Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ich habe so einen Hunger!

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1971 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt lekcji języka niemieckiego

Nauczyciel: Katarzyna Twardowska
Przedmiot: Język niemiecki
Temat: Ich habe so einen Hunger! - Dialoge.
Klasa: I (Gymnasium)
Cele lekcji: :
• Uczniowie znają nazwy ważniejszych owoców i napoji
• Potrafią sami sformułować reguły nadawania rodzajników do poszczególnych rzeczowników
• Uczący się potrafią opisać swój stan: głód i pragnienie i zareagować na takie stwierdzenie

Przebieg lekcji:

Wprowadzenie:
1. Nauczyciel wchodzi do klasy pozdrawia uczniów.
2. N. sprawdza obecność i zadanie domowe
3. Zapisuje temat lekcji na tablicy
Prezentacja nowego materiału i praca nad nim:
1. Na biurku nauczyciela znajdują się produkty spożywcze oraz napoje, uczący pokazuje karteczki i wzywa ochotników do przypięcia kartek z napisami do produktów, które w obu językach są podobne: Banane, Zitrone itd.
2. Uczeń przykładający kartkę czyta ją głośno a klasa powtarza.
3. Kartki mają trzy kolory: czerwony dla r. m., zielony dla r. ż. i żółty dla r. n., uczniowie formułują regułę dla rodzajników poszczególnych środków spożywczych
4. Uczniowie omawiają obrazki z podręcznika (przygotowanie do tekstu słuchanego)
5. Słuchamy dialog:
• I słuchanie - odpowiadamy na pytania: ile osób, jaki problem,
• II słuchanie: jakie artykuły spożywcze są w dialogu nazwane i jaka jest reakcja (pozytywna / negatywna)
6. Uczeń zapisuje zwroty na tablicy: Tut mir leid, ich habe so einen Hunger itd.
7. Uczniowie otrzymują obrazki z produktami spożywczymi i tworzą dialogi, przy prezentacji klasa odgaduje o jaki produkt chodzi i jaka jest reakcja.
Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej:
1. Uczniowie rozwiązują krzyżówkę z podanymi na lekcji słowami.
2. Uczniowie zadają sobie w parach tzw. rozsypankę słowną i rozwiązują ją np. ANBENA=BANANE
3. Nauczyciel zdejmuje kartki z poszczególnych produktów zapytany uczeń nazywa go wraz z podaniem rodzajnika.
4. Zadanie domowe:
• znajdź 3 nowe słowa do tematu: owoce i napoje
• dla chętnych: ułóż własną krzyżówkę

Katarzyna Twardowska
nauczyciel języka niemieckiego
Publicznego Gimnazjum w Garbowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie