Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pomagamy zwierzętom

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3399 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Niniejszy projekt został napisany głównie do realizacji celów z zakresu rozwijania u dzieci młodszych humanitarnego stosunku do zwierząt oraz zmniejszenia patologicznych zachowań wśród dzieci w stosunku do zwierząt, jak również do drugiego człowieka. Ponadto powstał z myślą o zmniejszeniu wypadków pogryzień dzieci przez psy.
I CELE PROJEKTU


CELE OGÓLNE:

  1. Dostarczenie wiedzy na temat humanitarnego i odpowiedzialnego stosunku do zwierząt- naszych przyjaciół.
  2. Kształcenie u dzieci takich wartości, które ułatwią współżycie między ludźmi oraz otaczającą ich przyrodą ( w tym zwierzętami).
  3. Uświadomienie i uwrażliwienie na znaczenie kontaktu człowiek – zwierzę.
  4. Dostarczenie wiedzy na temat roli jaką spełniają dla nas zwierzęta.


CELE SZCZEGÓŁOWE:

  1. Poznanie podstawowych potrzeb psów oraz kotów.
  2. Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt gospodarskich.
  3. Kształcenie umiejętności właściwego zachowania w stosunku do zwierząt dzikich.
  4. Wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku.
5. Poznanie roli jaką spełniają zwierzęta w życiu człowieka.

6. Kształtowanie nawyku prawidłowego zachowania w stosunku do agresywnych psów, aby uniknąć pogryzień.

7. Wdrażanie do umiejętności wywiązywania się z powierzonych zadań.


II WARUNKI REALIZACJI

  1. Uczniowie klas O-III.
  2. Odpowiedzialni: wychowawca klasy I- Barbara Bagińska
  3. Termin realizacji: luty 2006 – marzec 2006.

III ZADANIA DO REALIZACJI

Fazy projektu
Sposób realizacji
Odpowiedzialni
Termin

WSTĘPNA

1. Spotkanie z dyrektorem- zapoznanie z opracowanym projektem.


2. Opracowanie regulaminu konkursu plastycznego dla klas 0- II oraz Quizu dla klas III.


3. Zaangażowanie do realizacji projektu wychowawców klas III-zapoznanie z celami projektu oraz regulaminem Quizu.



4. Przeprowadzenie pogadanek z uczniami klas III dotyczących opieki nad zwierzętami domowymi oraz odpowiedniego zachowania w stosunku do agresywnych psów.

5. Zapoznanie wychowawców klas I-II z regulaminem konkursu plastycznego na temat: „Pomagamy zwierzętom”.


6. Przekazanie dla uczniów klas III materiałów pomocniczych zawierających informacje na temat opieki nad zwierzętami jako pomocy w przygotowaniu się do Quizu dla klas III.


7. Pozyskanie sponsorów i zakup upominków dla laureatów konkursu plastycznego oraz Quizu.

autorka projektu




autorka projektu



autorka projektu

wychowawcy klas III





autorka projektu





autorka projektu wychowawcy klas 0-II




autorka projektu








autorka projektu



Luty 2006




Luty 2006





Marzec 2006r.






Marzec 2006r.








luty 2006 r.







luty 2006 r







Czas trwania projektu


ZASADNICZA

1.Udział uczniów klas 0-II w konkursie plastycznym pt. „Pomagamy zwierzętom”.



2. Rozwieszenie prac uczniów w holu wejściowym szkoły pod hasłem „ Pomagamy zwierzętom”.




3. Ocena prac konkursowych przez komisję.





4.Udział uczniów klas III w Quizie na temat opieki nad zwierzętami domowymi.


5. Ogłoszenie wyników konkursu dla klas 0- III oraz Quizu dla klas III.

autorka projektu

Wychowawcy klas 0-II



autorka projektu













autorka projektu




autorka projektu


Luty - marzec 2006 r.




Marzec 2006 r.






Marzec 2006 r.





03 marca 2006r.



10 marca 2006 r.


KOŃCOWA

1. Przeprowadzenie ewaluacji projektu „Pomagamy zwierzętom”.

autorka projektu

15 marca 2006 r.



IV SPODZIEWANE REZULTATY

  1. Uczniowie znają życie, zachowania i potrzeby zwierząt żyjących wśród nas.
  2. Dzieci wiedzą, że zwierzę nie jest rzeczą, a istotą żyjącą zdolną do odczuwania cierpienia, a człowiek winien mu jest poszanowanie, ochronę i opiekę.
3. Potrafią przyjaźnie, ale jednocześnie odpowiedzialnie opiekować się zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku.

4. Znają rolę jaką spełniają zwierzęta w życiu człowieka.

5. Wiedzą jak zachować się w razie ataku psa.

6. Utrwalenie wiedzy zdobytej podczas zajęć.

7. Wykonanie prac plastycznych na temat „Pomagamy zwierzętom”.

8. Zachowują zasady bezpieczeństwa podczas kontaktów ze zwierzętami.


REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA KLAS 0 – II

Organizatorzy: Barbara Bagińska
Uczestnicy: uczniowie klas O – II
Temat: Pomagamy zwierzętom.

CELE:
Ø Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego;
Ø Wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami żyjącymi w naszym środowisku;
Ø Rozwijanie u dzieci humanitarnego stosunku do zwierząt – naszych przyjaciół;
Ø Wdrażanie do umiejętności wywiązania się z powierzonych zadań.

Termin: do 28.02.2006r.
Forma pracy: prace konkursowe należy wykonać na bloku rysunkowym formatu A-4, dowolną techniką. Wychowawca wybiera 3 najciekawsze prace, podając na odwrocie pracy imię i nazwisko autora oraz klasę. Wybrane prace należy dostarczyć do 28.02.2006r.
Zasady prowadzenia konkursu;
Konkurs przebiega w trzech kategoriach wiekowych:
Ø klasa O;
Ø klasa I;
Ø klasa II.
Komisja przeprowadzi ocenę dostarczonych prac. W każdej kategorii wiekowej przewiduje się trzy punktowane miejsca, dla których przyznane zostaną dyplomy i słodkie upominki.


REGULAMIN QUIZU DLA KLAS III

Organizatorzy: Barbara Bagińska, Jolanta Kantypowicz
Uczestnicy: uczniowie klas III
Temat: Co wiem o opiece nad zwierzętami domowymi?
CELE:
Ø wdrażanie do odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi;
Ø uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących wśród nas;
Ø utrwalenie wiedzy zdobytej podczas zajęć.
Termin: 03.03.2006r.
Zasady prowadzenia quizu:
- z każdej klasy należy wytypować po trzy osoby chętne do wzięcia udziału w quizie dotyczącym opieki nad zwierzętami domowymi;
- zadaniem uczniów będzie odpowiedzieć na 10 pytań (w formie pisemnej);

QUIZ NA TEMAT „CO WIEM O OPIECE NAD ZWIERZĘTAMI DOMOWYMI?

Imię i nazwisko............................................................................................
Klasa ................................... data ....................................................
Przeczytaj uważnie polecenia i wykonaj je jak najdokładniej. Życzymy powodzenia.

1. Ile razy należy karmić psa?
a) jeden raz dziennie – w południe;
b) trzy razy dziennie – rano, w południe, wieczorem;
c) dwa razy dziennie – rano i popołudniu.
2. Jak pies pomaga człowiekowi? Wymień co najmniej cztery przykłady
1) .......................................................................................
2) .......................................................................................
3) ........................................................................................
4) ........................................................................................

3. Jak możemy pomóc zwierzętom zimą? Wymień trzy przykłady:
1) ...........................................................................................
2) ............................................................................................
3) ............................................................................................

4. Co powinien mieć zawsze pies, który przebywa w domu?
1)..............................................................................................
2).............................................................................................
3)............................................................................................

5. Ile razy w ciągu dnia powinniśmy wyprowadzać psa na spacer?

a) dwa razy dziennie- w tym jeden dłuższy spacer ok. 1 godz.
b) minimalnie trzy razy dziennie, w tym jeden dłuższy spacer ok. 1 godz.
c) nie powinniśmy wychodzić z psem na spacer.

6. Jakie szczepienie psa jest obowiązkowe raz w roku?
....................................................................................
7. Co kot powinien mieć w domu?
1).....................................................................................................
2).....................................................................................................
3).....................................................................................................

8. Jakiej wielkości powinna być buda psa?
............................................................................................................
............................................................................................................

9. Po co ludzie hodują zwierzęta? Wymień przynajmniej trzy przykłady.
1)......................................................................................................
2)......................................................................................................
3).......................................................................................................

10. Jaką długość powinien mieć łańcuch, na którym uwiązany jest pies?
a) 1m;
b) 3m;
c) 5,5m;


mgr Barbara Bagińska
SSP Gościcino

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie