Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ślubowanie klas I

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1717 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W ubiegłym roku szkolnym przygotowałam uroczystość ślubowania klas I według poniższego scenariusza. Może ktoś chciałby skorzystać?

SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA UCZNIÓW KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W BABIAKU
rok szkolny 2004/ 2005

Uroczystość odbywa się w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Babiaku. W tle makieta szkoły, a nad nią napis „Ślubowanie klas I”. Z boku sceny, stoi brama, przez którą będą przechodzić uczniowie. Na widowni zebrali się zaproszeni goście: rodzice, nauczyciele oraz koleżanki i koledzy z klas starszych.
I. Powitanie gości przez przewodniczącą Samorządu Szkolnego:
Serdecznie witam na uroczystości ślubowania klas I : rodziców, dyrekcję szkoły, grono pedagogiczne, przedstawicieli Rady Rodziców, oraz uczniów naszej szkoły.
II. Wprowadzenie pierwszoklasistów (rozlegają się dźwięki „Marsza triumfalnego” z opery Giuseppe Verdiego, na salę wchodzą dzieci z klas I, prowadzi je uczennica klasy III, przed bramą stoją wychowawczynie, które witają każdego ucznia. Pierwszoklasiści ustawiają się na scenie i razem śpiewają na melodię piosenki „Listonosz”:
Dzień dobry, dzień dobry
wszystkich witamy
na nasze święto was zapraszamy
III. Uczennica prowadząca wita pierwszaków:
Witam Was w progach naszej szkoły w imieniu całej braci szkolnej. My starsi uczniowie nie tak dawno, a niektórzy zaledwie, przed rokiem, tak jak Wy dzisiaj przystępowaliśmy do ślubowania.
Co czuliśmy? Co myśleliśmy
Wszystko to, co Wy dzisiaj.
Nas też witała szkoła, najmilej jak potrafiła- czyli tak samo jak dzisiaj Wita Was . Posłuchajcie:
IV. Wiersz „Powitanie pierwszej klasy” w wykonaniu uczennicy klasy III
„Powitanie pierwszej klasy”
Zaszumiały drzewa przed szkołą:
Witaj pierwsza klaso!
I zagruchał srebrnoszary gołąb:
Witaj pierwsza klaso!
Słoneczniki za płotem się złocą:
Witaj pierwsza klaso!
A i wróble w jaśminie świergocą:
Witaj pierwsza klaso!
Wszystko, wszystko
Dziś dla pierwszej klasy:
Uśmiech słońca, kolorowe astry.
I ten wierszyk, który starsze dzieci
dla pierwszaków mówią z pamięci:
Chodźcie śmiało do szkoły pierwszacy,
do zabawy wspólnej , do pracy.
Szkoła drzwi swe otwiera gościnnie.
Szkoła dzisiaj serdecznie Was przyjmie!
Prowadząca:
Na naszą uroczystość przybył szczególny gość, powitajmy Dobrą Wróżkę. (wchodzi uczennica klasy V przebrana za wróżkę, w tej samej chwili do sali wpada uczeń z klasy V i mówi coś do ucha prowadzącej.
Prowadząca:
Przepraszam wszystkich zebranych, lecz okazało się, że do szkoły wpadła przed chwilą Zła Wróżka, zła, że nie została zaproszona. Rzuciła zaklęcie i zniknęła. Powiedziała: Hokus pokus, wielkie szumy, wnet zabiorę wam rozumy. W tej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak tylko odwołać ślubowanie. Jeszcze raz przepraszamy.(po chwili )Ale posłuchajmy, co ma nam do powiedzenia Dobra Wróżka
Dobra Wróżka:
Kochane dzieci, nie martwcie się! Pamiętajcie, że dobro zawsze pokona zło. Wiem, jak Was odczarować. Musicie wybrać się do 4 krain. Z każdej podróży musicie mi coś przynieść, a wtedy będę mogła Was odczarować. Nie boicie się?
Dzieci:
Nie!
Dobra Wróżka:
Zgadzacie się?
Dzieci:
Tak!
Dobra Wróżka:
Życzę Wam szczęścia!
Zza kotary wychodzi dziewczynka I z przypiętą nutką i tabliczką z napisem: Kraina śpiewu i tańca.
Dziewczynka I:
Witam Was w krainie śpiewu i tańca. Ale tu mogą przebywać tylko te dzieci, które potrafią pięknie śpiewać i tańczyć. Czy wy to potraficie?
Dzieci:
Tak!
V. Taniec i piosenka w wykonaniu pierwszoklasistów
Dziewczynka I:
Rzeczywiście pięknie tańczycie i śpiewacie. Dostaniecie ode mnie symbol tej krainy - nutkę.
Wychodzi chłopiec z napisem Kraina pracy i przypiętą sylwetką pszczoły.
Chłopiec I:
Witam was w krainie pracy. Mogą tu przebywać tylko pracowite dzieci. Czy potraficie dokładnie i szybko pracować?
Dzieci:
Tak!
Nauczyciel lub uczeń-asystent układają na scenie dla każdej z klas pierwszych kosz z wymieszanymi kasztanami i żołędziami oraz po dwa puste pojemniki.
Chłopiec I:
Mam dla was zadanie podobne do tego, które musiał wykonać Kopciuszek. Posegregujcie wszystkie kasztany i żołędzie i ułóżcie je w osobnych pojemnikach.
Dzieci przystępują do wykonania zadania. Chłopiec sprawdza poprawność jego wykonania.
Chłopiec I:
Miałyście rację. Potraficie szybko i solidnie pracować. Dostajecie ode mnie symbol pracy - pszczółkę.
Zza kotary wychodzi Chłopiec II i przypiętym czerwonym sercem i tabliczką: Kraina miłości.
Chłopiec II:
Witam was w krainie miłości. Mogą tu przebywać jedynie dzieci, które kochają swoją ojczyznę. Czy wiecie co to jest ojczyzna?
Dzieci:
Tak!
VI Recytacja wiersza „Ojczyzna nasza”
Ojczyzna nasza to wieś i miasto.
I las co szumi piosnkę o zmroku.
Obłok i słońce co świeci jasno.
Zboże co w polu rośnie wysoko.
Ojczyzna nasza to dom i szkoła.
I szara wstęga drogi za domem.
I wszystko, wszystko co jest dokoła.
Tak bliskie sercu, drogie, znajome.
To mowa, którą od dziecka znamy.
To ludzie, których nic nie pokona.
Gorącym sercem Ciebie kochamy,
Ojczyzno nasza, ziemio rodzona.
VII Piosenka „Polskie ABC”
Chłopiec II:
Widzę, że naprawdę kochacie swoją ojczyznę. Dostajecie ode mnie symbol miłości - serce.
Na scenę wchodzi dziewczynkaII, niesie sylwetkę sowy oraz napis Kraina mądrości.
Dziewczynka II:
Witam was w krainie mądrości, ale tu mogą przebywać jedynie mądre dzieci. Czy wy takie jesteście?
Dzieci:
Tak!
Dziewczynka II
Zaraz to sprawdzimy. Jeżeli uda wam się rozwiązać te zagadki, to dostaniecie ode mnie symbol mądrości - sowę.
VIII. „Piosenka z zagadkami” (śpiewa starsza uczennica, a pierwszaki refreny”
Dziewczynka II
Rzeczywiście jesteście bardzo mądre. Oto symbol mądrości - sowa.
Prowadząca:
Sprawdźmy, czy obydwie klasy zdobyły komplet przedmiotów potrzebnych wróżce. Tylko wtedy będzie ona mogła zdjąć zaklęcie rzucone przez złą wróżkę.
Na środek sceny wychodzą przedstawiciele klas pierwszych ze zdobytymi symbolami. Prowadzącal i dobra wróżka kolejno demonstrują je wszystkim zgromadzonym na sali gościom.
Wróżka:
Potwierdzam, że rzeczywiście byłyście bardzo dzielne i zdobyłyście wszystkie niezbędne do zdjęcia złego czaru przedmioty.
Hokus pokus, małe szumy,
Ja oddaję wam rozumy.
Wróżka macha różdżką i dokonuje demonstracyjnego odczarowania pierwszaków.
Prowadząca::
Teraz możemy już przystąpić do uroczystego ślubowania.
VIII. Ślubowanie
Prowadząca:
Proszę o wprowadzenie sztandaru szkoły i odśpiewanie pieśni sztandarowej.
Prowadzący:
Do ślubowania! (wszyscy stają na baczność, czteroosobowe delegacje klas I podchodzą do sztandaru, prowadząca czyta tekst ślubowania:
Ślubuję uroczyście.
Będę starał się być
dobrym i uczciwym uczniem.
Będę strzegł honoru
i dobrego imienia szkoły.
Będę szanował swoich nauczycieli,
rodziców i kolegów.
Będę uczył się tego, co ważne i piękne.
Będę kochał swoją ojczyznę.
Uczniowie klas pierwszych odpowiadają: Ślubujemy
Prowadząca:
Dziękuję. Proszę pana dyrektora, aby zechciał pasować was na uczniów.
IX. Pasowanie. (dzieci podchodzą czwórkami, dyrektor dotyka ołówkiem ich prawego ramienia, wychowawcy wręczają dyplomy pasowania ucznia)
Prowadzący:
Pierwszoklasiści otrzymują z rąk wychowawców dyplomy pasowania na ucznia, a od samorządu klas I-III drobne upominki.
Prowadzący: ( po pasowaniu)
Dziś swoje święto mają nie tylko pierwszaki, ale również wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły
X. Przewodnicząca SU składa życzenia dyrekcji szkoły, nauczycielom i pracownikom.
Prowadzący:
Prosimy o zabranie głosu przewodniczącego Rady Rodziców
Prowadząca:
Naszym kochanym nauczycielom dedykujemy piosenkę.
XI. Wiersz „Dla naszej Pani”
To dla naszej pani
ta wesoła piosenka,
dla niej i o niej.
To dla naszej pani
te polne, wesołe
kwiaty w wazonie.
To dla naszej pani:
sto lat, sto lat
i więcej.
To dla naszej pani
w trawie koniczynka
czterolistna,
na szczęście!

Prowadząca:
Nasza uroczystość dobiegła końca. Dziękujemy wszystkim za przybycie i uwagę. Proszę o powstanie i odśpiewanie „Pieśni sztandarowej”



Opracowała: Elżbieta Stawicka
nauczycielka SP w Babiaku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie