Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozpoznajemy i nazywamy uczucia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3770 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 ZAJĘCIA OTWARTE DLA RODZICÓW DZIECI KLASY I - I semestr

Temat zajęć: Rozpoznajemy i nazywamy uczucia.

Cele ogólne:
• Prezentacja wiadomości i umiejętności uczniów
• Nabywanie kompetencji komunikowania się w języku pozawerbalnym

Uczeń w zakresie niezbędnej wiedzy:
• Rozszerza słownictwo o nazwy uczuć
• Dokonuje analizy słuchowej i wzrokowej wyrazów
• Zna litery alfabetu
• Zna własności działań

Uczeń w zakresie nabywania umiejętności:
• Dobiera słowa do danego rodzaju wypowiedzi
• Słucha uważnie i stara się zrozumieć przekaz informacji
• Czyta głośno, płynnie krótkie teksty
• Poprawnie odtwarza kształty liter i połączeń
• Pisze poprawnie przekształcony tekst ( rozsypani wyrazowe)
• Odczytuje i wyraża uczucia za pomocą mimiki twarzy, ruchu
• Umie dodawać i odejmować w zakresie 10
• Myśli logicznie – klasyfikuje, wnioskuje
• Myśli twórczo – rozwija płynność i giętkość myślenia

Uczeń w zakresie kreowania postaw:
• Jest odpowiedzialny za to, co mówi – mówi prawdę
• Śmiało wypowiada swoje myśli, odczucia
• Koncentruje się na zadaniu
• Różnicuje pozytywne i negatywne emocje
• Wytrwale pokonuje trudności

Metody: aktywizujące –kosz i walizeczka, niedokończonych zdań, zabawa dydaktyczna, problemowe

Formy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana,.

Środki dydaktyczne: ilustracja czarownicy Mikstry, ilustracje uczuć, rozsypania wyrazowa, karty pracy, działania matematyczne na tablicę z nazwami uczuć na odwrocie, wierszyki, znaczki za aktywność

Przebieg zajęcia.

1. Wstęp – zabawa na pobudzenie myślenia: Naprzemienne dotykanie palcami stopy, potem łokciem stopy. Następnie dotykanie stopy ręką w tył, naprzemienne w tył.

2. Odczytywanie tekstu przez uczniów.
• Na tablicy ilustracja czarownicy Mikstry oraz tekst:
„Kim ja jestem zgadnij sam
Jakie imię mam”
• Nauczyciel informuje dzieci, że Mikstra przyniosła ze sobą różne zagadki zapisane na ponumerowanych kolejno kółkach.

• Uczniowie odczytują polecenie 1.
„ Dostaniecie karteczki z literkami. Wykreślcie dwuznaki i głoski miękkie. Odczytajcie moje imię. (MIKSTRA)
M sz ń i rz ś k ch dz s ź t ć r cz a

3. Odczytanie przez ucznia tekstu polecenia 2.
„Skąd przybyłam do was mili
pomyśl, ułóż w jednej chwili
i odczytaj zdania te
to nie trudne, wysil się”

Uczniowie otrzymują rozsypanki wyrazowe:

I poziom

z dalekiej Przybyłam uczuć. do was krainy

II poziom – uczniowie słabiej czytający
do was Przybyłam uczuć. z krainy

Wklejają rozsypanki do zeszytu, układają poprawne zdanie, piszą je i dają rodzicom do sprawdzenia.

Czytają głośno swoje zdania.

4. Odczytanie przez ucznia polecenia nr 3.
„Uwarzyłam w garnku z rury
bardzo dużo cud mikstury.
Bo ja Mikstra mówię wam
Coś dziwnego dla was mam.”

Obliczcie dodawania i dobierzcie do nich działania odwrotne. Na odwrocie każdej pary znajdziesz rozwiązanie.
2+5= 7-5=
7+3= 8-2=
6+2= 10-3=
4+5= 12-2=
10+1= 9-5=
10+2= 11-1=

Rozwiązania to nazwy uczuć: strach, ra -dość, gniew, spo -kój, szczę -ście, złość, wstyd, smu - tek

5. Próba nadania nazwy odgadniętym wyrazom w odpowiedzi na pytanie:
„Co dodała do swojej mikstury czarownica?’ ( uczucia)

6. Odczytanie przez ucznia tekstu nr 4. – kosz i walizeczka
„ Do kosza włóżcie te
uczucia bardzo złe,
a dobre i lubiane
do walizki niech będą zapakowane”



rysunek kosza rysunek walizeczki


strach smutek złość gniew radość spokój szczęście wstyd

Uczniowie umieszczają w koszu nazwy uczuć złych, w walizce uczuć dobrych.

Dopasowują odpowiednie rysunki twarzy wyrażające uczucia

7. Próby pokazania mimiką i ruchem uczuć - zabawa

8. Próba dokończenia zdań rozpoczętych przez nauczyciela
• Czuję się smutny, gdy……..
• Czuję się szczęśliwy, gdy…………….
• Boję się, gdy…………………
• Jest mi wstyd, gdy………………
• Jestem rozgniewany, gdy…………………..

9. Odczytanie przez ucznia tekstu nr 5

„Uczucia dobre siły dodają
i w życiu nam pomagają,
mieć dużo przyjaciół i być lubianym
do każdej zabawy być zapraszanym.”

10. Dzieci dostają kółeczka i rysują buźkę, która pokazuje jego aktualne uczucie.
Wiesia Grochowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie