Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

im. Jana Brzechwy w Kościerzynie

ul. Słoneczna 1, 83-400 Kościerzyna
tel. (058) 686-34-33
www:   http://www.soswkoscierzyna.republika.ple-mail:   sosw_koscierzyna@wp.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 14463 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 5

- klimat życzliwości i akceptacji
- nowoczesne metody nauczania
- dba o wszechstronny rozwój ucznia
- pozytywne środowisko wychowawcze

GIMNAZJUM SPECJALNE NR 4

- aktywne metody nauczania
- nauka języka niemieckiego
- przyjazna i serdeczna atmosfera
- bezpieczne i przyjazne warunki do nauki



O szkole

  • W szkole działa Samorząd Szkolny
  • Ośrodek posiada dwa oddzielne budynki Internatu dziewcząt i chłopców
  • Prowadzimy współpracę z zaprzyjaźnioną szkołą w Marburgu (Niemcy)
  • Celem naszej szkoły jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia
Oddział rewalidacyjno-wychowawczy

Stymulacja polisensoryczna wg pór roku

Podstawą tej metody jest świat przyrody. Świat, którego jesteśmy częścią, od którego jesteśmy uzależnieni i poddani jego rytmowi. Jest on źródłem symboli podstawowych: żywiołów, barw, zapachów, wrażeń dotykowych, słuchowych i termicznych.

Celem organizowania tego rodzaju zajęć jest przede wszystkim:
  • Spotkanie się terapeuty z dzieckiem,
  • spotkanie się dziecka z innymi dziećmi,
  • tworzenie dobrych relacji między uczestnikami zajęć,
  • bezpośredni kontakt ze światem przyrody,
  • rozwijanie komunikacji za pomocą mowy ciała, języka emocji, bodźców sygnałowych, gestów, symboli oraz w sposób werbalny.
Metoda F. Affolter

Bogactwo wrażeń dotykowych, na których opiera się metoda Felicie Affolter, jest wykorzystywane dla rozwoju samoświadomości własnego ciała oraz poznanie jego możliwości. Zatem podstawą omawianej przeze mnie terapii jest dotyk dający możliwość gromadzenia nowych doświadczeń i służący rozwijaniu zdolności spostrzegania.

Metodę rehabilitacji, nauczania Felicie Affolter można określić, jako psychopedagogikę rozumnego działania dłoni. Autorka metody zwraca uwagę na ważną rolę dłoni, jako narzędzia ruchowo- chwytno- badawczo- poznawczo- komunikacyjnego, które odgrywa szczególną rolę w poznaniu i przekształcaniu otoczenia, jak również pomaga w integracji wielozmysłowej.

Integracyjne Sesje Ruchowe wg W. Sherborne

Ruch Rozwijający na bazie pracy Weroniki Sherborne jest wspaniałą zabawową formą terapii, wymagającą jedynie trochę czasu i dużego pomieszczenia, które nie ogranicza ruchów dziecka. Zapewne podczas tych zajęć można sobie przypomnieć pierwsze zabawy zokresu wczesnego dzieciństwa.

Ruch jest nieodzownym składnikiem ludzkiego życia, tak potrzebnym i naturalnym, że często zapominamy o jego walorach. Ruch ma szczególne znaczenie w wypadku dzieci, u których naturalna motoryka jest ograniczona.

Jest to metoda dość znana i stosowana z powodzeniem w pracy z dziećmi i dorosłymi z różnego rodzaju niesprawnościami. Zajęcia prowadzone metodą W. Sherborne pozwalają poznać dzieciom swoje ciało. Ćwiczenia te nie są tylko dla dzieci, wykazujących własną aktywność. W zaproponowanych przez nas ćwiczeniach dziecko może być bierne, stroną aktywną jest tu dorosły. Można pozwolić odczuć dziecku, że ma tułów, plecy, biodra i ramiona. Taka świadomość daje podstawy myślenia dziecku do wyodrębnienia siebie z otoczenia.

Programy Aktywności Ch. Knilla

Programy aktywności Marianny i Christopher Knill są gotową propozycją postępowania terapeutycznego z osobą, której prawidłowy rozwój został z jakichś powodów zakłócony lub zahamowany. Pomagają dziecku doświadczać jego ciała jako jedności i wspomagają rozwój wyobrażenia ciała wtedy, gdy dziecko nie jest zdolne do używania swojego ciała aktywnie.

Ich zaletą jest zabawowa forma muzyczno-ruchowa. Każdy wykonywany ruch jest prosty. Dziecko uczy się rozpoznawać muzykę, kojarzy ją z ruchem fizycznym i ma satysfakcję z prawidłowego wykonania ruchu adekwatnie skojarzonego z muzyką. Sukces wpływa pozytywnie na samopoczucie dziecka. Pod wpływem sukcesu poprawia się koncentracja uwagi i pamięć. Poprawia się koordynacja nerwowo-mięśniowa. Poza tym przywraca wrażliwość dotykową co jest niezmiernie ważne w przypadku dzieci niepełnosprawnych, u których mózg został uszkodzony we wczesnym stadium rozwoju.

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie