Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z rozwoju nauczyciela kontraktowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1922 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielem nauczania początkowego. Prezentuję swoje sprawozdanie z rozwoju nauczyciela kontraktowego pod kątem wymagań egzaminacyjnych.

Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwojowego pod kątem wymagań egzaminacyjnych
  1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania korekt w tym działaniu.
    • Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwojowego ( segregator I)
    • Prowadzenie dziennika refleksyjnego praktyka
    • Samoocena na podstawie artykułu E. Misiornej i S. Misiarek „Hospitacja, problem nadal otwarty”, Życie Szkoły 9/95.
    • Fotoalbum wydarzeń klasy Ic – obecnej (dostarczę na egzamin)
    • Kronika klasy IIIb – poprzedniej (dostarczę na egzamin)
    • Kaseta video z nagraniami imprez klasy IIIb (andrzejki z udziałem Mam – wróżek, wigilia klasowa z udziałem Taty – Św. Mikołaja, festynu rodzinnego z okazji Dnia Mamy, Taty i Dziecka) oraz klasy Ic (jasełka przygotowane przez dzieci dla rodziców i występ rodziców dla dzieci) – dostarczę na egzamin
    • Nauka obsługi komputera jako najszybszy sposobu docierania do nowości oświatowych i ogólnoludzkich. (korzystanie z Internetu, wydruki komputerowe, pomoce dydaktyczne przygotowane z pomocą komputera)
    • Udział w sześciu kursach doskonalenia zawodowego nauczycieli organizowanych przez WOM w Poznaniu (segregator II)
  2. Umiejętność uwzględnienia w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
    • Włączanie się w akcje i kwesty szkolne, na rzecz potrzebujących dzieci, zwierząt ze schroniska:
      • Zbiórka zabawek dla dzieci niesłyszących,
      • Zbiórka zabawek dla dzieci z domu dziecka
      • Zbiórka pieniędzy na schronisko zwierząt w Poznaniu
      • Wielka zbiórka karmy dla zwierząt – zima 2000
      • Uczestnictwo w konkursie – Zadbaj o swoje bezpieczeństwo
      • ucz się od policji.
      • Udział klasy w konkursie plastycznym Moja przygoda w Poznaniu,
      • Uczestniczenie w przedstawieniach kółka teatralnego naszej szkoły,
      • Konkurs dal klas pierwszych czy znasz wiersze J. Brzechwy, zajęcie II miejsca.
    • Praca z komputerem – korzystanie z Internetu:
      • Europejska Karta Praw i Obowiązków Rodziców,
      • Ochrona pracy kobiet i mężczyzn http://bhp.zce.szczecin.pl/przepisy/kobiety
      • Wykaz prac wzbronionych kobietom,
      • Ochrona pracy kobiet (w:) obwieszczenie Ministra pracy i Polityki Socjalnej z dn. 223 grudnia 1997
      • Ujęcie tabelaryczne pracy z komputerem przez cały okres trwania stażu,
    • Udział w Targach Edukacyjnych – zapoznanie z Projektem Regionalnym „Europa w ławce szkolnej”,
    • Przystąpienie do Polskiego Towarzystwa Ochrony Przyrody „Salamandra”,
    • Udział w sesjach naukowych:
      • Uniwersytet Janowi Pawłowi II,
      • Kobiety w kulturze popularnej,
      • Jakim prawem kara śmierci?
  3. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły
    1. Uczestnictwo w zewnątrzszkolnym doskonaleniu:
      • Kursy organizowane przez WOM:
      • (zaświadczenia w segregatorze II)
      • Metody aktywizujące w katechezie,
      • Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym,
      • Nauczanie interdyscyplinarne,
      • Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym,
      • Drama w katechezie,
      • Metody aktywizujące w zastosowaniu do czytań roku liturgicznego,
      • Targi Edukacyjne:
      • Ekumenizm drogą do integracji świata,
      • Problemy z czytaniem u młodzieży,
      • Zintegrowane nauczanie w klasach I- III na podstawie podręczników M. Lorek,
      • Sposoby integrowania treści, metod i form pracy w zajęciach kształcenia zintegrowanego na podstawie pakietu „Mój świat”,
      • Koncepcja nauczania zintegrowanego w oparciu o „Wesołą Szkołę”,
      • Organizacja zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem pakietu „Edukacja Smyka”,
      • Udział w obozie socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin dotkniętych alkoholizmem – pełniłam tam funkcję terapeuty.
    2. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu:
      • Konferencja metodyczna – awans zawodowy nauczyciela, (notatnik)
      • Rada szkoleniowa: pomiar dydaktyczny, (notatnik)
      • Rada szkoleniowa: pomiar dydaktyczny cz. II, (notatnik)
      • Rada szkoleniowa nauczania początkowego: wypracowanie jednolitego sposobu oceniania opisowego w klasach 0 – III, (segregator II cz. 3)
      • Rada szkoleniowa: przygotowanie projektu wewnątrzszkolnego systemu oceniania, (notatnik)
      • Konsultacje metodyczne i merytoryczne z opiekunem stażu, p. mgr H. Celichowską, (segregator I załącznik do sprawozdania nr 1)
      • Konsultacje metodyczne i organizacyjne z p. mgr D. Barełkowską, (załącznik do sprawozdania nr2)
    3. Plan wychowawczy (segregator II cz. 3)
    4. Analiza Szkolnego Programu Wychowania – wydruk z Internetu
    5. Wybór programu edukacyjnego ELEMENTARIUSZ
    6. Plan autorski Żywioły
    7. Elementy planu autorskiego Życie i Miłość
    8. Współpraca z psychologiem (segregator I załącznik do sprawozdania nr 7)
    9. Ankiety dla Rodziców – włączanie Rodziców w sprawy klasowe,
    10. Wydawanie gazetki klasy Ic (cztery numery)
    11. Scenariusze spotkań z Rodzicami,
    12. Działania wychowawcze w klasie Ic:
      • Założenie Klubu Szperaczy Dobrych Bajek jako konkurencji dla pokemonów,
      • Analiza własnego postępowania, np., spisywanie refleksji po odbyciu przerwy, odpowiadanie na pytania:, Dlaczego dzieci się biją?
      • Nauka wierszy wychowujących, np. Cudowna klasa – rysowanie ilustracji do poszczególnych zwrotek,
      • Walentynki – pisanie miłych słów dla wszystkich kolegów w formie laurki
    13. uczestniczenie w zajęciach opiekuna stażu (załącznik nr 5 do sprawozdania w segregatorze I)
    14. obserwacja moich zajęć przez opiekuna stażu (załącznik nr 6 do sprawozdania w segregatorze I)
  4. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.

    Korzystanie z Internetu:
    • Socrates – Fundacja Rozwoju systemu Edukacji
    • http://www.socrates.org.pl/socrates.html
    • Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego http://www.codn.edu.pl
    • Jak rozwiązywać problemy dzieci i młodzieży file://A:prob.html
    • Szkolny program wychowania File://A:spw-st.html
    • Karta Paw Rodziców File://A:Karta Praw Rodzicówkartapraw.html
    Przygotowanie ankiet dla Rodziców:
    • Praca domowa,
    • Jakim jestem nauczycielem?
    Karty pracy i pomoce dydaktyczne dla uczniów (załącznik nr 4 do sprawozdania w segregatorze I)

    Notatki z literatury – ujęcie tabelaryczne (załącznik nr 3 do sprawozdania w segregatorze I)
  5. Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej.
    • Psychopedagogika twórczości w praktyce – stosownie zabaw integrujących grupę, uczących wnikania w siebie,
    • Programowanie neurolingwistyczne,
    • Stosowanie zintegrowanych zadań szkolnych dostosowanych do odmienne funkcjonujących mózgów dziewczynek i chłopców
    • Metoda Kniessów – rodzaj gimnastyki rytmicznej,
    • Metoda Denisona,
    • Programowanie neurolingwistyczne,
    • Akademia Szybkiego Czytania,
    • Ogólne zasady postępowania z dzieckiem leworęcznym,
    • Jak przygotować i przeprowadzić lekcje twórczości w klasach 0-III?
    • Wiedza wyniesiona z kursów doskonalących i spotkań warsztatowych
  6. Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.
    1. Statut SSP nr1 im. Bł. Urszuli Ledóchowskiej w Poznaniu Społecznego Towarzystwa Oświatowego,
    2. Regulamin SSP nr1STO,
    3. Regulamin przyznawania ulg w SSP nr 1STO,
    4. Statut Społecznego Towarzystwa Oświatowego,
    5. Regulamin wynagradzania pracowników SSP nr 1STO,
    6. Regulamin Rady Rodziców,
    7. Regulamin przyjęć do SSP nr 1STO,
    8. Regulamin Rady Wychowawców,
    9. Regulamin Rady Nauczycieli,
    10. Regulamin korzystania ze środków funduszu świadczeń socjalnych,
    11. Regulamin Pracy,
    12. Regulamin korzystania z sali gimnastycznej,
    13. Regulamin biblioteki.
    14. Dokumenty prawne dotyczące oświaty – ustawy rozporządzenia, komunikaty i zarządzenia, obwieszczenia:
      http://www.oswiata.org.pl/men/dokumenty/
      http://www.men.waw.pl/aktual/dok-ref/arch-dok.htm
      http://www.men.waw.pl/prawo/akty-pr.htm
    15. ujęcie tabelaryczne materiałów dotyczących punktu 6, zgromadzonych w segregatorze III do użytku własnego.
Małgorzata Swędrowska SSP nr1 STO Poznań

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie