencja – „ Sztafeta”

Przebieg: Sztafetę rozpoczynają klasy I-e. W sztafecie biorą udział składy cztero-osobowe z każdej klasy. Pierwsi zawodnicy trzymają pałeczki sztafetowe, które będą przekazywane pozostałym trzem zmianom. Każdy zawodnik wykonuje pół okrążenia,po czym przekazuje pałeczkę oczekującemu partnerowi itd. /drużyna wykonuje dwa okrążenia/. Po klasach I-ych startują klasy II-e, następnie klasy III-e. Finałowe pojedynki: o miejsca I-III –klasy, które wygrały w eliminacjach, o miejsca IV- VI- klasy, które zajęły drugie miejsca w eliminacjach, o miejsca VII-IX- klasy, które były trzecie i o miejsca X-XII- klasy, które zajęły miejsca czwarte. Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 12 punktów, za drugie miejsce – punktów 11 itd.
Pomoce: 8 pachołków wyznacza trasę biegu, 4 pałeczki sztafetowe



IX konkurencja – „Rzut beretem”


X1 x2 x3 koło



Przebieg: Startuje trzech zawodników z każdej klasy. Zza linii
7 metrów zawodnicy rzucają beretem do koła, w którym można narysować lub położyć mniejsze koła hulajhop. Trafienie w najmniejsze koło to 3 punkty, w średnie- 2 punkty, w największe to 1 punkt. Każdy z drużyny rzuca jeden raz. Sumujemy uzyskane wyniki. Drużyna z najmniejszą liczbą punktów otrzymuje 1 punkt do ogólnego rachunku, drużyna kolejna- dwa punkty itd.
Pomoce: hulajhop lub kreda, beret, można płotek lekkoatletyczny do wyznaczenia linii startu. Można wyznaczyć dwa, a nawet trzy stanowiska rzutów beretem.



Ogólna klasyfikacja za poszczególne konkurencje przedstawiana jest na bieżąco na tablicy punktowej. Klasa, która zajęła I-e miejsce w rywalizacji sportowej otrzymała 12 punktów,
Za II-e miejsce 11 punktów itd., które to dopisywano do punktów zdobytych przez inne drużyny w konkurencjach artystycznych, polonistycznych, logiczno - matematycznych, biologicznych i językowych. Najlepsza klasa gimnazjalna otrzymała z rąk P. dyrektor maskotkę Grand Prix i nagrodę pieniężną z przeznaczeniem na dofinansowanie wycieczki szkolnej.

Dorota Sopata

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie