Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Spójrz inaczej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5041 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program ten kładzie szczególny nacisk na kształtowanie osobowości dziecka i wspieranie jego rozwoju- zarówno poprzez proponowane treści programowe, jak również osobisty kontakt nauczycieli z dziećmi. Wynika to z założenia, że jednym z podstawowych źródeł uzależnień są decyfity rozwoju emocjonalnego oraz zła adaptacja do ról i warunków życiowych. Młody człowiek o prawidłowo rozwijającej się osobowości będzie mniej skłonny zwracać się ku środkom uzależniającym.

PROGRAM PROFILAKTYKI DLA KLAS I-III SPÓJRZ INACZEJ

OPRACOWAŁA BOGUMIŁA ZYGIER W OPARCIU O PROGRAM ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO- PROFILAKTYCZNYCH DLA KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, AUTORSTWA ANDRZEJA KOŁODZIEJCZYKA, EWY CZEMIEROWSKIEJ I TOMASZA KOŁODZIEJCZTKA

      Celem programu jest taki wpływ na dziecko, aby radziło sobie lepiej, bez nadmiernego napięcia z rozwiązywaniem problemów, których dostarcza mu życie, aby rozumiało siebie, umiało współżyć z innymi i potrafiło również znajdować w samym sobie oparcie w trudnych sytuacjach.

I Uczestnictwo w grupie

CEL- kształtowanie umiejętności obcowania z ludźmi w ramach różnych grup społecznych ( rodziny, klasy, grupy koleżeńskiej)

TEMATYKA

KLASA I
  1. Moja rodzina
  2. Każdy w rodzinie ma swoje obowiązki
  3. Jesteśmy klasą
  4. To są moi przyjaciele
  5. Poznajemy normy, reguły i zasady
KLASA II
  1. Jesteśmy klasą
KLASA III
  1. Popełniamy błędy
  2. Wszyscy tworzymy klasę
  3. Jak pomagamy innym
Oczekiwane efekty
- Uczeń wie:
  • Czym jest rodzina, klasa i jakie zaspokaja potrzeby
  • Czego ludzie mogą od siebie oczekiwać i jak się wspierać
Uczeń potrafi:
  • Budować udane relacje z innymi
  • Wczuwać się w odczucia innych osób, rozumieć ich i uznawać ich prawa do własnego stylu życia
  • Informować innych o swoich potrzebach
Uczeń
  • Zna reguły współżycia międzyludzkiego
II Postrzeganie siebie i rozumienie swoich uczuć

CEL- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania oraz rozumienia i akceptowania własnych i cudzych uczuć

TEMATYKA

KLASA I
  1. Rozpoznajemy i nazywamy uczucie
  2. Wyrażamy uczucia mimiką
  3. Jak można mnie rozpoznać
KLASA II
  1. To właśnie ,, Ja ”
  2. Książeczka o mnie
  3. Moje sukcesy
  4. Przeżywamy różne uczucia
  5. Możemy radzić sobie w trudnych sytuacjach
  6. Czasami się kłócimy
  7. Dokuczanie
  8. Skarżenie
KLASA III
  1. Są rzeczy, które robię bardzo dobrze
  2. Co się ze mną dzieje gdy przeżywam różne uczucia- ,, Książeczka uczuć”
  3. Mogę wpływać na swoje samopoczucie
  4. Czasami jesteśmy zazdrośni
  5. Różna sposoby wyrażania swoich uczuć
Oczekiwane efekty

- Uczeń wie:
  • Że jest niepowtarzalny i wyjątkowy.
- Uczeń potrafi:
  • Wyrazić swoje zdanie
  • Odmówić
  • Być dumnym z własnych sukcesów
  • Pozytywnie ocenić się
- Uczeń zna:
  • Własną wartość
III Rozwiązywanie problemów

CEL- uświadomienie dzieci, że przeżywanie trudności i konfliktów międzyludzkich to zjawisko naturalne

TEMATYKA

KLASA III
  1. Jak podejmujemy decyzje
  2. Rozwiązywanie problemów
Oczekiwane efekty

- Uczeń potrafi:
  • Samodzielnie podejmować decyzje
  • Odmawiać
  • Konstruktywnie rozwiązywać różne problemy
  • Przepraszać, negocjować, przebaczać
IV Dbanie o zdrowie

CEL- nauka dbania o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, a w konsekwencji budowanie zdrowego lub nie- stylu życia

TEMATYKA

KLASA I
  1. Co mogę zrobić aby być silnym i zdrowym
KLASA II
  1. Sposoby dbania o swoje zdrowie
KLASA III
  1. Gdyby moje ciało mogło mówić
Oczekiwane efekty

- Uczeń potrafi:
  • Rozpoznawać substancje jadalne i niejadalne( szkodliwe dla zdrowia)
- Uczeń wie:
  • Że ma wpływ na swoje samopoczucie i bezpieczeństwo
  • Jaka jest rola lekarstw i w jakim celu się je stosuje
- Uczeń zna:
  • Budowę własnego ciała
UWAGI DO REALIZACJI PROGRAMU

- Wykorzystać książkę SPÓJRZ INACZEJ Program zajęć wychowawczo- profilaktycznych dla klas 1-3 szkół podstawowych, autorstwa Andrzeja Kołodziejczyka, Ewy Czemierowskiej, Tomasza Kołodziejczyka.

Opracowała Bogumiła Zygier

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie