Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Prace klasowe z nauki o języku dla klasy czwartej szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 32563 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wewnątrzszkolny system oceniania w mojej szkole zakłada, aby zakres wymagań edukacyjnych dzielić na tzw. wymagania podstawowe - P, ponadpodstawowe - PP i wykraczające- W. Ustalono również szczegółowe kryteria wymagań edukacyjnych na poszczególne stopnie:



Zakres wymagań

Zaliczenie poziomu

Stopień


Podstawowe ( P )

60 % pkt. P- konieczne, zal.


80 % pkt. P- podstawowe, zal.

dopuszczający


dostateczny



Ponadpodstawowe

( PP)


60 % pkt. PP- rozszerzające, zal.


dobry


80 % pkt. PP- dopełniające, zal.


bardzo dobry


Wykraczające (W)


Zal.


celujący



Taki sposób oceniania wiedzy i umiejętności ucznia stwarza konieczność konstruowania i budowania testów wielopoziomowych. Uczeń musi zaliczyć najpierw tzw. umiejętności podstawowe na ocenę dostateczną i dopiero , kiedy zaliczy przynajmniej w 80 % zadania na ocene dostateczną, możę ubiegać się o ocenę dobrą czy bardzo dobrą, rozwiązując zadania trudniejsze. Skonstruowanie dobrego wielopoziomowego testu sprawdzajacego umiejetności dziecka, właściwy dobór zadań i stopniowanie trudności nie jest łatwe. Pragnę podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z budowaniem tego typu testów, dlatego przedstawiam swoją propozycję zadań na prace klasowe dla uczniów klas czwartych sprawdzające ich wiadomości i umiejętności posługiwania się zdobytą wiedza o wypowiedzeniu i częściach mowy.







Praca klasowa z zakresu wiadomości o wypowiedzeniu


Klasa IV

Rząd I


Poziom podstawowy ( dopuszczający i dostateczny )


Zad. 1

Ułóż, a następnie przepisz do zeszytu wyrazy tak, aby zawierały zrozumiałą informację.


osobowy , przyjechać, Zuzia, pociąg, jutro

zad.2

Ułóż po jednym zdaniu:

a)oznajmującym:

b)pytającym:

c)rozkazującym:

d)wykrzyknikowym:


zad.3


Ustaw w kolejności:

Zdanie oznajmujące, zdanie pytające, zdanie rozkazujące, zdanie wykrzyknikowe


Wynieś śmiecie. Jestem zmęczona. Odrobiłeś lekcje? Nigdy ci tego nie wybaczę!

zad.4

Podkreśl zdania w tekście:

Wieje wiatr. Zimny wiatr. Lodowiec przesuwa się.


zad.5

Poniższe wypowiedzi zostały niewłaściwie zapisane. Zapisz je poprawnie.

marylaspojrzałanaanięjejserceścisnąłbólnawidokbladejtwarzydziecka


zad.6

Z podanych zdań wypisz podmiot i orzeczenie.

W Krakowie znajduje się słynny kościół.

podmiot:

orzeczenie:

Mama wysłała Ulę do sklepu po cebulę.

podmiot:

orzeczenie:

zad.7

Podane zdania podziel na zdania pojedyncze i złożone.

1.Ania, Tomek i Ola długo rozmawiali o Kasi i Tomku.

2.Przeczytałem książkę, która mi się bardzo podobała.

3.Wczoraj do domu Kacpra przyszła Zuzia.

4.Świnki wędrowały po lesie i bawiły się w najlepsze.


Poziom ponadpodstawowy ( dobry i bardzo dobry )

zad. 8

Przekształć podane wypowiedzenia oznajmujące na pytające i rozkazujące.


Mama kupiła pieczywo.


zad.9

Rozwiń zdanie. Dodaj po jednym określeniu do podmiotu i orzeczenia.


Zwierzęta przygotowują się.


zad10.

Postaw brakujące przecinki:


Puchatek wybrał się na pierwszą wiosenną przechadzkę.

Słonko grzało rozkosznie więc położył się nad strumieniem i zaczął marzyć.

Wydawało mu się że trafił do Królestwa Miodu.

Miodowe rzeki stawy potoczki kusiły złotem i cudowną wonią.


Wymagania wykraczające ( celujący)

Nazwij wypowiedzenia ze względu na budowę.

1.Wilczki uczą się polowania najpierw na rodzicach.

2.Szarpią ich.

3.Kąsają.

4.Kiedy już okrzepną, przychodzi czas na wspólne zdobywanie pożywienia.

5.Koniec zabawy.










Praca klasowa z zakresu wiadomości o wypowiedzeniu


Klasa IV


Rząd II

Poziom podstawowy ( dopuszczający i dostateczny )


Zad. 1

Ułóż, a następnie przepisz do zeszytu wyrazy tak, aby zawierały zrozumiałą informację.

autobus,Jola, dzisiaj, pośpieszny, wrócić


zad.2

Ułóż po jednym zdaniu:

a)oznajmującym:

b)pytającym:

c)rozkazującym:

d)wykrzyknikowym:



zad.3

Ustaw w kolejności:

Zdanie oznajmujące, zdanie pytające, zdanie rozkazujące, zdanie wykrzyknikowe


Czy pomożesz mamie? Chętnie pomogę. Wycieraj starannie.Co za szczęście!


zad.4

Podkreśl zdania w tekście:

Bezradnie opuściła ręce.Więc znowu pomyłka.Poczuła się zmęczona.

zad.5

Poniższe wypowiedzi zostały niewłaściwie zapisane. Zapisz je poprawnie.

Nietoperzelatająnocąsąjedynymilatającymissakami

zad.6

Z podanych zdań wypisz podmiot i orzeczenie.

Mały Jacek z apetytem jadł soczystą gruszkę.

podmiot:

orzeczenie:

Pluszowego misia tuli mała Julka.

podmiot:

orzeczenie:


zad.7

Podane zdania podziel na zdania pojedyncze i złożone.

1.Chodźcie szybko, pośpieszcie się.

2.Pojedziemy na wycieczkę do Krakowa, Wieliczki i Zakopanego.

3.Nie byłem w szkole,ponieważ zachorowałem.

4.Spędziliśmy czas na rozmowie i oglądaniu telewizji.



Poziom ponadpodstawowy ( dobry i bardzo dobry )


zad. 8

Przekształć podane wypowiedzenie oznajmujące na pytające i rozkazujące.


Tata poszedł na spacer.


zad.9

Rozwiń zdanie. Dodaj po jednym określeniu do podmiotu i orzeczenia.


Kwiaty rozkwitły.


zad10.

Postaw brakujące przecinki:


Niedźwiadek westchnął zamruczał cicho a potem zanurzył kosmatą grubą łapkę w lepkim strumieniu.

Zaczął napełniać brzuszek bo już był najwyższy czas na „małe co nieco”..


Wymagania wykraczające ( celujący)

Nazwij wypowiedzenia ze względu na budowę.


1.Wilczki uczą się polowania najpierw na rodzicach.

2.Szarpią ich.

3.Kąsają.

4.Kiedy już okrzepną, przychodzi czas na wspólne zdobywanie pożywienia.

5.Koniec zabawy.







Praca klasowa z zakresu wiadomości o częściach mowy klasa IV

Rząd I

Wymagania podstawowe

Zad.1 Nazwij części mowy w zdaniu:

Pilni uczniowie przygotowali się starannie do trudnej klasówki.

pilni

uczniowie

przygotowali się

starannie

trudnej

klasówki

zad.2. Odmień przez przypadki w liczbie poj. i liczbie mn. wybrany rzeczownik ze zdania z zad.1

Zad.3 Odmień przez osoby i liczby czasownik ze zdania z zad.1


Wymagania ponadpodstawowe

Zad.4 Z podanych zdań wypisz czasowniki w formie osobowej i określ ich osobę, liczbę, czas i rodzaj.


Reksio przeciągnął się i ziewnął. Zawsze tak robił, ilekroć marzył mu się długi spacer.


Zad.5 Podkreśl rzeczowniki i określ ich przypadek, liczbę i rodzaj.

Zadzwonił dzwonek na przerwę. Dzieci wybiegły na korytarz.


Zad.6 Podkreśl przysłówki w wypowiedziach:

Odpowiednio zaplanuj czas pracy.

Przed rozpoczęciem nauki otwórz szeroko okno i dobrze wywietrz pokój.


Zad.7 W podanych wyrażeniach podkreśl przymiotniki i określ ich przypadek, liczbę i rodzaj.

grubą książką

dużego koszyka

piękna lalka

Zad.8 Utwórz bezokoliczniki:

ugryzł –

siedziałeś –

lubiłem –

Praca klasowa z zakresu wiadomości o częściach mowy klasa IV

Rząd II

Wymagania podstawowe

Zad.1 Nazwij części mowy w zdaniu:

Kasia napisała wczoraj długi list do cioci.

Kasia

napisała

wczoraj

długi

list

cioci.

zad.2. Odmień przez przypadki w liczbie poj. i liczbie mn. wybrany rzeczownik ze zdania z zad.1


Zad.3 Odmień przez osoby i liczby czasownik ze zdania z zad.1


Wymagania ponadpodstawowe


Zad.4 Z podanych zdań wypisz czasowniki w formie osobowej i określ ich osobę, liczbę, czas i rodzaj.


Kotek ziewnął i wyciągnął się. Zawsze tak robił, gdy pragnął spać.


Zad.5 Podkreśl rzeczowniki i określ ich przypadek, liczbę i rodzaj.


Miecio zamiatał wielką miotłą wyrzucone przez przechodniów puszki.


Zad.6 Podkreśl przysłówki w wypowiedziach:


Przerywaj pracę i pomyśl krótko o czymś przyjemnym.

Po przerwie nie ociągaj się długo i szybko wracaj do nauki.


Zad.7 W podanych wyrażeniach podkreśl przymiotniki i określ ich przypadek, liczbę i rodzaj.

wąskim paskiem

wysokiemu dziecku

ładna pogoda

Zad.8 Utwórz bezokoliczniki:

znalazł–

poszliśmy–

napiszecie–

Opracowanie: Hanna Mrozińska

nauczyciel polonista w SP 1 w Czersku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie