Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Śladami Henryka Sienkiewicza

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3283 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt interdyscyplinamy śladami Henryka Sienkiewicza ma na celu zapoznanie uczniów z sylwetką pisarza, pamiątkami poświęconymi jego twórczości. Głównym celem jest zainteresowanie dzieci twórczością Sienkiewicza, wyrobienie zamiłowania do poznawania dzieł kultury narodowej. W ramach tego projektu uczniowie poznają również specyfikç terenu Wyżyny Kielecko- Sandomierskiej, cechy regionu, gdzie znajduje się muzeum Henryka Sienkiewicza. Zapoznają się równiez z budową przewodników ich rodzajami. Przedsiçwzięcie to bçdzie realizowane w ramach lekcji: przyrody, jçzyka polskiego, inforrnatyki, godzin wychowawczych. Czas trwania projektu to jeden miesiąc.

Finałem bçdzie prezentacja prac w postaci albumów i przewodników na lekcji przyrody i jçzyka polskiego.
    Projekt ten pozwoli uczniom poznać holistyczną rzeczywistość, dostrzec ten sam problem w róznych kontekstach, samodzielnie poszukać iformacji z róznych źródeł.

Projekt interdyscyplinarny "Śladami Henryka Sienkiewicza"
Cele prezentowanego projektu
  • Zainteresowanie uczniów twórczościa Henryka Sienkiewicza.
  • Zdobycie wiedzy na temat muzeum w Oblçgorku.
  • Zainteresowanie uczniów pamiatkami poświeconymi pisarzowi.
  • Zwrócenie uwagi na piękno krajobrazu Wyżyny Sandomierskiej.
  • Kształtowame postaw szacunku dla własnego dorobku narodowego.
  • Umiejçtność planowania i organizowania wycieczek krajoznawczych.
  • Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych infornacji i materialów.
  • Przygotowanie uczniów do świadomego korzystania z ze środków masowej komunikacji.
  • Kształtowanie umiejçtności wspólpracy, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i grupę
  • Rozwijanie pozytywnych cech charakteru takich jak tolerancja, szacunek do pracy innego czlowieka
  • Wdrażanie do łatwiejszego nawiązania kontaktów miçdzyludzkich, odnajdywania swojego miejsca w grupie, podkreś1enie swojej wartości. bezkonfliktowego rozwązywania problemów. Aspekty przedmiotowe projektu
Przyroda
  • Okreslanie kieruków na mapie
  • Charakterystyka krain geograficznych
  • Opis krajobrazu wyżynnego
  • Obliczanie od1egłości, skala
Jçzyk polski
  • Wybitni przedstawiciele literatury polskiej
  • Biografia Henryka Sienkiewicza
  • Sprawozdanie z wycieczki do muzeum
  • Cechy powieści historycznej
  • Opis muzeum Sienkiewicza
Inforrnatyka
  • Wyszukiwanie informacji na temat muzeum Sienkiewicza
  • Wykonanie albumów dotyczących wycieczki
Czas trwania projektu — 1 miesiąc Zasiçg projektu:

I etap badawczy —wyszukanie informacji na temat postaci Henryka Sienkiewicza, wyszukanie iformacji na temat muzeum: jego lokalizacji, godzin otwarcia, dostçpnych ekspozycji, analiza przewodmków Opracowanie trasy wycieczki, charakterystyka terenu Wyżny Kielecko-Sandomierskiej Przygotowanie i udział w wycieczce
II etap Zebranie materialów z wycieczki
Sprawozdanie
Przygotowanie sprawozdań i albumów

Prezetacja prac
Środki i materialy do realizacji projektu
  1. baza szkoły — pracownia internetowa
  2. zbiory biblioteczne
  3. zasoby własne ucznia,materiały przywiezione z wycieczki
Realizatorzy projektu
Uczniowie klasy VId, nauczyciele jçzyka polskiego, przyrody, informatyki

Kryteria oceniania
Na ocenę ucznia składają się nastçpujqçe elernenty:
  1. Ocena pracy grupowej na lekcji przyrody
    • ilość zdobytych rnaterialów
    • Jakość i atrakcyjność zdobytych rnatenalów
    • Wykorzystanie róznych źródel informacji
    • Sposób prezentacji jçzyk, estetyka prac
    • Wkład w prace grupy
    • innowacyjność
    Forma realizacji i prezentacji projektu
  2. Ocena merytoryczna wypracowanych rnateriałów na lekcjach jçzyka polskiego
  3. samoocena — porównanie własnej pracy z pracami innych grup
  4. Ewaluacja — ankieta dla uczestników
    Karta ocen:
    Grupa
    Czy liczba wykorzystanych materiałówbyła wystarczajaca?
    Czy informacje były ciekawe?
    Czy zostały przekazane interesujaco?
    Czy przezentowane materiały śa estetycznie wykonane?
    Sposób przezentacji
    Liczba punktów
Ankieta ewaluacji
  1. Czego dowiedziales się o Henryku Sienkiewiczu podczas trwania projektu?
  2. Czy warto uczestniczyć w takich wycieczkach?
  3. Co sprawilo ci najwiçksza trndność?
Opracowały Małgorzata Pazdro
Lucyna Szczutko

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie