Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kartoteka szkolnego konkursu ekologicznego klas III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 909 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
REGULAMIN KONKURSU:

  • Praca odbywa się w zespołach 3-osobowych.
  • Członkowie zespołu pracują ze sobą w skupieniu, nie porozumiewają się z inną grupą.
  • Każda drużyna wybiera przedstawiciela, który udziela odpowiedzi i reprezentuje grupę.
  • Wszystkie polecenia do zadań uczestnicy konkursu mają podane ustnie przez prowadzącego.
  • Dokładnie przestrzega się podanego czasu na wykonanie zadania.
  • Jury, oceniające pracę uczniów nie przyznaje punktów karnych, lecz ją nagradza.
  • Sprawy dyskusyjne rozstrzyga jury.
Lp.1
ZADANIA:
Każda grupa otrzymuje zestaw pytań i zadań w kopercie (5). Prowadzący objaśnia w jaki sposób należy udzielić odpowiedzi: uczniowie losują kolejne pytania i po zastanowieniu przedstawiciel odpowiada.
Pomoce: zestawy pytań.

PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Prawidłowe odpowiedzi na pytania zestawu.

PUNKTACJA:
Za każdą prawidłową odpowiedź-1 punkt; maksymalnie-5 punktów.

OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • rozumie sens ochrony środowiska;
  • zna zasady odpowiedniego zachowania w środowisku;
  • wie jak może pomóc w ochronie środowiska;
  • rozumie pojęcie ?ekologia?.
CZAS:
Czas na pytanie ok. 1 min., czas ogółem - ok. 20 min.
Lp. 2 ZADANIA:
Co jest zdrowsze?
Każda grupa otrzymuje zestaw nazw różnych produktów, spośród których należy wybrać te korzystne dla zdrowia oraz podać propozycję potrawy, jaką można z nich przygotować.
Pomoce: Kartki z nazwami produktów.
PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Wybór odpowiednich produktów:
Gr.1-biały ser, jogurt;
Gr.2-ciemny chleb, masło;
Gr.3-jabłko, marchew;
Gr.4-sałata, jogurt;
Gr.5-jajka, pomidory;
Gr.6-chuda wędlina, chleb razowy. PUNKTACJA:
Za każdy, prawidłowo wybrany produkt-1 punkt, za propozycję potrawy -1 punkt; maksymalnie -3 punkty.

OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • zna zdrowe produkty spożywcze;
  • wie jak zdrowo się odżywiać;
  • wie jak przygotować zdrową potrawę. Czas ok. 6 min.
Lp.3 ZADANIA:
Łańcuch pokarmowy:
Grupa otrzymuje w kopertach kartki z nazwami ogniw łańcucha pokarmowego. Zadaniem uczestników jest prawidłowe ułożenie ich.
Pomoce: Koperty z ogniwami łańcucha pokarmowego.
PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Prawidłowe ułożenie łańcucha pokarmowego:
Gr.1-truskawaka-ślimak-jaszczurka-łasica;
Gr.2-leszczyna-wiewiórka-kuna-wilk-orzeł;
Gr.3-trawa-sarna-wilk-pchła-bakterie;
Gr.4-owies-mysz-jeż-lis-kleszcz; Gr.5-klon-mszyca-biedronka-pająk-strzyżyk;
Gr.6-dąb-gąsiennica-szpak-jastrząb-wilk.
PUNKTACJA:
Za prawidłowo ułożony łańcuch pokarmowy- 1 punkt. OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • rozumie zależności pokarmowe w przyrodzie. Czas ok. 8 min.
Lp.4
ZADANIA:
Segregowanie śmieci:
PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Uczniowie otrzymują nazwy różnych odpadów-śmieci, należy je odpowiednio posegregować(przykleić) do odpowiednich pojemników.
Pomoce:
kartki z nazwami śmieci, rysunki pojemników napisami: METAL, PAPIER, SZKŁO, PLASTIK.
Uczniowie umieszczają nazwy śmieci na prawidłowym pojemniku:
Gr.1-zeszyt, słoik, puszka, kubek;
Gr.2-gazeta, butelka, zakrętka słoika, pudełko po serku;
Gr.3-opakowanie po herbacie, pęknięty spodek, zniszczony ?resorak?, linijka;
Gr.4-kartonik po soczku, zbita szklanka, tubka po paście, sztućce;
Gr.5-papier pakowny, słoiczek po kremie, spinka do włosów, kubek po jogurcie;
Gr.6-kartonik po ciastkach, butelka po syropie, pojemnik po kukurydzy, stare pisaki.
PUNKTACJA:
Za każdy prawidłowo umieszczony śmieć-1 punkt, maksymalnie-4 punkty.
OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • wie gdzie należy umieszczać odpady;
  • rozumie sens i cel segregacji śmieci;
  • rozumie pojęcie ?recykling?. Czas ok.15 min.
Lp.5 ZADANIA:
Rebus ekologiczny:
Każda grupa otrzymuje taki sam rebus, należy go rozwiązać i zapisać na kartce.
Pomoce:
karta pracy PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Uczniowie rozwiązują rebus i zapisują hasło:

ABYŚMY NIGDY JUŻ ŻADNEJ Z RZEK NIE ZAMIENILI W CUCHNĄCY ŚCIEK! PUNKTACJA:
Jest to zadanie na czas: pierwsza grupa, która odda prawidłowo rozwiązany rebus otrzymuje 6 punktów i dalej odpowiednio każda następna o 1 punkt mniej.
OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • potrafi rozwiązywać rebusy i współpracować w grupie. Czas ok.7 min.
Lp.6 ZADANIA:
Zasady MŁODEGO EKOLOGA:
Grupa otrzymuje rozsypankę wyrazową, z której uczniowie układają hasło i umieszczają je na szarym papierze.
Pomoce: rozsypanki wyrazowe.
PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Hasła:
PRZYJACIEL PRZYRODY:
  • Dba o swoje zdrowie.
  • Nie zanieczyszcza środowiska.
  • Oszczędza wodę pitną
  • Nie zrywa roślin chronionych.
  • Uważnie obserwuje przyrodę.
  • Pomaga zwierzętom zimie. PUNKTACJA:
Za prawidłowe ułożenie hasła -1 punkt.
OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • potrafi układać zdania z rozsypanek wyrazowych. Czas ok.1 min.
Lp.7 ZADANIA:
Podliczanie punktów,
W czasie prac komisji konkursowej, odbywa się skrobanie marchewek-jak najstaranniej.
Pomoce:
marchewki, nożyki.
PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI:
Prawidłowo i starannie oskrobane marchewki.
PUNKTACJA: Zadanie dodatkowe - nie punktowane.
OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
Uczeń:
  • potrafi oskrobać marchewkę,
  • potrafi bezpiecznie posługiwać się nożykiem.
Czas ok. 1 min., prowadzący pomaga w razie potrzeby.

Zadania opracowała i kartotekę sporządziła: mgr Bożena Siegieniewicz,
nauczyciel nauczania zintegrowanego,
pedagog specjalny w Zespole Szkół nr 11 we Wrocławiu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie