Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Spotkanie z cudaczkiem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1787 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Grupa : 6-latki
Prowadząca : Renata Gajda

Dział programowy : wychowanie umysłowe

Temat zajęcia : Spotkanie z Cudaczkiem

Cel główny : zapoznanie z wielką i małą literą c, C drukowaną i pisaną

Cele szczegółowe : dziecko

  • potrafi zaśpiewać piosenkę i odtworzyć wzór graficzny
  • przejawia aktywność w zabawach integrujących grupę
  • doskonali koordynację wzrokowo - słuchowo - ruchową
Formy : z cała grupą , indywidualna

Metody : zabawowa , pokazu , zadań stawianych dziecku , ćwiczeń , aktywizująca ,

Pomoce : ilustracja Cudaczka , tacki z kaszą , monografia litery drukowanej i pisanej , cebula , cytryna w plasterkach , zagadki , obrazki cytryny , cebuli , rzeczy do przebrania dziecka w Cudaczka ,plastelina , jarzębina , wzór litery C,c wyciętej z papieru ściernego ,

Przebieg :

ZAJĘCIE WPROWADZAJĄCE
  1. " Powitanie "- dzieci witają się piosenką na melodię "Panie Janie "
      Witaj...( imię dziecka ), witaj ...( imię dziecka )
      Jak się masz ? Jak się masz ?
      Wszyscy cię witamy ,
      Wszyscy cię kochamy ,
      Bądź wśród nas , bądź wśród nas .
     
  2. " Czarodziejski dotyk "- ćwiczenia orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
    Dzieci dobierają się dwójkami . Jedno z nich staje w lekkim rozkroku i zamyka oczy. Drugie dziecko staje za nim i wskazuje dotykiem różne części jego ciała . Dotknięte dziecko ma nazwać część ciała z użyciem określeń prawa strona , lewa strona . Zamiana ról .
  3. Rozwiązywanie zagadek – pokaz rysunków .
    Rośnie w ogrodzie albo w polu Ładny owoc w żółtej skórce
    i z tego właśnie słynie, chociaż kwaśny, to i tak, pokrojony na
    że gdy ja zaczniesz krajać, plasterki poprawia smak .
    to łza ci z oka płynie
  4. Słuchanie piosenki "Cudaczek "- rozmowa o niej pokaz obrazka .
    Co wspólnego ma Cudaczek z cebulą i cytryną ?
    W co ubrany jest Cudaczek ?
    Dokańczanie zdań :
    Co on robi ?..........................
    Co on lubi ?........................
    Robi po nim .........................
         Cudaczek- pani - wymyśla cudaczne słowa – bucelka , trycynka ,nyceki lub każe dzieciom odgadnąć słowa , którym brakuje pierwszej sylaby . Wybór dziecka w roli Cudaczka , który wymyśla cudaczne słowa .
ZAJĘCIE WŁAŚCIWE
  1. Zabawa z Cudaczkiem - jedno dziecko jest Cudaczkiem i pokazuje dziwne ruchy , które dzieci mają wykonać –ćwiczenie dużej i małej motoryki oraz rozwijanie wyobraźni .
  2. Słuchanie piosenki z równoczesnym kiwaniem rytmicznie głową na boki, a potem do przodu i do tyłu .Śpiew piosenki i próby grania rytmu na kubeczku z gumką .
  3. Pokaz wielkiej i małej litery C c –drukowanej i pisanej
    Czym one się różnią ?
    Do jakich innych liter są podobne ?
    Czy jest podobna do liter już poznanych ?
  4. Pokaz sposobu pisania litery
    • pokaz pisania litery w powietrzu zwracając uwagę na kierunek wykonywanych ruchów bez piosenki ,a następnie śpiewając piosenkę lub jej fragment .
    Tempo śpiewania piosenki należy dostosować do szybkości ruchów ręki dziecka .
  5. Polisensoryczne uczenie się litery :
    • formowanie wałeczka z plasteliny i przyklejanie do wzoru litery , a następnie naklejanie na plastelinę kulek z jarzębiny
    • wodzeniem palcem po wzorze litery śpiewając piosenkę
  6. Reprodukowanie litery :
    • pisanie na tackach z kaszą manną śpiewając piosenkę
    • pisanie łokciem na ławce śpiewając piosenkę
    • odtwarzanie litery po śladzie, łączenie kropek
    • pisanie na dużych kartkach litery mazakiem , a potem długopisem
    • pisanie w liniaturze
ZAJĘCIA KOŃCOWE
  1. Zabawa relaksacyjna: wymyślanie innych wyrazów rozpoczynających się na głoskę c.
  2. Ćwiczenia oddechowe "Cudaczki odpoczywają "- dzieci leżą na plecach , nabierają powietrze nosem, wypuszczają ustami .
Renata Gajda – nauczyciel Przedszkola nr 1 w Pilicy
a.gajda@poczta.onet.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie