Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program wychowawczy dla klasy II technikum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8237 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
     Program ten ma na celu przede wszystkim pobudzenie do myślenia , werbalizowania własnych mysli i opinii.
     Na poczatku każdego roku szkolnego znajdują się treści dotyczące organizacji pracy w klasie - te zagadnienia uczą dyscypliny i szacunku dla zasad, przepisów i instytucji.
     Z obserwacji wynika,że młodzież ma kłopoty z komunikowaniem się zarówno w gronie rówiesników jak i w relacjach z dorosłymi. Brak umiejetnosci porozumiewania sie rodzi konflikty.Dlatego ważne jest by uczniowie nauczyli sie uważnego słuchania, negocjacji i kompromisu.
     W klasie drugiej szkoły średniej młodzież wchodzi w fazę rozwoju psychicznego, gdzie wzrasta zainteresowanie używkami i seksem, a zainteresowanie często przeradza sie w pierwsze próby inicjacji. Rolą wychowawcy nie jest straszenie, lecz ukazanie zjawiska pod kątem konsekwencji, które młodzi ludzie traktują jeszcze beztrosko.

CELE WYCHOWANIA:

  • rozwijanie ideii samorządności
  • promocja zdrowia i zdrowego stylu życia
  • zwrócenie uwagi na bolączki współczesnego świata
  • pobudzenie do samodzielnego myslenia i swobodnej, otwartej wypowiedzi
  • stymulowanie do dyskusji i wyrazania własnych opinii zachowujac zasady dibrego wychowania
EFEKTY DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH.
    Uczeń:
  • zna i rozumie idee samorzadnosci, kształtuje u siebie szacunek dla zasad, przepisów i instytucji
  • uswiadamia sobie wpływ cywilizacji na życie i zdrowie człowieka
  • zna zagrożenia wynikajace z uzależnień
  • potrafi komunikować sie zarówno w swoim młodzieżowym srodowisku jak równiez z rodzicami i nauczycielami
  • potrafi wspóldziałac w grupie stosujac kompromis i zasady negocjacji
  • zna zasady "dobrego wychowania" i stosuje je w życiu
ZADANIA:
  1. Współpraca z domem rodzinnym:
    • klasowe spotkania z rodzicami, indywidualne rozmowy wychowawcy z rodzicami
    • zaangażowanie rodziców w opracowanie klasowego programu wychowawczego, a także w życie społeczne klasy przy oraganizacji imprez klasowych: opłatek, wycieczka, rajd, ognisko
    • pomoc rodziców w rozwiązywaniu nieprzewidzianych sytuacji problemowych zaistniałych w klasie
    Sposób realizacji:
    • ankieta na poczatku roku przeprowadzona wśród rodziców dotycząca oczekiwań co do tematów realizowanych na godzinach wychowawczych
    • ankieta na koniec roku szkolnego dotyczaca realizacji klasowego programu wychowawczego
    • rozmowy indywiduakne z rodzicami i prowadzenie spotkań klasowych
  2. Organizacja pracy zespołu klasowego:
    • przypomnienie na poczatku roku uczniom praw i obowiazków, zasad usprawiedliwiania nieobecności wynikajacych ze Statutu Szkoły
    • ułozenie i podpisanie kontraktu klasowego
    • wybory samorządu klasowego
    • analiza aktualnych wyników nauczania
    • udział w zajeciach pozaszkolnych
    • praca z uczniem trudnym wychowawczo
    Sposób realizacji:
    • dyskusje, pogadanki, rozmowy indywidualne
    • zorganizowanie wolnych wyborów
    • organizacja pomocy koleżenskiej
    • współpraca z pedagogiem szkolnym, pradnią, kuratorem
  3. Moja kondycja psycho-fizyczna;
    • choroby cywilizacyjne - uświadomienie wpływu rozwoju cywilizacji i sposobu życia na zdrowie człowieka - AIDS, rak, depresja, choroby układu krążenia, stres
    • "Jestem czysty nie biorę" - poznanie wpływu narkotyków i używek na zdrowie człowieka, przyczyny sięgania po narkotyki, formy pomocy i terapii
    • edukacja żywieniowa, poznanie zasad dobrego odżywiania się, "zdrowa zywność", kalorie, przyczyny otyłości, bulimii, anoreksji
    Sposób ralizacji:
    • prezentacje przygotowane przez uczniów
    • lekcje pzeprowadzone przez pielegniarkę szkolną
    • realizacja programu "Jestem czysty nie biorę"
    • spotkanie z przedstawicielem Stowarzyszenia Profilaktyki i Wspierania Rozwoju Osobowosci Dzieci i Młodzieży "Wzrastanie"
  4. Formy komunikowania sie:
    • zrozumienie potrzeby komunikowania sie, podstawy komunikacji werbalnej, niewerbalnej, retoryka
    • dialog - zrozumienie potrzeby prawdziwego słuchania, zrozumienie potrzeby kompromisu i negocjacji w życiu
    • jestem asertywny - wyjaśnienie pojęcia, zrozumienie potrzeby asertywności, umiejętnosc stosowanie słowa "nie " w życiu
    Sposób realizacji;
    • pogadanki, dyskusje, ćwiczenia - scenki symulacyjne
    • przeprowadzenie programu "Nasze spotkania"
    • filmy edukacyjne - asertywność - dyskusje
  5. Godziny do dyspozycji wychowawcy:
    • sprawy bieżace klasy: uroczystosci klasowe, religijne, państwowe, rozwiazywanie aktualnych problemów klasowych
SPOSÓB EWALUACJI:
  • rozmowy z uczniami, rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym, obserwacja, na koniec roku ankieta wsród uczniów i rodziców
Aneta Świetlicka
ZST w Przemyślu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie