Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Muzyka jest w nas

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 884 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Zaczyna się melodii dzień,
odpręż się i uśmiech miej.
Zapomnij wszystkie trudy dnia,
Bo zabawa właśnie trwa."

mgr Ewa Ciechowska
Szkoła Podstawowa nr2
W Malborku

Scenariusz zabawy muzyczno – quizowej dla klas IV-VI "Muzyka jest w nas"

Organizacja imprezy:
  1. Określenie celu zabawy, opracowanie regulaminu.
  2. Opracowanie strony muzycznej, wybór repertuaru, nagranie utworów na CD
  3. Ogłoszenie konkursu na apelu grupy wiekowej IV-VI, losowanie utworów dla klas.
  4. Opracowanie scenariusza.
  5. Przygotowanie scenografii.
  6. Przygotowanie zaproszeń, dyplomów, nagród, podziękowań.
  7. Powołanie jury.
Czas przygotowania: 1 miesiąc
Czas trwania zabawy: 3 godziny
Występujący:
  • festiwal piosenki współczesnej - klasy IV-VI ( 9 piosenek)
  • quiz – "Instrumenty muzyczne" – 1 reprezentant z każdej klasy
  • quiz – " Jaka to melodia" – 1 reprezentant z każdej klasy
  • quiz – " Zakochane piosenki" – 2 reprezentantów, z udziałem całej klasy
  • przerywnik – zespół taneczny " Viva", zespół "Uśmiech" z MDK w Malborku
Cel zabawy:
  1. popularyzacja piosenki polskiej
  2. kształtowanie upodobań muzycznych
  3. podnoszenie kultury muzycznej uczniów
  4. integracja społeczności szkolnej
Przebieg imprezy:
  1. Powitanie zaproszonych gości, rodziców, uczniów i nauczycieli. Przedstawienie celu spotkania, zaproszenie do wspólnej zabawy.
  2. Powołanie jury, przedstawienie kryteriów oceny klas:
    Kryteria oceny piosenki:
    • Ogólny wyraz artystyczny, estetyka wykonania
    • Nowatorskie rozwiązania choreograficzne
    • Interpretacja ( frazowanie, dynamika, ekspresja tekstu)
    Kryteria oceny quizów muzycznych:
    • Poprawność odpowiedzi
    • Wykorzystanie pomocy doradców (podpowiedź klasy)
  3. Festiwal piosenki – część I
    "Zaczyna się melodii dzień,
    odpręż się i uśmiech miej.
    Zapomnij wszystkie trudy dnia,
    Bo zabawa właśnie trwa."
    
    • "Kto za tobą w szkole ganiał, do piórnika żaby wkładał, kto?" o tym opowie nam klasa IV a w piosence "Tak bardzo się starałem".
    • Każdy ma swój styl ubierania, np. klasa IV b lubi chodzić w dresach. O swoim stylu opowiedzą nam w piosence "Dres"
    • O tym, że chłopcy lubią dziewczęta w spódniczkach mini zaśpiewają uczniowie klasy IV c w piosence "Nogi"
  4. Quiz "Zakochane piosenki"

    Przebieg konkurencji:
    Przedstawiciele klas losują koperty, w których znajdują się tytuły pięciu piosenek. Każdy tytuł umieszczony jest na połówce serca. Na środku sali znajdują się brakujące połówki, na których umieszczeni są wykonawcy tych utworów. Zadaniem klasy, za pośrednictwem 2 reprezentantów jest odnalezienie brakujących połówek serca. Punktacja za poprawność odpowiedzi od 1-5 pkt.

    Przerywnik: występ zespołu taneczno-wokalnego "Uśmiech" z MDK w Malborku
  5. Festiwal piosenki – część II
    • Jaki urok w sobie mają czarne oczy? O tym dowiemy się z piosenki "Czarne oczy", którą zaśpiewają uczniowie klasy V a.
    • Warszawa z moich snów. Zaśpiewają wam o tym przedstawiciele klasy V b w piosence "Stacja Warszawa"
    • "Niby jestem, niby nie" – to piosenka, którą zaprezentują wam uczniowie klasy V c
  6. Quiz " Instrumenty muzyczne"

    Przebieg konkurencji:
    W konkurencji uczestniczy jeden przedstawiciel z każdej klasy. Zadaniem jest rozpoznanie po wysłuchaniu brzmienia instrumentu, jego nazwy. Jeżeli uczeń ma kłopot, może skorzystać z podpowiedzi w postaci wysłuchania krótkiej informacji na jego temat. Wybór zadania odbywa się droga losowania. Punktacja od 0-2 pkt.

    Przerywnik: Występ szkolnego zespołu tanecznego "Viva"
  7. Quiz "Jaka to melodia"

    Przebieg konkurencji:
    Udział bierze jeden przedstawiciel z każdej klasy, który ma prawo konsultować swoją odpowiedź z klasą. Uczniowie słuchają trzech krótkich wiązanek muzycznych. Po każdej następuje krótka przerwa na zapisanie tytułu słuchanych utworów.
    I część – muzyka taneczna
    II część – muzyka klasyczna
    III część – muzyka współczesna
    Punktacja za poprawność odpowiedzi od 0 - 9 pkt.
  8. Festiwal piosenki – część III
    • Czy pamiętacie co śpiewała wam mama do snu, gdy byliście mali? Dzisiaj "Kołysanka" w wykonaniu klasy VI a
    • "Ja cię wołam, a ty ciągle śpisz" – klasa VI b zaprezentuje nam piosenkę "Śpiąca Jola".
    • O byciu razem opowiada piosenka "Trudno tak", dzisiaj w wykonaniu uczniów klasy VI c.
    Przerywnik: występ zespołu "Uśmiech"
    W trakcie występu jury podlicza punkty zdobyte przez klasy w czasie quizów.
  9. Podsumowanie zabawy, ogłoszenie wyników.
  10. Wręczenie podziękowań i słodkich upominków zespołom tanecznym
  11. Wręczenie dyplomów i nagród za udział w zabawie.
  12. Zakończenie uroczystości.
Opracowanie scenariusza:
mgr Ewa Ciechowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie