Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kilka słów o ocenianiu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 810 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Ocenianie jest bardzo ważnym elementem w procesie uczenia się i powinno wspierać przyjęte cele kształcenia zawarte w podstawach programowych.

Jeżeli ocena szkolna byłaby tylko informacją o wyniku kształcenia, to nie powinny mieć na nią większego wpływu żadne kryteria społeczno – wychowawcze. Ocena szkolna powinna jednakże być „informacją o wyniku kształcenia wraz z komentarzem dotyczącym tego wyniku”, który „stanowi główne źródło motywacji uczniów” (z tekstu referatu J. Ochenduszko).

Nauczyciel wystawiając stopień na świadectwie szkolnym informuje ucznia w jakim zakresie opanował on wiadomości i umiejętności określone programem, w jakim stopniu potrafi stosować te wiadomości w różnych sytuacjach i czy potrafi być wówczas samodzielny. Stopień promuje również sukcesy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych przeprowadzonych w danym semestrze, roku szkolnym (dotychczasowe osiągnięcia).
Na ocenę końcową mają również wpływ aktywność na lekcjach i wkład pracy ucznia (wysiłek), gdyż uczniowie w ciągu całego semestru (roku szkolnego) oceniani są również wtedy, gdy się sami zgłaszają. Aktywność uczniów na lekcjach i poza nimi premiowana jest ocenami pozytywnymi. Systematyczność uczniów w pracy procentuje również w ocenie różnych form aktywności: pisemne prace sprawdzające, praktyczne prace sprawdzające, odpowiedzi ustne, zeszyt uczniowski, prace domowe, przygotowanie do lekcji itp.

Uważam więc, że biorąc pod uwagę tego typu kryteria wystawiamy uczniowi obiektywny stopień na świadectwie szkolnym.

Inaczej wygląda to, gdy bierzemy pod uwagę warunki środowiskowe ucznia czy poziom nauczania w klasie. Wówczas zatracamy obiektywizm stopni końcoworocznych.


Danuta Parfienowicz
Szkoła Podstawowa nr 38
Bydgoszcz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie