Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nie płacz koziołku - Mamo, Tato! Kocham Was

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3063 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dzień Matki i Dzień Ojca to uroczystości bardzo bliskie sercu dziecka i choć obchodzone w dwóch kolejnych miesiącach, to postanowiłam je połączyć i przeprowadziłam w jednym dniu. Miało to swoją rację też, dlatego, że występy dzieci połączone były z zajęciami otwartymi dla rodziców. Jak przewidziałam obecni na zajęciach byli zarówno: matki jak i ojcowie moich podopiecznych, a dzieci mogły swoją wdzięczność wyrazić jednocześnie obu rodzicom. Upominki dzieci, a przede wszystkim ich wyznania, za co chciałyby przeprosić rodziców niejednokrotnie wywołały łzy wzruszenia.

Cel główny – ukazanie struktury opowiadania na przykładzie utworu Sergiusza Michałkowa

Nie płacz koziołku . Komponowanie dłuższych wypowiedzi i wyrażanie swoich uczuć do rodziców.


Cele ogólne:
  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Ocena postępowania bohaterów
  • Kształtowanie odpowiednich postaw
  • Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców
  • Wzmocnienie więzi rodzinnych
Cele operacyjne:
  • Doskonali logiczne myślenie podczas omawiania utworu
  • Wie, którzy bohaterowie zachowali się źle, a którzy dobrze i dlaczego
  • Rozumie dlaczego nie należy się oddalać od domu bez opieki dorosłych
  • Potrafi odtworzyć przebieg akcji

Pomoce: ilustracja do utworu, książeczka „Nie płacz koziołku”, nagranie magnetofonowe


I. Demonstracja opracowywanego opowiadania

1. Czytam dzieciom utwór S. Michałkowa „Nie płacz koziołku”

2. Zawieszam obrazek (płaczący koziołek na wysepce otoczonej wodą) i pytam dzieci przyglądnijcie się uważnie i powiedzcie, co on wam przypomina

3. Rozmawiam na temat wysłuchanego utworu.

- kto jest bohaterem tej bajki?
- może ktoś wymieni innych bohaterów?
- kto wymieni wszystkich bohaterów, a my policzymy?
- co przydarzyło się koziołkowi?
- który bohater jest najważniejszy, a który najmniej ważny?
- co przydarzyło się koziołkowi?
- dlaczego koziołek nie mógł wrócić do domu?
- kto pomógł koziołkowi i w jaki sposób?
- w jaki sposób koziołek wydostał się z wysepki?
- co się wydarzyło po powrocie do domu?
- czy wszystkie zwierzątka zasłużyły na pochwałę?


II. Ekstrapolacja na inne obszary w zabawie „Mamy i ich dzieci” przy cichej muzyce z magnetofonu.

Mówiliśmy ostatnio, że każda mama, nawet ta od zwierzątek uczy swoje dzieci. Ja podam wam nazwę zwierzątka oraz czego nauczyła go mama, a wy spróbujcie pokazać to ruchem.

Kot – cicho stąpa i mocno wygina grzbiet
Bocian – wysoko podnosi nogi, stoi na jednej nodze i szeroko otwiera dziób
Żyrafa - ma długą szyję i wysoko sięga po listki akacji
Sarenka – lekko i zwinnie biega wśród drzew

III. Relaksacja – utrwalenie opracowywanego problemu.

Zmiana pozycji – dzieci zgromadzone wokół nauczycielki.

- czy uważacie, że rodzice słusznie postąpili karząc koziołka?
- czy koziołek powinien gniewać się na rodziców?
- co chcielibyście powiedzieć koziołkowi (a co śwince ), gdybyście ich spotkali?
- co powinien zrobić koziołek?
- czy my możemy pomóc koziołkowi przeprosić rodziców?
- a czy wy mielibyście, za co przeprosić swoich rodziców? ( wypowiedzi dzieci)

Prezentacja krótkiego programu jako podziękowanie za trud wychowania

1.
Śpiew piosenki - Walczyk dla mamy” sł. A. Chodorowska, muz. E. Pałłasz
z akompaniamentem akordeonu i instrumentów perkusyjnych

Najpierw będzie przygrywka
na blaszanych pokrywkach,
potem tłuczkiem w patelnię się stuknie.
I już gramy śpiewamy i jest walczyk dla mamy
taki walczyk na calutką kuchnię.
Ten walczyk to walczyk dla mamy,
więc tańczą naczynia i ścierki.
Wyręczymy dziś mamę nic jej robić nie damy.
Wiwat walczyk na cztery fajerki!
Nasza mama jest ładna, taka ładna jak żadna,
nie ma w świecie ładniejszej kobiety.
Więc do taty wołamy – „Podejdź tato do mamy
i nie czytaj już tej gazety”
Ten walczyk to walczyk dla mamy,
wyrzuć tato gazetę do kosza,
zaproś mamę do tańca, zaproś mamę do walca,
wiwat walczyk w domowych bamboszach


2. Recytacja wiersza - Jaka jest mama? Małgorzata Walczak

Pytacie jaka jest moja mama?
Odpowiedź jest prosta – kochana,
piękna i chyba .....zapracowana.
gdyby nie moja mama kochana,
zupa by co dzień była ta sama,
a placki, knedle, frytki, racuszki,
znałyby inne, nie nasze brzuszki.
Nas dopilnuje, psa wyprowadzi
i w swojej firmie innym doradzi.
Kwiaty podleje, tatę ubierze,
w niedzielę pomknie też na rowerze.
Wieczorem książkę poczyta z nami,
przy komputerze siedzi czasami.
Tak sobie myślę, że gdy dorosnę,
załatwię mamie urlop na wiosnę
i wyślę mamę wprost na Antyle,
by odpoczęła chociaż przez chwilę.

3. Śpiew piosenki - Dzień taty sł.A. Amik , muz. R. Remi
(Refren z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych)

Zna to na pamięć każde dziecko.
Kiedy swe święto ma mamusia.
A że i tato jest kochany,
więc ogłaszamy Dzień Tatusia

Ref .Bo tato, nasz tato, to kumpel na lato
i każdą inną porę dnia .
I właśnie my za to kochamy Cię tato
i kocha Cię rodzinka twa!

I choć ma zawsze tylę pracy.
Znajdzie godzinkę tylko dla nas.
By porozmawiać i coś pomóc
czasem wieczorem albo z rana

Ref. Bo tato ............


4. Recytacja wiersza - Gdybym ja był tatą Marcin Przewoźniak

Gdybym ja był tatą - nie kiedyś lecz teraz
codziennie bym synka do ZOO zabierał.
Nigdy bym nie krzyczał na mojego syna.
Rano i wieczorem szlibyśmy do kina.
W szkole bym ustawił – zamiast szkolnych ławek
– konie na biegunach i tysiąc zabawek!
Od mądrego taty dostałby mój synek,
ile chce lodów, gumy i landrynek.
Jak król miałby wszystko: lwa, kanarka, kota.
Mógłby wciąż grać w piłkę, drzeć spodnie na płotach.
I głaskałbym synka, chwalił przez rok cały ...
Ale jak być tatą, nadal będąc małym?


5. Taniec „Polka Tramblanka” wg „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”
6. Rozdanie rodzicom upominków – cukierkowych kwiatków


opracowała Małgorzata Olesek nauczycielka ZPO- Przedszkola Samorządowego w Osieczanach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie