Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Imprezy integrujące, jako jedna z form rozwijających umiejętność komunikowania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1554 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W klasach młodszych ,każdego nauczyciela czeka wiele zadań .
Głównym naszym zadaniem jest wszechstronny rozwój osobowości dziecka, rozwijanie jego zamiłowań i umiejętności, niwelowanie przejawów negatywnych zachowań, walka z agresją i przygotowanie do podejmowania określonych ról społecznych.

  "Edukacja wczesnoszkolna ma wspomagać dziecko m.in .w opanowaniu umiejętności komunikowania się w formie bezpośredniej ( mówienie, słuchanie, mimika, gest ) i pośredniej ( pisanie, czytanie, malowanie, śpiewanie, matematyzowanie);porozumiewaniu się za pomocą słowa, gestu, liczby, dźwieku, ruchu, barwy".( Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, WSiP, Warszawa 1998, s. 6)
     Coraz częściej, dzieci , zamiast bawić się z rówieśnikami, zamykają się w czterech ścianach i wiele godzin spędzają przed ekranem telewizora bądź komputera .Wyłączają się z życia rodzinnego. Rezygnują z kontaktów z rówieśnikami, nie potrafią współpracować, kierować lub podporządkować się grupie. Są coraz słabsi psychicznie. W chwilach niepowodzeń histeryzują , obrażają się na innych, nie potrafią pogodzić się z porażką Nie potrafią podjąć samodzielnej decyzji.. Zdarza się, że są samolubni, " zimni " emocjonalnie, wyśmiewają się z kolegów , odrzucają dzieci gorzej sytuowane materialnie .
     Uczniowie, tak jak dorośli poszukują różnych celów, chcą być aprobowani i znaleźć przyjaciół, dominować lub uzależniać się od innych, być podziwianym, pomagać lub otrzymywać pomoc.
     Organizując różnorodne imprezy integracyjne dla klas I-III ,chcę doprowadzić do tego, by dzieci , realizowały pewne zadania w grupie, czuły się współodpowiedzialne za wykonanie tych zadań, uczyły się planowania zadań , wzajemnie sobie pomagały i przede wszystkim dobrze się bawiły.
     Zadanie jest trudne , bo przydziału do grupy dokonuje się losowo, członkami zespołu są zarówno uczniowie klas I, II, i III, którzy z reguły nie znają się . Muszą określić się w zadaniach, które ich zdaniem są w stanie dobrze wykonać . Wybierają zadania , z którymi na pewno sobie poradzą.
     Spotkania integracyjne kilku klas ( w tym przypadku klas młodszych), uczą szacunku wobec drugiego człowieka, są początkiem nowych znajomości i przyjaźni.
     Sprawiają, że na przerwach sporadycznie obserwuje się niechęć i wrogość wobec ucznia z innej klasy.
     Dzięki nim, żyje się nam w szkole milej, uczniowie są bardziej zżyci i chętniej utrzymują kontakty z kolegami i koleżankami z innych klas po zajęciach szkolnych.

SCENARIUSZ SPOTKANIA INTEGRACYJNEGO KLAS I-III. BAL KARNAWAŁOWY TROCHĘ INACZEJ
     Bal karnawałowy w klasach I-III ma zazwyczaj tradycyjny przebieg:
Prym wiodą dziewczynki, które chętnie tańczą indywidualnie lub w grupkach , ale chłopcy- z reguły wstydzą się, chowają po kątach , nie chcą uczestniczyć w tańcach i biegają po całej sali stwarzając okazję do niepotrzebnych potrąceń i upadków. Aby temu zapobiec, oparłam zabawę karnawałową na aktywnych metodach działania. Wykorzystałam elementy zabawy: W Krainie Kolorów, z Pedagogiki zabawy-KLANZY.

Potrzebne pomoce dydaktyczne:

  • Wydrukowane karty zadań dla każdej drużyny
  • Duże, kolorowe arkusze brystolu
  • Grube mazaki, kredki woskowe
  • Klej, wycinanki, nożyczki
  • Taśma samoprzylepna
  • Wysokie pachołki (tyle, ile jest drużyn- na nich uczniowie będą zawieszali przygotowane plakaty)
  • Magnetofon w wyznaczonym miejscu sali ( z nagraniem melodii "Lody poziomkowe" WSiP. KL. II)
  • Paski bibuły w sześciu kolorach
  • Zgromadzone w workach kule papierowe z gazet( każda klasa ma swój wór)

I. Przywitanie

  1. Dzieci ustawione w jednym kręgu. Śpiewają " Piosenkę przywitankę" na melodię " Panie Janie" Witaj uczennico, witaj uczniu
    Z pierwszych klas-(dwa razy)
    Wszyscy Cię lubimy
    Wszyscy się cieszymy
    Bądź wśród nas ( dwa razy

    Witaj uczennico, witaj uczniu
    Z drugich klas-(dwa razy)
    Wszyscy Cię lubimy
    Wszyscy się cieszymy
    Bądź wśród nas ( dwa razy

    Witaj uczennico, witaj uczniu
    Z trzecich klas-(dwa razy)
    Wszyscy Cię lubimy
    Wszyscy się cieszymy
    Bądź wśród nas ( dwa razy)
  2. Taniec w kręgu " Cha-Cha"

II. Podział na drużyny . zapowiedź " Podróży do Krainy Kolorów"
     Każda wychowawczyni przygotowała paski bibuły w jednym kolorze. Idąc w jednym kierunku, kolejno przywiązują; pierwszemu dziecku pasek czerwony na rękę, kolejna-dziecku drugiemu- biały, następnie- żółty, zielony, niebieski i pomarańczowy.

  1. Dzieci wyszukują swojego koloru i tworzą analogicznie grupę: -czerwonych, -białych, -zielonych,- niebieskich,- żółtych, -pomarańczowych.
  2. Zapoznanie z zadaniami
         Wybrani przez innych kapitanowie grup, odbierają Karty Zadań i głośno odczytują kolejne zadania ( jednakowe dla wszystkich drużyn)
    • Zrobić plakat reklamujący coś, co wiąże się z danym kolorem, zawiesić go na pachołku jako sztandar
    • Ułożyć zagadkę o przedmiocie, roślinie mającej taki sam kolor
    • Ułożyć rymowankę , której kilka razy pojawi się wylosowany przez was kolor
    • Ułożyć układ taneczny do melodii nagranej na taśmie magnetofonowej( tylko do jednej zwrotki i refrenu). Przećwiczyć i wspólnie zatańczyć.
  3. Demonstracja wykonanych zadań:
    • Przemarsz z plakatem, krótkie jego omówienie
    • Odczytanie zagadek( czytają kolejne grupy)
    • Odczytanie rymowanek
    • Taniec. Najpierw tańczy jedna grupa, potem wszyscy naśladują jeszcze raz zapamiętany układ .

III. Zabawy i tańce dowolne przy muzyce
IV. Wybór króla i królowej balu
     Uczniowie ustawiają się w kręgach klasami. W takt muzyki ,każde dziecko porusza się wewnątrz koła i kładzie papierową kulę przy stopach tego dziecka, którego strój mu się najbardziej podoba .Osoba z największą liczba kul zostaje królem i królową balu.
V. Koronacja króla i królowej z każdej klasy-pamiątkowe zdjęcie
VI. Poczęstunek.
     Dzieci otrzymały jednakowe paczki zakupione przez Radę Rodziców tj. soki w kartoniku, jajko-niespodziankę, mandarynkę, pachnącą gumkę do zmazywania, garść cukierków

Opracowała Aleksandra Pisarska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie