Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test sprawdzający z deserów dla kl IV TG

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 20429 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test sprawdzający wiedzę dla klasy IV Technikum Gastronomicznego z technologii gastronomicznej - działu DESERY. Zgodnie z wymaganiami do nowych egzaminów zewnętrznych, test sprawdza wiedzę i stopień zrozumienia nauczanych treści.

TEST SPRAWDZAJĄCY Z TECHNOLOGII GASTRONOMICZNEJ
Podział i charakterystyka deserów


1. Uzupełnij tekst:
Deserami nazywa się potrawy o smaku…………………….. Stanowią one najczęściej uzupełnienie …………………….i podawane są na ………………..posiłku. Powinny uzupełniać wartość………………………i………………………..posiłku.

2. W zależności od użytych surowców desery można podzielić na:
a) popularne i wykwintne
b) zestalane i nie zestalone
c) zimne i gorące

3. Desery z mąki i kasz zaliczamy do deserów:
a) zestalanych skrobią
b) zestalanych żelatyną
c) nie zestalanych
d) mrożonych

4. Porcja deseru mącznego powinna ważyć:
a) 200-250 g
b) 200-300 g
c) 100-150 g
d) 80- 100 g

5. Leguminami nazywa się desery z:
a) owoców
b) kwaśnego mleka
c) śmietanki
d) mąki i kasz

6. Wymień desery z owoców:
1) ………………………
2) ………………………
3) ………………………
4) ………………………
5) ………………………

7. Kompot francuski sporządza się z owoców:
a) południowych konserwowych
b) jagodowych mrożonych
c) krajowych świeżych

8. Dopasuj prawidłowo nazwę kompotu do wagi porcji:

KOMPOT FRANCUSKI 150g
KOMPOT Z JEDNEGO RODZAJU OWOCÓW 200g
KOMPOT WIELOOWOCOWY 250g

9. Kompot podaje się w:
a) szklanych naczyniach z łyżeczką
b) pucharkach na talerzyku
c) kompotierkach na talerzyku

10. Owoce pieczone sporządza się w piekarniku w temperaturze:
a) 220o C
b) 180o C
c) 160o C
d) 200o C

11. Na galaretki przeznacza się owoce z dużą zawartością:
a) witamin
b) karotenu
c) pektyn
d) błonnika

12. Galaretki mleczne sporządza się z:
a) kwaśnego mleka, kefiru
b) kwaśnej śmietany, jogurtu
c) kwaśnego mleka, serwatki

13. Porcja owoców w galarecie waży 150g, w tym owoce ważą około:
a) 70g
b) 50g
c) 100g
d) 25g

14. Deser złożony z przecieru owocowego, spulchniony pianą i utrwalony żelatyną to:
a) krem
b) pudding
c) suflet
d) mus

15. Kremy to desery zestalane:
a) skrobią
b) żelatyną
c) jajami

16. Produkcja musów składa się z następujących etapów:
1) …………………………………………………....
2) ……………………………………………………
3) ……………………………………………………
4) ……………………………………………………
5) ……………………………………………………

17. Z wypisanych surowców podkreśl te, z których można sporządzić krem owocowy:

CUKIER KASZA MANNA ŻÓŁTKA JAJ MLEKO ŻELATYNA MĄKA ZIEMNIACZANA

BIAŁKA JAJ ŚMIETANKA MĄKA PSZENNA KAKAO MARMOLADA JOGURT OWOCOWY
18. Składniki kremów dzielą się na trzy grupy (uzupełnij):
a) aromatyczno-smakowe:……………………………..
b) spulchniające:……………………………………….
c) zestalające:…………………………………………..

19. Podaj kolejne czynności przy sporządzaniu kisieli owocowych:
1) ……………………………………………………..
2) ……………………………………………………..
3) ……………………………………………………..
4) ……………………………………………………..
5) ……………………………………………………..

20. Suflety to desery:
a) zapiekane na bazie białek
b) mrożone na bazie żółtek
c) gotowane na bazie jaj


Opracowała Beata Męcik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie