Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dlaczego dzieci nie lubią szkoly?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5231 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Przed nami kolejny rok szkolny, czas wypełniony nauką, pracą, licznymi obowiązkami. We współczesnej rzeczywistości wszystkim żyje się coraz ciężej.
Dzieci w obecnej szkole napotykają na wiele trudności, w których szkoła nie zawsze może dziecku pomóc, ponieważ nie ma na to wpływu.
Zbyt duże klasy ograniczają dobre kontakty wychowawcy z wychowankiem, nauczyciela z uczniem. Wśród dzieci obserwuje się coraz więcej nerwic, fobii szkolnych, nawet zaburzeń psychicznych doprowadzających do samobójstw.
Jaka jest polska szkoła? Taka, jacy ją tworzą ludzie, czyli uczniowie z ich rodzicami (pierwszymi wychowawcami) oraz nauczycielami.
Niestety pauperyzacja zawodu sprawiła, że ranga nauczyciela spadła. Obecny nauczyciel nie uzyskuje( w większości przypadków) pomocy od rodziców dzieci, które stwarzają problemy wychowawcze. Dzieci nie lubią wymagających nauczycieli, zaś rodzice
zamiast dziecko motywować do pracy, ubliżają nauczycielom.
W ostatnim czasie nauczyciele obserwują niepokojącą stresogenną sytuację w szkołach, która stale nasila się.
Do szkoły przychodzą dzieci:
- zmęczone, niewyspane, te które oglądają za dużo telewizji, bądź grają na komputerze
- szczycące się swoimi dobrami materialnymi
- po lekcjach prywatnych, manifestujących swoją wyższość nad rówieśnikami.
Nierówności społeczne coraz bardziej zaznaczające się w polskim społeczeństwie mają niewątpliwie negatywne odbicie na szkołę. Wyśmiewanie się z biednych dzieci przez te majętniejsze, obdarowywanie dzieci drogimi prezentami i pozwalanie im w szkole na szpanowanie, rozbudza wśród dzieci biednych: zazdrość, nienawiść, poniżenie.

Proszę ocenić zachowanie uczniów z drugiej klasy gimnazjum: rozpoczęła się lekcja: większość z nich ma w ręku nowe komórki i rozprawiają czyja jest lepsza, niektórzy przynoszą nawet dyktafony. Wielokrotnie upominane przez nauczyciela, nie reagują, przez co dezorganizują lekcję, gdyż dźwięki telefonów przeszkadzają zarówno nauczycielowi jak i innym uczniom.
Problemy dzieci z rodzin majętnych są inne. Niekiedy rodzice tak zaplanują im dzień na dodatkowe zajęcia (konie, basen, lekcja angielskiego, francuskiego, niemieckiego, itd.), że z przemęczenia marzą one tylko o odpoczynku, nauki zaś mają przesyt i z tego powodu jej nie lubią.

Jako nauczyciele języków obcych stwierdzamy, że bardzo trudno jest prowadzić lekcję wśród dzieci o różnym poziomie zaawansowania. Niekiedy klasę należałoby podzielić na trzy lub cztery grupy zaawansowania. Jednak jest to sytuacja niewykonalna.

Czy wszystkie dzieci nie lubią szkoły? Otóż, nie. Zwykle lubią szkołę ci uczniowie, którzy mają znaczące osiągnięcia w szkole, którzy lubią się uczyć i mają dobre oceny.
Do nauki należy zachęcić w pierwszych latach edukacji, zaś za to zadanie odpowiedzialni są nauczyciele nauczania początkowego. Jednak zbyt liczne klasy źle wpływają na proces wychowawczy, na właściwą adopcję w szkole i na zachęcanie dzieci do nauki.
Po: tzw. sprawie toruńskiej oraz pobiciu syna nauczyciela z Bełchatowa (za mamusię, która ośmieliła się postawić dwójkę) przez bandę chuliganów widać, że problemy i wyzwania XXI wieku brutalnie ingerują w sytuację szkół.

O ile szkoły w miarę dobrze realizują cele kształcące, to dużo trudniej przychodzi im realizować cele i programy wychowawcze.
Należy stwierdzić, że wychowanie to dodatkowy problem środków finansowych na zajęcia wyrównawcze, pozalekcyjne, pomoc medyczną, zmniejszenie liczebności klas, zatrudnienie pedagogów, psychologów, zmiany w systemie kształcenia i doskonalenia nauczycieli.
To także szukanie sposobów współdziałania z rodzicami uczniów w procesie wychowania.
Niestety w obecnych warunkach ekonomicznych, przy obecnej postawie roszczeniowej ludzi, ujawnia się zbyt dużo negatywnych postaw rodzicielskich w stosunku do szkoły, co niekorzystnie emanuje na dzieci.
Dla nauczycieli nie ma nic ważniejszego od tworzenia takiego modelu szkoły, do której chętnie przychodzą: uczniowie i nauczyciele, a i rodzice zaglądają z poczuciem satysfakcji.


mgr Teresa Rus
nauczyciel języka niemieckiego
Urszula Dzwonkowska
nauczyciel języka angielskiego


Adres do korespondencji:
e-mail: kasia.dzwonkowska@wp.pl
teresarus@wp.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie