Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kto się boi ciemności ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 877 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

BLOK TEMATYCZNY: Z ŻYCIA OWADÓW

TEMAT DNIA: KTO SIĘ BOI CIEMNOŚCI?

CEL OGÓLNY: Stwarzanie sytuacji, w której dziecko wyraża swoje odczucia związane z przebywaniem w ciemnościach.

CELE NAUCZANIA:
Poziom I – wiadomości
Kategoria A – uczeń:
Słucha uważnie czytanego przez nauczyciela utworu literackiego
Wymienia owady nocne
Nazywa owady
Zna pojęcie dodawania i odejmowania

Kategoria B – uczeń:
Wyjaśnia zachowywanie się dzieci w ciemnościach
Rozumie różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych
Rozumie pojęcie symetrii w budowie ciała motyla

Poziom II – umiejętności
Kategoria C – uczeń:
Układa zdania z rozsypanki wyrazowej
Tworzy wyrazy z cząstkami cie, cia, ciu, cię, cią, cio
Rozwiązuje zadania tekstowe
Dodaje i odejmuje w zakresie 10 z zastosowaniem grafów strzałkowych

Kategoria D - -uczeń:
Przewiduje niebezpieczeństwa płynące z przebywania w ciemnościach
Wykazuje się twórczą inwencją w zdobieniu motyla

CEL WYCHOWAWCZY: Nabywanie umiejętności współpracy w grupie, koncentracji na wykonywanej pracy, rozumienie potrzeby wyrażania własnych odczuć.

METODY PRACY:
Podające: pogadanka, objaśnienia prowadzącego
Eksponujące: pokaz, ekspozycja prac
Praktyczne: ćwiczenia praktyczne, ruchowe
FORMY PRACY: zbiorowa jednolita, indywidualna zróżnicowana, grupowa zróżnicowana

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: treść wiersza D. Wawiłow „ Jak tu ciemno”, albumy i tablice owadów, podręcznik i ćwiczenia „Już w szkole”, krzyżówka, karty pracy

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.Wprowadzenie do tematu poprzez rozwiązanie krzyżówki – hasło: ciemność
- pytania do krzyżówki

Patrzysz nimi
Przynosi prezenty
Rozpalamy, gdy nie ma światła
Barwny owad
Ubierana na święta
Wzywa nas na zajęcia
Fioletowe rosną w sadzie
Nocny owad

2. Wysłuchanie wiersza D. Wawiłow „Jak tu ciemno”
3. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich odczuć związanych z ciemnością.
4. Wprowadzenie spółgłoski miękkiej na podstawie wyrazu ciemność.
5. Wyszukiwanie w tekście wyrazów ze spółgłoską miękką ci – głośne ich odczytanie i pisanie.
6. Praca indywidualna – tworzenie wyrazów z cząstkami cie, cio, cia, cię, cią, ciu – karta pracy nr 1 .
7. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów – zaznaczanie przez uczniów sylab ze spółgłoską miękką ci .
8. Oglądanie albumów z owadami – motyle.
9. Praca w grupach – układanie zdań z rozsypanki wyrazowej –karta pracy nr 2
Grupa I
fruwają kolorowe Latem motyle. piękne i

Grupa II
Pszczoły pyszny miód. robią

Grupa III
nocne Ćmy to owady.

10. Odczytanie prac w grupach.
11. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 - gąsienica i słoneczko
12. Praca w grupach – układanie i rozwiązywanie zadań z rozsypanek
karta pracy nr 3
Grupa I
Agatka ma 3 lizaki. Filip ma 6 lizaków.
Ile lizaków mają razem ?
Razem mają .................lizaków.

Grupa II
Tomek miał 9 naklejek. Koledze dał 5 naklejek.
Ile......................................................................?
Tomkowi zostało ................naklejek.

Grupa III
Kasia ma 4 batoniki mleczne i 5 batoników orzechowych.
Ile ........................................................................?
Kasia ma........................................................... .

13. Odczytanie prac w grupach.
14. Inspiracje ruchowe – naśladowanie poruszania się owadów.
15. Praca indywidualna zróżnicowana – uzupełnianie grafów strzałkowych
karta pracy nr 4 – ćwiczenia ze s. 36
16. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – ze s.35
17. Wykonanie baśniowego motyla
- wycięcie konturu motyla i porównanie prawej i lewej części konturu
- zdobienie motyla różnymi materiałami
18. Ekspozycja twórczych prac dzieci.
19. Podsumowanie zajęć
- „Czy należy bać się, gdy jest ciemno?”
- „Czego nowego nauczyliśmy się na dzisiejszych zajęciach?”
- „Co sprawiło Wam najwięcej trudności?”
Ocena słowna pracy uczniów na zajęciach
20. Samoocena uczniów.


Autor: DOROTA STRUKIEL

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie