Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szkolny program wychowawczy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1413 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program realizowany jest w oparciu o podstawę programową zawartą w Rozporządzeniu MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego (Dz.U. nr14 z dn.. 23.02. 99r., poz.129) oraz Konstytucję RP, Deklarację Praw Człowieka, Deklarację Praw Dziecka, Konkordat, Ustawę o systemie Oświaty i Ustawę – Karta Nauczyciela. Założeniem programu jest wspomaganie wychowawczej roli rodziny z uwzględnieniem prawa do przekonań religijnych, światopoglądowych oraz wolności sumienia.
Motto: "W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się bardziej człowiekiem, o to ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał, aby więc poprzez wszystko co ma, co posiada, umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, to znaczy ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugimi, ale i dla drugich."

Jan Paweł II
I. Wstęp.

     Program realizowany jest w oparciu o podstawę programową zawartą w Rozporządzeniu MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego (Dz.U. nr14 z dn.. 23.02. 99r., poz.129) oraz Konstytucję RP, Deklarację Praw Człowieka, Deklarację Praw Dziecka, Konkordat, Ustawę o systemie Oświaty i Ustawę – Karta Nauczyciela. Założeniem programu jest wspomaganie wychowawczej roli rodziny z uwzględnieniem prawa do przekonań religijnych, światopoglądowych oraz wolności sumienia. Szkoła ma obowiązek zapewnić wszystkim uczniom powszechny dostęp do nauki i wychowania, ochronę przed przemocą, a także kierować się zawsze dobrem ucznia, troską o jego zdrowie, postawę moralną i obywatelską z zachowaniem poszanowania godności osobistej.

II. Cele:

      Nauczyciele naszej szkoły w swojej pracy wychowawczej zmierzają do tego, aby uczniowie znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego poprzez:
  • Kształcenie umiejętności poszukiwania i wykorzystywania różnych źródeł wiedzy;
  • Stworzenie warunków do tego, aby uczniowie byli odpowiedzialnymi organizatorami życia szkolnego oraz zostali włączeni do realizacji zadań wynikających z programu wychowawczego szkoły;
  • Wdrażanie do samodzielnego myślenia, działania i wnioskowania;
  • Kształtowanie prawego charakteru;
  • Poznanie i przestrzeganie norm społecznych;
  • Budowanie postawy życzliwości i miłości do innych ludzi;
  • Uświadamianie, stawianie sobie i realizowanie celów życiowych;
  • Kształtowanie w sobie postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów;
  • Uczenie szacunku dla dobra wspólnego jako postawy życia społecznego oraz przygotowanie się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie.
III. Formy realizacji:

     Formy oddziaływań wychowawczych realizowane są na zajęciach dydaktycznych, zajęciach pozalekcyjnych, apelach i uroczystościach szkolnych, wycieczkach, rekolekcjach oraz imprezach kulturalnych:
  1. Wyposażenie klas w niezbędne środki dydaktyczne.
  2. Prezentowanie i wykorzystanie na zajęciach edukacyjnych różnych źródeł wiedzy.
  3. Kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy poprzez tworzenie odpowiednich sytuacji edukacyjnych.
  4. Kształcenie umiejętności selekcjonowania zdobytych informacji i praktycznego ich wykorzystania.
  5. Praktyczna nauka demokracji poprzez organizowanie wyborów do samorządu uczniowskiego.
  6. Udział w pracach samorządu szkolnego, klubu europejskiego i kół zainteresowań: humanistycznego, przyrodniczego, informatycznego.
  7. Redagowanie gazety szkolnej.
  8. Organizacja uroczystości szkolnych.
  9. Udział w różnego typu konkursach: przedmiotowych, plastycznych itp.
  10. Organizacja i udział w zawodach sportowych.
  11. Kultywowanie tradycji szkolnych: ślubowanie klas pierwszych, wieczornice w rocznice 11 listopada, wigilie szkolne, studniówki, wieczorki poetyckie, patriotyczne, dzień europejski.
  12. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
  13. Angażowanie rodziców w życie szkoły.
  14. Stosowanie metod aktywizujących oraz metody projektów, filmów edukacyjnych oraz pracy z komputerem.
  15. Rozwijanie pracy zespołowej.
  16. Prezentowanie wzorców i autorytetów.
  17. Monitorowanie i analiza potrzeb i oczekiwań.
IV. Osiągnięcia.

Uczniowie naszej szkoły:
  1. Korzystają ze wszystkich dostępnych źródeł wiedzy: biblioteki, pracowni komputerowej, internetu.
  2. Są organizatorami życia szkolnego.
  3. Znają i przestrzegają norm społecznych.
  4. Są asertwni, komunikatywni i empatyczni.
  5. Nie mają nałogów.
  6. Świadomie podejmują decyzje dotyczące własnej przyszłości.
  7. Szanują mienie szkolne.
Są przygotowani do życia w rodzinie i społeczeństwie.

(opracowała Danuta Wolan)
wraz z Radą Pedagogiczną

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie