Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Praca domowa w młodszym wieku szkolnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1362 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Samodzielna nauka dziecka w domu zwana popularnie odrabianiem lekcji jest niezwykle ważnym ogniwem w procesie nauczania i wychowania. Jest to dalszy ciąg nauki szkolnej przygotowujący dziecko do samokształcenia.

W klasach początkowych praca domowa ma przede wszystkim charakter utrwalający wiadomości i umiejętności nabyte w szkole. W pierwszych latach nauki szkolnej dziecko nie ma jeszcze wykształconego nawyku uczenia się samodzielnie ani w szkole ani tym bardziej w domu. Do takiej pracy trzeba je stopniowo przygotowywać.

Rozpoczynając systematyczną pracę umysłową dziecko opanowuje pewien zasób wiedzy: uczy się czytać, pisać, liczyć. To z kolei wpływa na wzbogacenie jego słownictwa. Wśród wielu obowiązków, do których musi wdrożyć się mały uczeń jest także obowiązek zapamiętywania poleceń swojej pani, które w miarę upływu czasu stają się coraz bardziej skomplikowane.

Czasem dziecko zagapi się, zamyśli i może nie wiedzieć albo zapomnieć co miało przynieś do szkoły lub odrobić na następny dzień. Taka rzecz może się przydarzyć lecz nie można bagatelizować nieobowiązkowości. Rodzice popełniają duży błąd w przypadku gdy dziecko poskarży się, że dostało złą ocenę bo coś zapomniało a oni nie zareagują, przechodząc do porzadku dziennego. Jeżeli będziemy dziecko karcić to postąpimy jeszcze gorzej. Należy pamietać, że w takim postępowaniu ważny jest umiar, opanowanie i wyrozumiałość.

Do należytego wypełniania obowiązków trzeba przyuczać dziecko od najmłodszych lat, bowiem wytworzone w pierwszych latach nauki szkolnej nawyki są najtrwalsze. Bywa czasem, że dziecko samo nie kwapi się do nauki w domu gdyż jest zmęczone intensywną pracą w szkole. Wówczas należy mu się odpoczynek, zabawa lub sen. Kiedy dziecko po odpoczynku też nie zabiera się do nauki - pomóżmy mu - żeby przeczytało nam to co napisało w klasie, możemy zapytać co nauczyło się na danych zajęciach.

Zainteresowanie nauką dziecka nie polega na ciągłym "pędzeniu" do książki. Dziecko musi mieć czas na rozrywki, spacer czy własne hobby, ale musi mieć świadomość, że rodzice poważnie traktują jego naukę.

Takie zainteresowanie dla dziecka jest niezwykle ważne, cenne, podtrzymuje bowiem zapał do nauki, wzmacnia pilność, obowiązkowość, utrwala więź emocjonalną z rodziną. Pomimo najlepszej pracy w szkole dziecku niezbędna jest pewna liczba samodzielnych ćwiczeń w domu. To własnie w domu dziecko wdraża się do samodzielnej pracy min. Uczy się na pamięć wierszy. Dlatego też nauka w domu jest konieczna. Sprawą ważną rzeczą jest stworzenie dziecku odpowiednich warunków do pracy. Dziecko powinno mieć swoje miejsce, stolik, półkę na podręczniki, zeszyty inne książki.

W odrabianiu zadań domowych szczególnie ważna jest pomoc rodziców, która daje dziecku poczucie bezpieczeństwa jeśli zauważą u swego dziecka jego wysiłki i chwalą go.
Pomoc ta utrwala więź między rodzicami a dzieckiem.

Jolanta Bryla
Iwona Zapart

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie