Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Razem weselej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1748 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zajęć
Temat: Razem jest weselej

1. Cele ogólne:
• Kształtowanie świadomości własnego ciała
• Stymulowanie rozwoju umiejętności interpersonalnych
• Wyzwalanie zachowań twórczych

2. Cele szczegółowe- dziecko:
• Nawiąże kontakty przyjacielskie z rówieśnikami
• Doświadczy własnego ciała
• Ujawni pomysłowość i poczucie humoru
• Zaspokoi potrzeby twórczości
3. Przebieg zajęć:
• Powitanie
Dzieci siedzą w kręgu wraz z nauczycielem, który proponuje im, aby wzięły się za ręce i przywitały ze sobą uściskiem dłoni w sposób, w jaki zechcą. Chętne dzieci podają swoje propozycje. Każda z nich jest realizowana przez grupę.
• Budzenie własnego ciała
Dzieci siedzą po turecku. „Budzą” kolejne części ciała poklepując je i masując począwszy od dłoni i głowy, a kończąc na stopach. „Budząc” swoje dłonie dzieci klaszczą i rozcierają je , aż do momentu kiedy staną się gorące. Następnie „budzą” głowę poklepując ją delikatnie palcami, po czym masują kilkakrotnie metodą czesania włosów. „Budząc” twarz masują lekko palcami czoło, powieki, nos, górną i dolną wargę oraz uszy. Po wykonaniu auto masażu twarzy dzieci „ budzą” pozostałe części ciała, nazywając je równocześnie. Poklepują i masują kolejno: klatkę piersiową, brzuch, nogi, ręce. Na zakończenie „budzą” swoje stopy poprzez rytmiczne uderzanie nimi o podłogę. Następnie nauczyciel zwraca się z pytaniem do dzieci: ”co potrafi wasze obudzone ciało? ”Dzieci prezentują różne odpowiedzi posługując się ruchem, gestem i mimiką. Każda z nich jest nagrodzona brawami całej grupy.
• Taniec chmur
Przy akompaniamencie spokojnej muzyki, dzieci poruszają się lekko i swobodnie, naśladując poruszające się po niebie chmurki. Kiedy muzyka cichnie, zatrzymują się w bezruchu, po czym na dany przez nauczyciela sygnał łączą się (po dwoje lub troje), tworząc układy taneczne według własnego pomysłu.
• Rysowanie mandali
Każde dziecko otrzymuje kartkę, z zaznaczonym flamastrem okręgiem oraz zestaw kolorowych kredek. Następnie, siada w wybranym przez siebie miejscu i po chwili namysłu rozpoczyna pracę. Nauczyciel nie sugeruje tematyki. Poprzez rysunek dziecko wyraża siebie, swój wewnętrzny świat, to co aktualnie czuje, co podpowiada mu wyobraźnia i fantazja. Po czym następuje prezentacja prac.
• Pożegnanie
Przy akompaniamencie muzyki, dzieci biorą się za ręce i żegnają uściskiem dłoni oraz w sposób, jaki same zechcą. Każda propozycja jest realizowana przez grupę.


Elżbieta Kwartnik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie