Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przepis na opis przeżyć wewnętrznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3845 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Małgorzata Iskra
Szkoła Podstawowa
w Owczarach


Na Saharze wskutek awarii silnika ląduje samolot. Jego pasażerem jest jedynie pilot. Do bardzo trudnej naprawy musi się zabrać sam. Dla niego stanowi to kwestię życia lub śmierci, gdyż posiada zapas wody zaledwie na osiem dni.

1. Określ bohatera ze względu na sytuację w jakiej się znalazł.
(rozbitek, zaginiony, samotnik,...)

2. Oceń jego sytuację.
(beznadziejna, trudna, tragiczna, bez wyjścia ...)

3. Dokonaj przeglądu wskazówek dotyczących zachowania się w takiej sytuacji początkującego pilota. W jego poradniku odnotuj te najistotniejsze twoim zdaniem.
1. Nie zabieraj się samodzielnie do naprawy silnika, gdyż możesz go jeszcze bardziej uszkodzić.
2. Nie poddawaj się panice, cierpliwie oczekuj pomocy.
3. Rozdziel zapasy wody tak, aby wystarczyło jej na dłuższy czas.
4. Zabezpiecz konstrukcję samolotu przed kontaktem z piaskiem.
5. Aby uniknąć poparzenia słonecznego, schroń się w cieniu skrzydeł samolotu.
6. Nie oddalaj się zbyt daleko od miejsca, na którym wylądowałeś.

1. Z dziennika pilota zacytuj zdanie:
Gr. I - opisujące jego zachowanie po przymusowym lądowaniu:
„Pierwszego wieczoru zasnąłem na piasku, o tysiąc mil od terenów zamieszkałych.”
Gr. II - wyrażające stan duszy:
„Byłem bardziej osamotniony niż rozbitek na tratwie pośrodku oceanu.”

2. Posłuchaj jego serca. Jakie żywi ono:
Gr. I - obawy
Gr. II - nadzieje

Wybierz z „mapy duszy” ludzkiej odpowiednie rzeczowniki nazywające uczucia.
Bezsilność, smutek, ból, pustka, żal, osamotnienie, tęsknota, żałość, rozpacz, zmartwienie, rozczarowanie, zniechęcenie, rozżalenie, cierpienie

3. Dokonaj selekcji. Odrzuć te o słabym odcieniu emocjonalnym.

4. Określ ich intensywność oraz połącz z odpowiednimi czasownikami.

ostry, dominujący,
ból dotkliwy, przeszywający przeszywa, dokucza

smutek cichy, głęboki, nieustanny,
nieznośny, nieutulony

żal serdeczny, nieutulony, chwyta, ogarnia
głuchy

żałość niezmierna pogrążyć się, napełnia, miota

rozpacz ciężka, sroga,
beznadziejna, nieopisana

boleść głęboka, niezmienna,
ciężka, niewysłowiona

cierpienie ponad siły
brzemię cierpienia

tęsknota głęboka, niezmierzona ogarnia, trawi



5. Miłośnik podniebnych podróży jest załamany. Zajrzyj do jego duszy i opisz w swoim receptariuszu psychoanalityka stan jego emocji.
Pacjent rozpamiętuje szczęśliwe dni, gdy...................................................................
Daremnie usiłuje się pogodzić z............................................................................... ...
Ma poczucie pustki i osamotnienia, bo........................................................................
Trawi go uczucie......................................................................... .................................
Z głębokim smutkiem patrzy na.............................................................................. .....
Jego duszę przeszywa............................................................ ........... ............................
Pogrążył się w.................................................................. ............. ................................
Jest załamany na.............................................................................. ..............................
Ogarnęła go silna apatia, bo.............................................................................. ............
Żadne słowa pociechy nie............................................................................. .................

Na Saharze wskutek awarii silnika ląduje samolot. Jego pasażerem jest jedynie pilot. Do bardzo trudnej naprawy musi się zabrać sam. Dla niego stanowi to kwestię życia lub śmierci, gdyż posiada zapas wody zaledwie na osiem dni.

l. Określ bohatera ze względu na jego stan emocji.
(niepocieszony, nieutulony w żalu, zgnębiony, znękany, załamany na duchu)

2. A cóż to za niespodziewany gość pojawia się na bezludziu?
(Mały Książę)

3. Oceń reakcję lotnika na widok przybysza.
(zaskoczenie, zainteresowanie...)

4. Dokonaj przeglądu wskazówek dla początkującego pilota dotyczących kontaktów z nieznajomymi. W jego poradniku odnotuj te najistotniejsze twoim zdaniem.

1. Nawiąż kontakt.
2. Poinformuj o swoich pokojowych intencjach.
3. Na podstawie zachowania wywnioskuj jego zamiary.
4. Nie daj się sprowokować i ponieść emocjom.
5. Okaż w gestach przychylność.
6. W bezpośrednim kontakcie zachowaj bezpieczny dystans.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie