Startuj z nami!

zamów reklamę
zobacz szczegóły
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Cykl zajęć świetlicowych "Podróże małe i duże"

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8478 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.

W ramach cyklu zajęć świetlicowych "Podróże małe i duże" prowadziłam zajęcia o naszym mieście - Bielsko-Biała, o Polsce, o Europie. Na zakończenie podróży po krajach europejskich dzieci zaczęły pytać kiedy wyruszymy w podróż dookoła świata. Pomyślałam, że to dobry pomysł i tego samego dnia wieczorem szybko nakreśliłam ogólny szkic zabawy. Następny dzień i dzieci same zweryfikowały moje pomyły - zabawa świetnie się udała i nawet włączyły się w nią dzieci, które zwykle nie biorą udziału w zabawach całej grupy oraz starsi uczniowie.

Na początku zajęć każdy uczestnik zabawy wylosował sobie kolorowe kółeczko (6 kolorów - 6 kontynentów) i tak podzieliliśmy się na Europę, Azję, Amerykę Pł., Amerykę Pd., Afrykę i Australię. Nikt jednak nie mógł zdradzać innym, która grupa jest jakim kontynentem. Należało to odgadnąć na podstawie jakiś charakterystycznych gestów, bądź scenek przygotowanych przez poszczególne zespoły. Nie było z tym większych problemów. Następnie rozdałam dzieciom przygotowane wcześniej zarysy poszczególnych kontynentów, dzikich zwierząt i charakterystycznych budowli. Wspólnie dopasowywaliśmy wszystkie elementy do siebie, a odpowiednia grupa przyklejała zwierzęta i budowle na zarysie kontynentu. Teraz przyszła pora na odszukania odpowiedniego miejsca dla każdego kontynentu na wcześniej przygotowanym plakacie "Nasza Ziemia". Mimo różnicy zdań na ten temat zadanie udało nam się wykonać pomyślnie.

Po takiej rozgrzewce byliśmy gotowi do podróży dookoła świata. Jeszcze tylko wypadało wziąć potrzebny ekwipunek - co moja mama zabiera w podróż - i w drogę. Podróżowaliśmy samolotem, pociągiem lub za pomocą czarów (odpowiednie gesty przy podkładzie muzycznym). Na każdym kontynencie czekały nas zadania do wykonania. Europa to turniej rycerski (walki kogutów). Australia - konkurs kangurów. Oczywiście każdego zwycięzcę nagradzały gromkie brawa. Azja to skrócony kurs jedzenia pałeczkami. Tylko, że pałeczki to patyczki do szaszłyków a ryż zastępowały nam płatki śniadaniowe (nie wolno było nabijać kuleczek na patyczki). W Afryce pomagaliśmy rybkom, przenosząc ja z wyschniętego stawu do stawu z czysta wodą (papierowe rybki należało podnieść i utrzymać na rurce do picia na zasadzie "zassania" powietrza). Ameryka Pł. przywitała nas "Swingiem w uliczce", a Ameryka Pd. - tańcem "Carnawalito".

Zajęcia zakończył krąg z informacją zwrotną w postaci zdania otwartego: "Na dzisiejszych zajęciach..."

Zabawa trwała około 45 minut i wyzwoliła u dzieci olbrzymie emocje i pokłady energii, nad którą wielokroć trudno było mi zapanować. Zajęcia uznaje jednak za udane, a entuzjazm uczestników jest dla mnie największą motywacją do przygotowania kolejnych tego typu zajęć.

Anna Sawicka
Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych
w Bielsku-Białej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.

www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej

Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie