Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Szkoła Podstawowa nr 4

im. Janusza Kusocińskiego

ul. Szarych Szeregów 1, 88-100 Inowrocław
tel. (052) 358-02-60
www:   http://www.s.p.4.ple-mail:   mirek4@poczta.onet.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 11292 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

SZKOŁA PODSTAWOWA

- j. angielski, j. francuski, j. rosyjski
- pracownia informatyczna z Internetem
- szereg zajęć pozalekcyjnych
- sala gimnastyczna, boisko
- stołówka, świetlica
- wycieczki, obozy wakacyjne
- współpraca z innymi szkołami i instytucjami
- opieka pedagoga, pielęgniarki
- dobrze dobrana kadra pedagogiczna


Szkoła nasza za główny cel stawia inspirowanie i wspieranie aktywności twórczej. Rozwijamy zdolności plastyczne, literackie, aktorskie i matematyczne. Uwrażliwiamy dzieci na piękno. Kładziemy nacisk na przygotowanie do życia we współczesnym świecie. Dbamy o wysoki poziom nauczania języków obcych oraz informatyki.
Dzieci mają możliwość uczestniczenia w różnego typu kołach zainteresowań: matematycznym, informatycznym, recytatorskim, teatralnym, plastycznym, turystyki pieszej i rowerowej, tanecznym oraz języków obcych. W wielu klasach wprowadzane są innowacje pedagogiczne. Zwracamy również uwagę na integrację dzieci, a szczególnie na bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne uczniów.

Metody nauczania

METODA KONCENTRACJI UWAGI

Program zajęć rozwijający pamięć i koncentrację uwagi to 30 scenariuszy z konkretnymi ćwiczeniami i zabawami ukierunkowanymi na osiągnięcie założonego celu. W zabawach i ćwiczeniach zostały wykorzystane typowe dla każdego dziecka zdolności do fantazjowania i skojarzeń. Dzieci przystępując do każdego ćwiczenia ze swoimi wyobrażeniami i fantazjami, nie podejrzewają jakie skomplikowane zadanie wykonują. Każde zajęcie składa się z kilku etapów, podczas których pobudzane są obie półkule mózgowe.

  • Ćwiczenia odprężające.
  • Ćwiczenia rozbudzające zmysły i wyobraźnię.
  • Wykonanie rysunku z pamięci.
  • Zapamiętanie ciągu wyrazowego.
  • Analiza tekstu.
  • Różnicowania obrazów.
Dziecko po tych etapach ćwiczeń:
  • poprawi pamięć i koncentrację uwagi,
  • usprawni prawą półkulę mózgową,
  • zaangażuje cały mózg w proces uczenia się,
  • rozwinie sprawności umysłowe,
  • usprawni spostrzeganie wzrokowe,
  • wykształci umiejętności kojarzenia,
  • wyrobi nawyk wyobrażania sobie tego, co chce zapamiętać,
  • pozna metody i techniki ułatwiające zapamiętywanie,
  • wykształci umiejętności różnicowania bardzo podobnych obrazów wzrokowych,
  • poprawi umiejętność czytania ze zrozumieniem,
  • rozbudzi w sobie pozytywna motywację,
  • wykształci umiejętność współdziałania w zespole i pracy w grupie,
  • zintegruje się z grupą.

Nie trzeba więc udowadniać, że pamięć i uwagę uczniów należy rozwijać i uczyć tego, jak należy się uczyć i jak myśleć, żeby potrzebną wiedzę i umiejętności nabywać w sposób trwały i skuteczny.

METODA NAUKI CZYTANIA I PISANIA

Autorstwa prof. B. Rocławskiego. W zajęciach wykorzystuje się spontaniczność dzieci, ich pomysły, inwencję, wdrażając do samooceny. W czasie nauki korzysta się z klocków "LEGO" prof. B. Rocławskiego, białych tabliczek do piania ścieralnymi pisakami i licznych kart pracy przygotowanych przez nauczyciela, rozsypanek obrazkowych i wyrazowych, kartoników z czterema wariantami liter, domina literowego, instrumentów muzycznych, piłek, skakanek, lusterek, słomek itp. Prowadzone są systematyczne ćwiczenia:

  • ogopedyczne
  • języka, warg,
  • oddechowe
  • emisyjne
  • manualne
  • słuch
  • pamięci fonetycznej
  • różnego rodzaju syntez i analiz słuchowych i wzrokowych
METODA DOBREGO STARTU

Autorstwa M. Bogdanowicza. Metoda Dobrego Startu przydatna jest w nauczaniu zintegrowanym ponieważ:

  • wyrównuje niektóre opóźnienia rozwoju funkcji psychomotorycznych
  • zapobiega powstaniu dysleksji
  • pomaga w przyswajaniu liter o podobnym kształcie i trudnych do zapamiętania tj. p - b - d - g, l - ł - t, Ł - F - G - H.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie