Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Skąd się bierze deszcz?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2656 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


„Skąd się bierze deszcz?” – zabawa badawcza.

CELE ZAJĘĆ:
  • przybliżenie zjawiska krążenia wody w przyrodzie;
  • stworzenie możliwości zaobserwowania zjawiska parowania i skraplania wody;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • zachęcanie do swobodnych wypowiedzi;
  • ćwiczenie mięśni tylnej części języka na zgłosce „kap”;
  • rozbudzenie wyobraźni dzieci;
  • budzenie zainteresowań badawczych u dzieci;
METODY:
samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, pokaz i obserwacja, pogadanka, objaśnienie, instrukcja,

FORMY PRACY: indywidualna, zbiorowa,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Parasol, szklanka z gorącą wodą, spodeczek, zestaw ilustracji „Krążenie wody w przyrodzie”, gazety, farby na tackach, kartony, fartuchy ochronne.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
  1. Nauczycielka chodzi po sali z rozłożonym parasolem i nuci piosenkę: Szedł listopad polną drogą
    Strącił liście z drzewa.
    Pada deszcz, pada deszcz,
    A ja sobie śpiewam (x2)
  2. Rozmowa z dziećmi:
    • Co moknie za oknem, gdy pada deszcz?
    • Jak jest wtedy, gdy pada deszcz? Wesoło czy smutno? Jasno czy ciemno? Sucho czy mokro?
    • Po co pada deszcz? Czy jest potrzebny? Komu?
    • Co to jest deszcz?
  3. Skąd się bierze deszcz? – zabawa badawcza.
    Do szklanki nauczycielka wlewa gorącą wodę. Obserwuje z dziećmi parę wodną. Nad szklanką dzieci umieszczają schłodzony spodeczek i obserwują skraplanie się wody. Odnoszą te spostrzeżenia do krążenia wody w przyrodzie.
  4. „Spacer w deszczu” – zabawa ruchowa z gazetami.
    Dzieci chodzą z gazetami(parasolami) nad głową po sali. Na hasło przykucają i uderzając w gazetę, naśladują odgłos deszczu „kap, kap, kap” w różnym rytmie, nadawanym na bębenku przez nauczycielkę. Następnie rozkładają gazety na dywanie i spacerują, omijając i przeskakując przez kałuże.
  5. „Co by było gdyby… deszcz był kolorowy” – zadanie otwarte.
  6. Malowanie palcami kolorowego deszczu.
    Malowanie poprzedza zabawa w wystukiwanie palcami „kap, kap, kap” o blat stołów w różnym rytmie.
  7. Czynności porządkowe.
Opracowała:Agnieszka Wyrzykowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie