Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz "Święto Małego Dżentelmena"

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 55226 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz opracowałam na święto chłopaka w dniu 30.09.2005. Celem głównym było sprawdzenie „ Czy chłopcy znają dobre maniery”. Przekonanie ich, że właściwe zachowanie nie jest czymś nudnym nieużytecznym, czymś, co stosuje się tylko by zadowolić mamę czy tatę lub panią. Ale przekonanie ich, że właściwe zachowanie to wyraz szacunku dla innych i dla siebie samych i, że pomaga ono lepiej żyć.

Temat: Jesteśmy dżentelmenami.
Cele ogólne:
- aktywne włączenie się dzieci starszych i młodszych do zabawy,
- prezentowanie własnych umiejętności
- uwzględnienie w programie uroczystości indywidualnych predyspozycji dzieci z jednoczesnym uwzględnieniem zasad życia społecznego,
- umożliwienie dzieciom przeżywania pozytywnych efektów działań w kontaktach z rówieśnikami i zaproszonymi gośćmi.
Cele operacyjne:
- dziecko chętnie bierze udział w konkursach i zabawie,
- potrafi przezwyciężyć strach przed nowym otoczeniem,
- próbuje podejmować role,
- czuje się bezpiecznie,
- dziecko potrafi zaprezentować własne umiejętności np. wokalne i recytatorskie.
Pomoce: Kasety z nagraniami, teksty piosenek i wierszy, znaczki z buźkami, sztućce, korony, sok z cytryny w kubeczkach, ciasteczka, upominki krawaciki.
Miejsce: sala gimnastyczna.
Przebieg święta:
1.Powitanie uczestników święta – chłopców i dziewczynek z grupy III i IV oraz Pani Dyrektor i zaproszonych nauczycielek.
2. Podział na dwie grupy – chłopcy zajmują miejsca na krzesełkach, dziewczynki siadają naprzeciw na dywanie.
3. Piosenka na powitanie śpiewana przez dziewczynki z grupy III i IV na melodię „Przybyli ułani


Przybyli chłopaki na to święto/ bis
I każdy ma minę uśmiechnięta/bisSerdecznie witamy Miłych Gości/bisŻyczymy im zdrowia i radości/bis
4.Otwarcie – KLUBU NIEZWYKLE UPRZEJMYCH CHŁOPAKÓW
5. Wypowiedzi dziewczynek „Jaki powinien być uprzejmy chłopak” (sympatyczny, życzliwy, grzeczny, używać magiczne słowa „proszę, dziękuje, przepraszam).
6. Wysłuchanie wiersza „Przepraszam smoku
7. Taniec chłopców przy piosence „Kaczuszki”- ocena buźki dziewczynki.
8. Piosenka śpiewana przez dziewczynki na melodię „Miała baba koguta”.
„Dobrym chłopakiem
Warto być,
Warto być,
I z wszystkimi, w zgodzie żyć, w zgodzie żyć/hej.


9.QUIZ dla chłopców „Wiem jak się zachować”.
- Zadanie1. „Tak czy nie”- wybór dwóch chłopców z grup, którzy mają za zadanie wybrać ilustracje z prawidłowym „zachowaniem się przy stole” i uzasadnić wybór” – ocena buźki wesołe i smutne.
- Zadanie 2. „Siadamy do stołu”- nauczycielka wybiera po dwóch chłopców chętnych z poszczególnych grup, którzy mają za zadanie powiedzieć: „Jakie czynności wykonują przed jedzeniem” (przed posiłkiem, kiedy siadamy do stołu, kiedy czekamy).
- Zadanie3. „Zagadkownica”- rozpoznawanie i nazywanie sztućców po dotyku oraz z jakimi innymi naczyniami je wykorzystujemy (łyżka- talerz głęboki, łyżeczka- kubek, nóż i widelec- talerz płytki).
- Zadanie 4. „Tak- Nie”, pytania dla chłopców:

1. Można przezywać kolegów i koleżanki- Tak- Nie
2. Gdy chcesz powiedzieć coś na zajęciu, podnieś rękę- Tak-Nie
3. Można przeklinać- Tak-Nie.
4. Znajomym osobom należy mówić „dzień dobry”- Tak- Nie.
5. Gdy jemy kanapkę, należy mlaskać- Tak-Nie.
6. Gdy, ktoś jest smutny trzeba go pocieszyć -Tak-Nie.

9. Piosenka śpiewana przez dziewczynki na melodię „Hej chłopaki”

„Hej, hej, hej- chłopaki
Już nie bądźcie takie ponuraki
Liczcie, piszcie i czytajcie
I wychowawczyni też słuchajcie.


10. Ceremonia przyjęcia do: „KLUBU NIEZWYKLE UPRZEJMYCH CHŁOPAKÓW”
Nauczycielka zamienia się we wróżkę, bierze różkę i prosi chłopaków na środek sali w celu odpowiedzi na pytania z „Testu – niedokończonych zdań (odpowiadają wszyscy).
Test:
- Kiedyś potrącił Andrzej Tomasza, ale powiedział zaraz ... (przepraszam).
- Kiedy Markowi książkę dał wujek, Marek powiedział grzecznie...(dziękuje).
- Ala o zeszyt prosiła Zosię, Zosia podając rzekła jej...(proszę).
11. Zjedzenie przez chłopców „Ciasteczek życzliwości” (mają one magiczne właściwości- jeżeli zje je chłopak, niegodny wstąpienia do KLUBU, wówczas wychodzą uszami. Wszyscy wzajemnie się obserwują.

12.Wypicie „Eliksiru uśmiechu”- (sok z cytryny) z radosną minką, wręczenie chłopcom „kolorowych krawacików” jako symbolu przystąpienia do klubu.
Mianowanie chłopców przez Panią Dyrektor na „Dżentelmenów”- nakładanie im na głowy koron z papieru.

13.. Na zakończenie dziewczynki śpiewają dla chłopców piosenkę na melodię „Panie Janie..).
- Witaj w klubie/bis
- Ty i Ty/bis
- Warto się uśmiechać/bis
- Uwierz mi/ bis
14.Zabawa chłopców w parach z dziewczynkami przy utworach z kasety.
15. Wspólna fotografia.
16. Ewaluacja święta przez dzieci- przyklejanie na kartkach – buźki smutne i wesołe.
Zofia Pieleszko

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie