Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Propozycja pracy nad zagadnieniem z zakresu edukacji przyrodniczej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1257 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Metoda projektu edukacyjnego polega na realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego i koordynowanego przez nauczyciela. Może ono być powiązane z realizacją jednego lub kilku przedmiotów, może też wykraczać poza program. W nauczaniu zintegrowanym trudno mówić o realizacji projektów badawczych. Praca ta metodą służy przede wszystkim nabywaniu i doskonaleniu umiejętności w zakresie samodzielności, planowania i organizacji pracy, selekcjonowania wiadomości, komunikowania się, współpracy w grupie oraz prezentacji własnej pracy. Pierwsze spotkania z tą rozpoczynamy z całym zespołem, a dopiero potem przechodzimy do pracy w grupach. Przedstawiona tutaj propozycja pracy przeznaczona jest dla uczniów klasy II lub III.  Pracuję z bardzo małą grupą uczniów, dlatego zastosowałam podział tylko na dwie grupy.

Temat: Mieszkańcy łąki.

 
Cele ogólne:

-         kształtowanie postawy badacza,
-         rozwijanie twórczego myślenia,
-         nabycie umiejętności w zakresie planowania i organizacji pracy,
-         doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
-         kształtowanie umiejętności prezentowania własnych osiągnięć,
-         budzenie wrażliwości na piękno przyrody.

 
Cele szczegółowe:

Uczeń:

-         zna, nazywa i rozpoznaje najczęściej spotykane rośliny łąkowe,
-         zna nazywa i rozpoznaje najczęściej spotykane na łące zwierzęta,
-         opisuje etapy rozwoju rośliny,
-         wie i opowiada o tym, co dzieje się u wybranych gatunków zwierząt wiosną,
-         zna budowę kwiatów i wskazuje ich części.

 
Realizacja projektu – etapy postępowania.
  1. Wyłonienie tematu i podział na grupy.
  2. Ustalenie zakresu prac.
  3. Podanie źródeł, z których korzystać mogą uczniowie.
  4. Rozmowa na temat możliwych sposobów realizacji zadań.
  5. Ustalenie, sposobu dokonania oceny prezentacji, oceniających oraz tego co będzie podlegało ocenie.
  6. Wyznaczenie terminu realizacji zadań oraz terminów konsultacji.
 
 
Uczniowie mają 10 dni na opracowanie zagadnień, zgromadzenie materiałów i przygotowanie prezentacji. Zespoły otrzymują przygotowaną przez nauczyciela tzw. instrukcję zawierającą informacje ważne dla treści i formy realizowanego projektu oraz kryteria oceniania. Po upływie wyznaczonego czasu grupa przedstawia w wybrany przez siebie sposób efekty pracy. Uczestnikami prezentacji są pozostali uczniowie oraz zaproszeni goście. Po zapoznaniu się z prezentacjami dokonana zostanie samoocena i ocena według ustalonych wcześniej kryteriów. Realizacja projektu kończy się wykonaniem/utworzeniem dokumentacji, która może być w całości lub we fragmentach wykorzystana przez uczniów innych klas.

 
Grupa I
Temat: Najczęściej spotykane rośliny łąkowe,

-         wyjaśnienie, co nazywamy łąką,
-         nazwy najczęściej spotykanych roślin rosnących na łące,
-         wygląd tych roślin,
-         nazywanie i wskazywanie części kwiatu.

 
Grupa II
Temat: Najczęściej spotykane zwierzęta żyjące na łące,

-         nazwy zwierząt żyjących na łące,
-         nazwy zwierząt często spotykanych na łące,
-         wygląd tych zwierząt,
-         dokonanie podziału na ssaki, ptaki, owady, płazy, gady,
-         przybliżenie zwyczajów, cech charakterystycznych niektórych gatunków.

 
Kryteria oceny wykonania zadań.
Ocenie podlegają:

-         różnorodność form prezentacji,
-         estetyka wykonanych prac,
-         przygotowanie, bogactwo w szczegóły,
-         poprawność, jasność, spójność wypowiedzi.

Dodatkowo nauczyciel – konsultant dokonuje oceny współpracy i komunikacji w każdym zespole.

 
 
Katarzyna Grzesik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie