Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ważna sprawa

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1218 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Realizując treści z działu programowego "Budowanie systemu wartości" zwracamy uwagę na kształtowanie opiekuńczego stosunku do przerody.Uczymy jak się zachować w kontaktach z obcymi zwierzętami.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA
DLA GRUPY DZIECI 4-LETNICH


TEMAT: „Ważna sprawa”

CEL GŁÓWNY: Dziecko rozwija opiekuńczy stosunek do zwierząt.

KONKRETYZACJA CELÓW:
WIADOMOŚCI: -dziecko wie:
· O niebezpieczeństwie wynikającym ze zbliżania się do obcego psa i głaskania go;
· Zna zasady prawidłowego zachowania się w grupie;
· Rozumie postępowanie bohaterów;

UMIEJĘTNOŚCI: -dziecko potrafi:
· Ocenić postępowanie głównych bohaterów;
· Przewidzieć skutki złego postępowania;
· Zastosować w zabawie zdobyte wiadomości;
· Wymyślić własne zakończenie teatrzyku;

POSTAWY: -dziecko:
· Jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt;
· Rozumie konieczność pomocy mniejszym i słabszym;

METODY: czynna
słowna
oglądowa

FORMA ORGANIZACYJNA: zbiorowa
Wiedza i umiejętności, postawy
Realizacja celów
Uwagi zaobserwowane, działania
Wie o bezpieczeństwie wynikającym ze zbliżania się do obcego psa i głaskania go.
Rozmowa wstępna na temat zachowania różnych zwierząt.
dz. podejmuje rozmowę.
Zna zasady prawidłowego zachowania się w grupie.
Oglądanie teatrzyku cieni na podst. utworu A.Chodorowskiej”Ważna sprawa”.
Kulturalne zachowanie się podczas teatrzyku.

dz.zgłasza się, oczekuje na swoją kolejność, nie przeszkadza innym.
Rozumie postępowanie bohaterów.
Opowiada przygody bohaterów.
dz. opowiada treść, bierze udział w dyskusji.
Potrafi ocenić postępowanie głównych bohaterów.
Ocenia postępowanie bohaterów utworu.
Odróżnia dobre zachowanie od złego.

Potrafi przewidzieć skutki złego postępowania.
Odpowiada na pytanie co by było, gdyby bohaterowie nie zaopiekowali się szczeniakiem.

Potrafi zastosować w zabawie zdobyte wiadomości.
Zob. „Co jedzą zwierzęta”, potrafi rozróżniać odgłosy zwierząt oraz ruchem i mimiką przedstawić ich zachowania.
dz. dobierają do pary obrazki-zwierzę i jego pokarm;
słuchanie nagrania z kasety
Potrafi wymyślić własne zakończenie teatrzyku.
Wcielając się w głównego bohatera, opowiada w jaki sposób pomógłby szczeniakowi.
indywidualnie wypowiada się.
Jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt.
Każda powyższa wypowiedź kończy się pozytywnie dla zaginionego pieska.
W zabawie dz. naśladują głaskanie, przytulanie psa.

Rozumie konieczność pomocy mniejszym i słabszym.
Rozmowa podsumowująca.


Opracowała Grażyna Słupek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie