Zadaniem naszej Szkoły jest stworzenie uczniom optymalnych warunków do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego oraz wspieranie rodziny w procesie wychowania.
O nas
Nasza szkoła promuje
integralny obraz rozwoju wszystkich sfer osobowości ucznia (rozwój fizyczny, kształtowanie zmysłów, umiejętność kierowania emocjami, sprawności intelektualnej, rozwój duchowy i ćwiczenie woli). Nauczyciele przyjmują rolę asystenta
w procesie rozwoju wychowanka, wspomagają
i ukierunkowują jego rozwój. Wartości przyjęte przez szkołę uwarunkowane są
oczekiwaniami uczniów i ich rodziców. Działania nauczycieli sprawiają, że wychowankowie biorą odpowiedzialność za przyjęte przez szkołę wzorce
i normy.
Na terenie działają koła zainteresowań: SKS, koło muzyczno-plastyczne, artystyczne oraz organizacje uczniowskie: SU.
Szkoła prowadzi także dożywianie, współpracuje
z różnymi jednostkami na terenie gminy organizując wyjazdy na basen. Uczniowie Zespołu Szkół uczestniczą w różnych konkursach przedmiotowych na szczeblu gminnym, okręgowym, wojewódzkim,
a także ogólnopolskich konkursach: matematyczny kangur, ekologiczny, plastyczny osiągając wyniki i wyróżnienia. Uczniowie Szkoły Podstawowej osiągali dotychczas
najwyższy wynik ze sprawdzianu klas szóstych w gminie. Organizowane są również wyjazdy z dziećmi na zieloną szkołę.
Szkoła zapewnia:
-
kompetentnych nauczycieli i wychowawców
- opiekę, przyjazne, bezpieczne i korzystne dla zdrowia warunki edukacji
- poszanowanie praw ucznia
- warunki prawidłowego rozwoju psychofizycznego i rekreacji
- możliwość poznawania regionu i kraju
Szkoła wprowadza uczniów w świat wiedzy naukowej. Grono pedagogiczne to
osoby wykwalifikowane, pełne zapału i chęci do najlepszego wykształcenia uczniów. Nauczyciele uczą dzieci samodzielności i pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji.
Adaptacja sześciolatka w szkole:
Proces adaptacji dziecka do formalnej edukacji szkolnej, nowych działań, wymagań, jakie stawia mu nauczyciel
i do oczekiwań, jakie stawia mu grupa rówieśników, trwa różnie długo,
w zależności od indywidualnego rozwoju dziecka. By jednak przebiegał
w miarę sprawnie
i efektywnie nasza szkoła oferuje:
-
dopasowanie infrastruktury szkoły do potrzeb dzieci sześcioletnich
-
sale, w których znajduje się część edukacyjna i rekreacyjna, wyposażone w odpowiednie meble, pomoce dydaktyczne, zabawki, gry
-
piętro przeznaczone wyłącznie dla młodszych uczniów
-
toalety dostosowane do potrzeb dzieci
-
półki w klasach oraz indywidualne, zamykane szafki w szatniach, w których uczniowie mogą pozostawiać część podręczników i przyborów
-
miejsca przeznaczone do zajęć ruchowych: sala gimnastyczna, plac zabaw, boiska
-
środki audiowizualne, komputery z oprogramowaniem dla najmłodszych
-
stołówkę oferującą drugie śniadanie i obiad
Dobór metod pracy dostosowany do potrzeb dziecka:
- możliwość poznania – przed rozpoczęciem roku szkolnego – sal, nauczycieli, kolegów
- proces nauczania w początkowym okresie związany z zabawą (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i ruchowe)
- edukacja polisensoryczna (z zaangażowaniem wielu narządów zmysłu) z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania
- systematyczne współdziałanie dwóch najbliższych każdemu dziecku środowisk: rodzinnego i szkolnego
- indywidualne podejście do ucznia
Fachowa opieka:
- kadra pedagogiczna z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
-
zajęcia pozalekcyjne dla dzieci mających problemy edukacyjne
-
kształtowanie motoryki dużej podczas dodatkowych zajęć sportowych
-
możliwość uzyskania wsparcia pedagoga szkolnego
-
pomoc logopedyczna dla osób z wadami wymowy
|
|
W szkole aktywni działa Samorząd Uczniowski podejmując różnorodne działania:
-
organizacja konkursów, dyskotek, wybranych uroczystości szkolnych
-
udział w różnorodnych programach i akcjach społecznych (Sprzątanie Świata, Góra Grosza)
-
opieka nad gazetką ścienną przy wejściu do szkoły
|
Nasza szkoła jest:
kompetentna: zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, skutecznie przygotowującą uczniów do podjęcia nauki na kolejnych etapach nauczania
bezpieczna: otacza opieką przebywających w niej uczniów, prowadzi działania zapobiegające agresji, przemocy, stosowaniu używek
wychowująca: kształtuje model wartości oparty o tradycje polskiego dziedzictwa kulturowego i wartości chrześcijańskie
przyjazna: szanuje podmiotowość ucznia i prawo do godności osobistej każdego człowieka
wspomagająca: dba o indywidualny rozwój każdego ucznia z uwzględnieniem możliwości edukacyjnych
nowoczesna: przygotowuje uczniów do podejmowania działań w zmieniającej się rzeczywistości
zintegrowana ze środowiskiem: współpracuje z rodzicami, jest postrzegana pozytywnie w najbliższym otoczeniu
Zapraszamy do naszej szkoły!