Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czujemy się bezpiecznie we własnym domu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2214 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to program przewiwdziałający niedostosowaniu społecznemu i demoralizacji do realizacji w gimnazjum. Do napisania programu zainspirowała mnie ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktycznego oraz wyniki dwóch ankiet przeprowadzonych w naszej szkole w 2005 roku: a) w lutym badanie przeprowadzone wśród młodzieży na prośbę Komendy Powiatowej Policji w Mrągowie w ramach programu „Bezpieczna Warmia i Mazury” „Redukcja strachu- przed staniem się ofiarą przemocy rówieśniczej i wykorzystywania seksualnego na terenie szkół i placówek oświatowych” (nasza szkoła wzięła udział w programie); b) w czerwcu ankieta „Problemy wychowawcze” przeprowadzona wśród wychowawców klas.

CZUJMY SIĘ BEZPIECZNIE WE „WŁASNYM DOMU”

PROGRAM PRZECIWDZIAŁAJĄCY NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I DEMORALIZACJI
do realizacji w Gimnazjum w Pieckach w roku szkolnym 2005/ 2006

I. Uwagi o realizacji programu


Do napisania programu zainspirowała mnie ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktycznego oraz wyniki dwóch ankiet przeprowadzonych w naszej szkole w 2005 roku:

a) w lutym badanie przeprowadzone wśród młodzieży na prośbę Komendy Powiatowej Policji w Mrągowie w ramach programu „Bezpieczna Warmia i Mazury” „Redukcja strachu- przed staniem się ofiarą przemocy rówieśniczej i wykorzystywania seksualnego na terenie szkół i placówek oświatowych” (nasza szkoła wzięła udział w programie);

b) w czerwcu ankieta „Problemy wychowawcze” przeprowadzona wśród wychowawców klas. Po analizie obu sondaży można wywnioskować ,że : - należy wzmocnić poczucie bezpieczeństwa uczniów w naszej szkole (37,6 % nie czuło się bezpiecznie);
- dążyć do wyeliminowania czynów karalnych popełnianych na terenie szkoły (22% uczniów było ofiarą gróżb, wymuszeń, kradzieży, wyzwisk) ;
- poprzez odpowiednie oddziaływania wychowawcze zintegrować młodzież w klasach, nauczyć sprawnej i kulturalnej pracy w grupie;
- zapobiegać zachowaniom agresywnym u młodzieży,
- uczynić szkołę jak najbardziej przyjazną dla dziecka, aby zmiejszyć do minimum wagary;
- w dalszym stopniu uświadamiać uczniom społeczne, zdrowotne, materialne i moralne skutki spożywania alkoholu i palenia papierosów.

II.Cele programu
:

1.Podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie szkoły.
2.Zapobieganie wszelkiej agresji i jej skutkom.
3.Stwarzanie okazji do współpracy między członkami grupy i odpowiedzialności za nią.
4.Zapoznanie nauczycieli ze sposobem zastosowania techniki kontraktu w interwencji pedagogicznej.
5.Podniesienie świadomości o odpowiedzialności prawnej za popełnione czyny karalneoraz przekazanie informacji na temat form pomocy dla ofiar przestępstw. 6.Informowanie uczniów o czynach karalnych.
7.Współpraca z rodzicami w zakresie rozwiązywania powstałych problemów.
8.Podniesienie poziomu wiedzy rodziców na temat bezpiecznych zachowań dziecka, uświadomienie problemu narastania zjawiska przemocy i wykorzystywania seksualnego.
9.Poznanie środowiska wychowawczego uczniów.
10.Aktywizowanie uczniów sprawiających problemy do działań na rzecz klasy i szkoły.
11.Propagowanie zdrowego stylu życia bez używek.
12.Wskazanie ognisk głównych konfliktów narodowościowych na świecie i ukazanie, że każdy konflikt narodowościowy ma swą przyczynę w zaszłościach.

HARMONOGRAM REALIZACJI PROGRAMU CZUJMY SIĘ BEZPIECZNIE WE „WŁASNYM DOMU ”


Lp. Zadania Tematyka Formy realizacji Termin Osoba odpowiedzialna Osoby zaangażowane
1. Adaptacja uczniów do wymogów i warunków szkoły Warsztaty integracyjne dla klas I X Ewa Jodko -pedagog wychowawcy klas I
2. Pogadanki profilaktyczne z uczniami na temat „Odpowiedzialność karna za czyny karalne” Klasowe spotkania edukacyjne młodzieży z przedstawicielem policji wg potrzeb pedagog wychowawcy klas policjant z Rewiru Dzielnicowych w Pieckach
3. „Agresja- próba wyrażania swoich emo- cji za pomocą formy abstrakcyjnej” Konkurs plastyczny połączony z wystawą prac XI Hanna Bazarewicz- nauczyciel plastyki uczestnicy kółka plastycznego
4. Agresja człowieka skierowana na przyrodę Wykonanie plansz XII Andrzej Bloch- nauczyciel biologii uczestnicy kółka biologicznego
5. Konflikty narodowościowe na świecie Wykonanie mapy I Marian Olszewski Tomasz Żbikowski
6. Alkohol – przyjaciel czy wróg ? Przedstawienie teatralne II semestr opiekun koła teatralnego Lucyna Turek młodzież z kółka teatralnego
7. Pierwsza pomoc w razie uszkodzenia ciała Sporządzenie ulotek II opiekun koła PCK Regina Grochowska młodzież z koła PCK
8. Skutki palenia papierosów Konkurs na najciekawszy komiks III Maria Stecka poloniści pedagog
10. Zapobieganie wagarom Rozpoznawanie środowiska wychowawczego (wywiady środowiskowe) cały rok wg potrzeb pedagog wychowawcy klas policja przedstawiciele GOPS kuratorzy sądowi
11. Zastosowanie techniki kontraktu w czasie interwencji pedagogicznej Szkolenie dla nauczycieli na zespole WENA XI pedagog  
12. Mapa zagrożeń w Pieckach Przeprowadzenie badania w 3 klasach, po jednej klasie I,II,III XII pedagog Ewa Jodko nauczyciel geografii Marek Kułak policjant z Rewiru Dzielnicowych w Pieckach
13. a) Przyczyny narastania zjawiska przemocy rówieśniczej wśród młodzieży, b)podanie wyników badania „Mapa zagrożeń w Pieckach” c) Konsekwencje prawne zachowań ryzykownych wśród młodzieży Spotkanie psycho- edukacyjne dla rodziców wywia- dówka semestral- na pedagog policjant przedstawiciel Komendy Powiatowej w Mrągowie p.Wrona przedstawiciel Rewiru Dzielnicowych w Pieckach
14. Widowiska profilaktyczne w wykonaniu teatru „Kurtyna” z Krakowa 1. „Życie nie po to jest, by …” 2. „W pogoni za szczęściem” 3. „ Ulotne chwile” XI III wicedyrektor wicedyrektor Jadwiga Pietrzykowska pedagog wychowawcy pedagog wychowawcy
15. Lekomania lekcje wychowawcze X, XI wychowawcy klas pielęgniarz szkolny Adam Pażdziorek


Opracowała: Ewa Jodko- pedagog Gimnazjum w Pieckach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie