Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czy warto czytać dzieciom ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1616 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Od czerwca 2001 roku, czyli od początku akcji "Cała Polska czyta dzieciom" zainicjowanej przez Irenę Koźmińską, staram się zachęcać rodziców, by codziennie głośno czytali swoim dzieciom. Dzieci w czasach wysoko rozwiniętej techniki, komputerów, a także w sytuacji, kiedy ich rodzice często są zajęci, korzystają z najłatwiejszej i najdostępniejszej formy rozrywki, jaką jest oglądanie telewizji i zabawa z komputerem. Kontakt z literaturą, który zwłaszcza wśród młodszych dzieci nie jest możliwy bez udziału dorosłych, zostaje zepchnięty na margines.

Chcąc zainteresować przedszkolaki książką, stosują różne formy. Maluchom opowiadam przed leżakowaniem baśnie i różne historie, wykorzystując podkład muzyczny.

W mojej pracy częstą formą przekazu literatury jest opowiadanie ilustrowane obrazkami, zabawkami.

Czytajmy dzieciom w domu, w pociągu, na spacerze, w przedszkolu - niech nas słuchają, by później same chętnie sięgały po książki. W przedszkolu dzieciom młodszym czytam teksty krótkie, bogato ilustrowane, starszym - dłuższe opowiadania w odcinkach. Podejmujemy też działania twórcze - wspólnie przygotowujemy przedstawienia kukiełkowe, teatrzyki. Dzieci występujące w teatrzyku doskonalą wymowę, rozwijają pamięć, nabierają śmiałości i pewności siebie.

Lubianą przez dzieci i inspirującą je do twórczej aktywności werbalną formą jest zabawa w zmienianie zakończenia baśni. Dzieci opowiadają, a potem wspólnie wymyślają inne zakończenie bajki. Chętnie także samodzielnie układają baśnie. Inspiracja są przygotowane rekwizyty, na przykład korona, suknie, torebki, ilustracje zamku. Dodatkową atrakcją, jest nagrywanie, a następnie odtwarzanie.

Przeżycia związane z utworem literackim przedszkolaki chętnie wyrażają rysując i malując, a także lepiąc z plasteliny.

Dziecięca fantazja jest niczym nieograniczona. Warto stawiać przedszkolaki w roli twórców.

Alina Synowicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie