Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program zajęć kompensacyjno-korekcyjnych. Nauczanie indywidualne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2189 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Nauczanie indywidualne uczennicy klasy 2 gimnazjum dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym – semestr II.

Czas realizacji: 31 stycznia do 22 lutego.

TEMATYKA OŚRODKA:

1. Oznaki zimy.
FUNKCJONOWANIE W ŚRODOWISKU:

  • Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie związane z nadejściem zimy, np: obniżenie temperatury, opady śniegu.
TECHNIKA/PLASTYKA:
  • Kolorowanie sylwetki bałwana., wycięcie i wklejenie do zeszytu.
MUZYKA/W-F
  • Przypomnienie piosenki "stała na śniegu panna zielona". Wyklaskiwanie w rytmie swojego imienia i nazwiska.
  1. Sporty zimowe.
    FUNKCJONOWANIE W ŚRODOWISKU:
    • Przypomnienie, jakie sporty można uprawiać zimą. Pisanie po śladzie nazw sportów.
      Rozmowa kierowana na temat tego, jak można bawić się na śniegu w zimie.
      Opowiadanie treści obrazka.
    TECHNIKA/PLASTYKA:
    • Wycinanie z gazet zdjęć przedstawiających sporty zimowe i wklejanie do zeszytu.
    MUZYKA/W-F:
    • Słuchanie nagrań wykonywanych przez zespoły dziecięce, ćwiczenie sprawności rąk.
  2. Odśnieżanie i dokarmianie zwierząt zimą.
    FUNK. W ŚROD.
    • Zwrócenie uwagi, ze w niektórych miejscach śnieg nie powinien leżeć, ze względu na bezpieczeństwo.Przypomnienie pojęć: "ciepło", "zimno", przypomnienie praktycznych sposobów zabezpieczenia się przed zimnem.
      Rozmowa kierowana na temat dokarmiania zwierząt, ptaków.
    TECH./PLAST.
    • Praca z masą solną, wykonywanie prostych płaskorzeźb.
      Układanie kompozycji z wyciętych elementów (puzzle) – obrazek "zima."
    MUZ./W-F:
    • Spacery po okolicy w zimowej aurze.
      (realizacja z opóźnieniem)TEMATYKA OŚRODKA:
  3. Dzień Dziadka i Babci.
    FUNK.W ŚROD.
    • Rozpoznawanie na fotografii osób dziadka i babci. Rozmowa kierowana: Kim są dla mnie dziadek i babcia?Kim są dla moich rodziców?
    TECH./PLAST.
    • Wycinanie ilustracji przedstawiających dziadka i babcię.
    MUZ./W-F:
    • Wystukiwanie prostych rytmów za pomocą tamburyna.
CZAS REALIZACJI:Od 23 lutego do 7 marca.
TEMATYKA OŚRODKA:
2. Moja rodzina:
  • Kto należy do rodziny
  • moi rodzice
  • rodzeństwo
  • dziadkowie
  • mój DOM rodzinny
  • adres mojego domu
  • sytuacje nagłe w domu (zasłabnięcie kogoś, zalanie mieszkania, pożar).FUNKC.W ŚROD.
  • Rozmowy na podstawie fotografii, rozpoznawanie członków rodziny, dobieranie imion, pisanie imion, pojęcia "młodszy", "starszy", zawody członków rodziny, utrwalenie reguły zawierającej dane osobowe, ustalenie zasad bezpiecznego funkcjonowania w domu.
TECHN.PLAST.
  • Worek na pantofle – zszywanie boków ściegiem dzierganym, wykonanie autoportretu i portretów rodziców, moja siostra, mój brat – rysunek sylwetki ludzkiej, mój dom wykorzystaniem prostych technik (farba, kredki).
MUZ.W-F:
  • Nauka I i II zwrotki wiersza "Chleb".
    Słuchanie nagrań utworów śpiewanych przez dzieci.
TEMATYKA OŚRODKA:
3. Zawody i praca.

Jaki to zawód?
Kto to jest?
  • policjant;
  • strażak;
  • piekarz itp.
FUNK. W SROD.
  • Rozpoznawanie na planszach osób i przedmiotów związanych z danym zawodem. Rozmowa kierowana na temat zawodów i wykonywania pracy. Zapoznanie z wyglądem samochodu policji, straży pożarnej.
TECHN./PLAST.
  • Wycinanie postaci i wklejanie do zeszytu, pisanie po śladzie, zapełnianie konturów.
MUZ./W-F:
  • Zabawy i gry skoczne, skoki na odległość "żabki".
TEMATYKA OSRODKA:
4. Sprzęty domowe i zabawki.
FUNKC. W ŚROD.
  • Rozpoznawanie na planszach sprzętów występujących w domu, nazywanie ich. Rozmowa kierowana na temat sprzętów i zabawek.
TECH./PLAS.
  • Malowanie farbą konturów obrazków i wycinanki.
MUZ./W-F:
  • Zabawy i gry – rzucanie piłeczką do celów pionowych i poziomych.
Czas relizacji:Od 8 marca do 20 marca
TEMATYKA OŚRODKA
5. Dzień kobiet.
FUNKCJ. W ŚROD.:
  • Przypomnienie obowiązków, roli i funkcji kobiety w domu. Próba rozpoznania daty 8 marca w kalendarzu. Przygotowanie życzeń dla kobiet, namalowanie laurki.
TECH./PLAST.
  • Zamalowywanie pojedynczych elementów (kwiaty, serduszka) farbą, kredkami. Komponowanie całości z elementów, wklejanie, wiązanie, sporządzanie laurki z okazji Dnia
Kobiet.MUZ./W-F:
  • Przypomnienie słów i melodii piosenki "Marzec, marzec". Ćwiczenia równoważne – z przyborami na głowie.

TEMATYKA OŚRODKA:
  • Kobieta w domu, kobieta pracująca zawodowo, kobieta na wsi.
         Zapoznanie z czynnościami, jakie wykonuje kobieta w domu, przypomnienie różnych zawodów wykonywanych przez kobiety. Rozmowa kierowana na temat pracy wykonywanej przez mamę dziecka. Utrwalenie pojęć "wczoraj", "dziś", "jutro". Liczenie z nauczycielem do 10.
TECH./PLAS.:
  • Zamalowywanie farbami plakatowymi, plasteliną postaci kobiety, wycinanie z czasopism postaci kobiet, tworzenie collage’a.
MUZ/W-F:
  • Akompaniament dziecięcy do słów i melodii piosenki "Marzec".
    Ćwiczenia równoważne w staniu na jednej nodze.
Czas relaizacji:Od 21 marca do 25 kwietnia.
TEMATYKA OŚRODKA:
6. Wiosna. Pogoda wiosenna.
FUNKC. W ŚROD.:
  • Wycieczka. Obserwacja ukierunkowana. Zwrócenie uwagi na pogodę, która zwiastuje wiosnę. Utrwalenie pojęć "na dole", "na górze".
TECH.PLAS.
  • Swobodna ekspresja na temat "co widziałam na wycieczce?".
    Dekoracja wazonu, doklejanie listków i pączków do gotowych gałązek.
MUZ.W-F:
  • Zabawy ruchowe przy muzyce. Rzuty do celu, ćwiczenie sprawności rąk.
TEMATYKA OŚRODKA:
6. Kwitnienie roślin, przylot ptaków, prace wiosenne;
Wiosna w sadzie, na łące.
FUNKC. W ŚROD.:
  • Obserwacja wyglądu niektórych roślin na wiosnę, próba nazwania roślin, utrwalenie pojęć "mały", "duży". Segregowanie roślin wg wielkości, koloru. Zwrócenie uwagi na ptaki w okolicy, przypomnienie, ze niektóre z nich przyleciały z daleka na wiosnę. Wypowiadanie nazw niektórych ptaków (bocian, jaskółka). Utrwalenie pojęć "na dole", "na górze", "duży", "mały". Obserwacja prac wiosennych wykonywanych w ogródku, przed domem, wiosenne sprzątanie w domu.
    Utrwalenie kolorów: biały, zielony.
TECH./PLAS.:
  • Wycinanie ptaków przylatujących do nas na wiosnę. Segregowanie wg wielkości: "największy", "najmniejszy".
    Wykonanie obrazka "Wiosenne Kwiaty". Wycinanie i naklejanie na karton.
MUZ.W-F:
  • Przypomnienie słów i melodii piosenki "Wiosna".
    Próba klaskania do rytmu.
    Spacer po okolicy na świeżym powietrzu.
Czas realizacji:22 -28 marca.
TEMATYKA OŚRODKA:
7.Święta Wielkanocne.
FUNKC.W ŚROD.:
  • Rozmowa kierowana na temat świąt, jak przygotowujemy się do świąt w domu? Przedświąteczne porządki.
TECH./PLAS.:
  • Dekoracje świąteczne wykonywane za pomocą szablonów, z użyciem farb, plasteliny, kolorowanie zgotowanych jajek.
MUZ/W-F:
  • Ćwiczenia usprawniające ręce.
Czas realizacji:Od 29 marca do 16 maja
TEMATYKA OŚRODKA:
8.Prace domowe:
  • suszenie
  • sprzątanie
  • pranie
  • prasowanie
  • przygotowanie posiłku
  • hodowla roślin doniczkowych.
FUNKC. W ŚROD.:
  • Zwrócenie uwagi na to, ze w mieszkaniu trzeba sprzątać (nazwanie rodzajów sprzątania: mycie podłogi, odkurzanie, zwrócenie uwagi, ze zabrudzoną bieliznę trzeba wyprać, wysuszyć i przed nałożeniem na siebie wyprasować, odróżnianie rzeczy brudnych od czystych, nazywanie przyborów służących do prania ręcznego i mechanicznego.
    Utrwalenie pojęć : " na górze", "na dole", "dziś", "wczoraj", "jutro" i liczebników zakresie 10.
    Ćwiczenia w odróżnianiu rzeczy jadalnych od niejadalnych, próba nazwania podstawowych posiłków, naczyń do ich spożycia.
TECH./PLAS:
  • Kolorowanie ubrań narysowanych na suszarce, wycinanie konturów ubrań, ćwiczenia w samodzielnym praniu i wyciskaniu wody.
    Przygotowanie śniadania i posprzątanie po jego spożyciu – zmycie naczyń.
    Samodzielne podlewanie kwiatów w pokoju.
MUZ./W-F:
  • Wystukiwanie prostych rytmów za pomocą tamburyna.
    Słuchanie utworów wykonywanych przez dzieci.
TEMATYKA OŚRODKA:
9.Krajobraz wsi i miasta.
FUNKCJ.W ŚROD.:
  • Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne wsi i miasta. Utrwalenie nazwy miejscowości dziecka i adresu. Słuchowe i wzrokowe oswajanie się z numerem domu, odróżnienie go od innych. Wyróżnienie pojęć: "daleki", "bliski", "wysoki, "niski", "szeroka, "wąska".
TECH./PLAS.:
  • Rozpoznawanie na planszach, w książkach z obrazkami widoków miasta, ulicy, pojazdów, wycinanie i naklejanie obrazków na karton.
MUZ/W-F:
  • Gry i zabawy na powietrzu – kopanie, odbijanie piłki, zabawy na huśtawce.
Czas realizacji:Od 17 maja do 23 czerwca.
TEMATYKA OŚRODKA:
10. Podróżowanie, pojazdy lądowe, inne pojazdy, korzystanie z pojazdów.
FUNKCJ.W ŚROD.:
  • Zwrócenie uwagi na to, ze ludzie podróżują pojazdami. Wyróżnienie pojazdów spośród innych elementów ulicy, utrwalenie pojęć "dużo", "mało". Zwrócenie uwagi, że podróżować można jeszcze w powietrzu i na wodzie. Rozmowa kierowana na temat sposobów podróżowania. Próba liczenia w zakresie 10 z pomocą nauczyciela.
TECH./PLAST.:
  • Rozpoznawanie na planszach pojazdów, próba nazwania ich.
    Kolorowanie i zapełnianie konturów obrazków, wycinanie i naklejanie, pisanie po śladzie nazw pojazdów.
MUZ/W-F:
  • Słuchanie piosenki i próba nauczenia się piosenki "Auto-stop".
TEMATYKA OŚRODKA:
11.Czas wolny:
  • sposoby wykorzystania czasu wolnego
  • przygotowanie do wakacji nad morzem, w górach, nad rzeką, nad jeziorem.
FUNKCJ. W ŚROD.:
  • Zwrócenie uwagi, że można w różny sposób korzystać z czasu wolnego. Zapoznanie z krajobrazem w górach, nad morzem, rzeką jeziorem. Odróżnianie górskiego krajobrazu od nizinnego, utrwalenie adresu dziecka. Przyporządkowanie miejsca zamieszkania do odpowiedniego krajobrazu. Rozmowa kierowana na temat spędzania aktywnie czasu wolnego. Zwrócenie uwagi na to, co zabrać ze sobą ważnego na wakacje w góry, nad morze. Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w górach.
TECH.PLAST.:
  • Rysowanie, malowanie farbami i kredkami woskowymi lub zwykłymi krajobrazów górskich, nizinnych, nadmorskich, wycinanie, wklejanie obrazków przedstawiających krajobrazy. Oglądanie kolorowych albumów ze zdjęciami krajobrazów.
MUZ./W-F:
  • Ćwiczenia usprawniające ręce, gry i zabawy na świeżym powietrzu z piłką, hula-hop, skakanką.
mgr Monika Fac

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie