Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Z wizytą w krajach Unii Europejskiej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1183 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Metoda projektu – jako metoda nauczania polega na realizacji przez uczniów, podzielonych na zespoły zadaniowe, dużych przedsięwzięć o interdyscyplinarnym charakterze.
Praca metodą projektu rozwija podejmowanie decyzji, poszukiwanie kompromisów, dyskutowanie, dzielenie się zadaniami i rolami w grupie, dokonywanie samooceny i oceny pracy grupy. Poza tym uczniowie uczą się wykorzystywania i krytyki źródeł, selekcji informacji, ich opracowywania oraz sposobów publicznej prezentacji.


 

Scenariusz lekcji metodą projektu
Temat : „ Z wizytą w krajach Unii Europejskiej „

Cele lekcji :
A. Zapamiętanie wiadomości :
- uczeń potrafi wymienić państwa należące do Unii Europejskiej,
B. Zrozumienie wiadomości :
- uczeń potrafi scharakteryzować wybrane państwo Unii Europejskiej ( język, potrawa, taniec, strój, region turystyczny, cechy wyróżniające ten kraj spośród innych ),
- uczeń potrafi wskazać wybrane państwo Unii Europejskiej na mapie Europy,
C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych :
- podział zadań i ról w grupie,
- wykorzystanie i krytyka źródeł,
- selekcja informacji,
D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach nietypowych :
- opracowywanie tematu oraz sposób publicznej prezentacji,
- dokonywanie samooceny i oceny pracy grup,


Etapy realizacji zadań metodą projektu :
1. Wyszukiwanie i weryfikacja pomysłów :
W związku z projektem wejścia Polski do Unii Europejskiej, w porozumieniu z uczniami II klas gimnazjum jako temat lekcji wybrano
kraje UE.
2. Wybór tematu i ustalenie celów projektu :
Tematem lekcji jest „ Z wizytą w krajach Unii Europejskiej „
3. Planowanie pracy :
a) metody : metoda projektu,
b) przydział zadań : poprzez losowanie każda II klasa gimnazjum wybrała sobie państwo UE
c) określenie czasu realizacji : na przygotowanie prezentacji przeznaczono miesiąc
4. Dokumentacja pracy : załączniki




Załączniki:
KLASA II A
NIEMCY
1. Wstęp ( powitanie w języku niemieckim )
2. Historia Niemiec.
3. Krótka prezentacja wybranych regionów i miast Niemiec ( Bawaria, Berlin, Monachium ) .
4. Taniec i prezentacja strojów.
5. Potrawa regionalna ( golonka, sałatka ziemniaczana ).
6. Prezentacja albumów : Stare Niemcy, Współczesne Niemcy, Zabytki.
7. Zakończenie ( pożegnanie w języku niemieckim ).


KLASA II B
DANIA
1. Wstęp : zapoznanie z wiadomościami dotyczącymi : położenia, ludności, regiony, język.
2. Główne miasta, zabytki, znane osobistości.
3. Tradycje i obyczaje, religia, kultura, literatura, balet – prezentacja tańca i hymnu.
4. Kuchnia narodowa.
5. Zakończenie.


KLASA II C
WIELKA BRYTANIA
1. Powitanie.
2. Prezentacja obejmuje strój, zabytki, taniec- walc angielski, język.
3. Kuchnia angielska.
4. Zakończenie.


KLASA II D
GRECJA
1. Powitanie.
2. Położenie geograficzne, klimat, ludność, ukształtowanie terenu, język.
3. Grecja w oczach Unii Europejskiej.
4. Kultura i sztuka ( starożytna i nowożytna ).
5. Charakterystyczne cechy.
6. Teatr : opis, prezentacja mitu, pokaz bogów.
7. Taniec – pokaz.
8. Kuchnia grecka : ryba po grecku i sałatka grecka.
9. Turystyka : ważniejsze zabytki, miasta, najczęściej odwiedzane miejsca.


KLASA II E
HISZPANIA
1. Powitanie w języku hiszpańskim.
2. Hymn.
3. Prezentacja w formie scenki : położenie, kultura i sztuka, taniec – flamenco, Madryt.
4. Torreador.
5. Literatura.
6. Pożegnanie w języku hiszpańskim


KLASA II F
AUSTRIA
1. Powitanie i hymn.
2. Prezentacja: krótka historia państwa, kultura, regiony turystyczne, sztuka, architektura.
3. Taniec- walc wiedeński.
4. Zakończenie.


KLASA II G
WŁOCHY
1. Powitanie w języku włoskim.
2. Prezentacja w formie scenki : potrawa, taniec, zabytki architektury, regiony turystyczne.
3. Pożegnanie w języku włoskim.


Monika Borgiasz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie