Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przykładowy projekt mierzenia jakości pracy szkoły wraz z narzędziami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7963 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ponizej przedstawiam przykładowy projekt mierzenia jakości pracy szkoły podstawowej w roku szkolnym 200/2006, w województwie małopolskim oraz narzędzia opracowane przeze mnie do podania pogłębionego.

Przykładowy projekt wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły wraz z narzędziami

PROJEKT  WEWNĘTRZNEGO MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ  W ROKU SZKOLNYM 2005/2006
OBSZAR: II. 2. ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI
STANDARD:
Rozwój zawodowy nauczycieli jest związany z jakościowym rozwojem szkoły lub placówki oraz indywidualnymi potrzebami. Rozpoznawane są potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego związane z rozwojem szkoły lub placówki i z indywidualnymi potrzebami nauczycieli. Wewnątrzszkolne doskonalenie zawodowe jest przemyślane, zaplanowane, systematycznie i właściwie organizowane. Nauczyciele stosują nabytą wiedzę i umiejętności w swojej pracy, a ich osiągnięcia są upowszechniane. Rozwój zawodowy jest uwzględniany w awansie zawodowym i w ocenach pracy nauczycieli. Wszystkim nauczycielom zostały stworzone równe szanse rozwoju zawodowego. Kolejne etapy awansu zawodowego nauczycieli są dobrze zorganizowane, a nauczyciele mają pełną świadomość wymagań. Oceny i opinie o ich pracy wskazują na potrzeby rozwoju zawodowego. Analizowana jest skuteczność form doskonalenia zawodowego.
Badanie w zakresie podstawowym
Wskaźniki
Źródło informacji
Wskaźnik 3.
Istnieje plan doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Dokumentacja dyrektora szkoły
Wskaźnik 4.
Indywidualne plany rozwoju zawodowego nauczycieli są zgodne z potrzebami szkoły
Plany rozwoju zawodowego nauczycieli
Wskaźnik 7.
Istnieje system opieki nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w szkole.
Dokumentacja dyrektora szkoły
Wskaźnik 11.
Przestrzegane są przepisy w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
Dokumentacja dyrektora szkoły
Wskaźnik 12.
Systematycznie analizuje się działania podejmowane w celu rozwoju zawodowego nauczycieli oraz skuteczność tych działań .
Dyrektor szkoły
Badanie w zakresie pogłębionym
Cel: Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
Wskaźnik
Procedura
Metoda
Narzędzie
Wskaźnik 1.
Rozpoznane są potrzeby rady pedagogicznej i poszczególnych nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
Wskaźnik 2.
Dyrektor szkoły stawia nauczycielom wymagania w zakresie rozwoju zawodowego .
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
Wskaźnik 5.
Doskonalenie zawodowe nauczycieli jest prowadzone zgodnie z programem rozwoju szkoły oraz potrzebami nauczycieli.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Wywiad
Kwestionariusz ankiety
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 6.
Szkoła tworzy nauczycielom równe szanse rozwoju zawodowego. Nauczyciele są świadomi możliwości wspierania przez szkołę ich rozwoju zawodowego.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
Wskaźnik 8.
Praca każdego nauczyciela jest należycie nadzorowana i oceniana.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
Wskaźnik 9.
Ocena pracy dostarcza nauczycielom informacji o jakości ich pracy i ma pozytywny wpływ na ich rozwój zawodowy.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
Wskaźnik 10.
Sukcesy nauczycieli są doceniane, a niedociągnięcia eliminowane.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
OBSZAR: II. 5. KIEROWANIE SZKOŁĄ LUB PLACÓWKĄ, OBIEG INFORMACJI
STANDARD:
Kierowanie i administrowanie szkołą lub placówką oraz system komunikowania się zapewniają efektywne zarządzanie, zgodnie z oczekiwaniami uczniów, rodziców, pracowników i właściwych instytucji zewnętrznych.
Badanie w zakresie podstawowym
Wskaźniki
Źródło informacji
Wskaźnik 1.
Statut szkoły lub placówki oraz inne akty wewnętrzne i sposoby prowadzenia postępowań w szkole lub placówce są zgodne z przepisami prawa.
Statut szkoły oraz inne akty wewnętrzne
Wskaźnik 3.
Dokumentacja prowadzona w szkole lub placówce, w tym dokumentacja przebiegu nauczania, jest prowadzona, przechowywana i udostępniana zgodnie z przepisami prawa .
Zapisy w dziennikach lekcyjnych;
Archiwum
Wskaźnik 4.
Na bieżąco jest prowadzona ewidencja spełniania przez uczniów obowiązku szkolnego.
Dokumentacja dyrektora szkoły
Wskaźnik 5.
Prowadzona jest kontrola realizacji obowiązku szkolnego, a razie potrzeby wdrażane jest postępowanie związane z egzekwowaniem tego obowiązku.
Dyrektor szkoły
Wskaźnik 7.
Decyzje dyrektora szkoły lub placówki wdrażane są szybko i skutecznie.
Zapisy w zeszycie zarządzeń i księdze protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej
Wskaźnik 8.
Dyrektor współpracuje z organami szkoły lub placówki w zakresie zarządzania i organizacji pracy.
Zapisy w księdze protokołów z posiedzeń Rady Szkoły;
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
Wskaźnik 9.
Dyrektor deleguje swoje uprawnienia w sposób zgodny z prawem.
Dyrektor szkoły
Wskaźnik 12.
W szkole lub placówce istnieje system gromadzenia, badania i przetwarzania danych statystycznych.
Archiwum szkoły
Wskaźnik 13.
Administracja i obsługa szkoły lub placówki jest odpowiednia w stosunku do warunków pracy.
Dokumentacja dyrektora szkoły
Wskaźnik 14.
Dyrektor szkoły lub placówki systematycznie analizuje skuteczność zarządzania i sprawność organizacyjną.
Dyrektor szkoły
Badanie w zakresie pogłębionym
Cel: Podnoszenie efektywności kierowania szkołą, ze szczególnym uwzględnieniem obiegu informacji.
Wskaźnik
Procedura
Metoda
Narzędzie
Wskaźnik 2.
Statut szkoły lub placówki oraz inne dokumenty dotyczące jej działania są dostępne dla nauczycieli, uczniów i rodziców.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 6.
Organy szkoły lub placówki w pełni realizują swoje zadania i kompetencje.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Analiza dokumentów
Kwestionariusz wywiadu
Arkusz analizy dokumentów
Wskaźnik 10.
Szkoła lub placówka posiada sprawny oraz skuteczny system uzyskiwania i obiegu informacji .
Diagnoza problemowa
Ankieta
Wywiad
Kwestionariusz ankiety
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 11.
Szkoła lub placówka w sposób partnerski współpracuje z rodzicami i uczniami, zachęcając ich do aktywnego udziału w swojej działalności.
Diagnoza problemowa
Ankieta
Kwestionariusz ankiety
OSZAR: III. 4. EFEKTY KSZTAŁCENIA
STANDARD:
Szkoła lub placówka osiąga sukcesy, których miarą jest poziom i ciągły postęp osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodny z ich indywidualnymi możliwościami i potrzebami, uzyskiwany w toku realizacji odpowiednio dobranych programów nauczania. Absolwenci są w stanie sprostać wymaganiom kolejnego etapu kształcenia w wybranej szkole lub podejmują pracę zawodową, realizując własne cele i aspiracje. Szkoła lub placówka bada osiągnięcia edukacyjne uczniów i wykorzystuje wyniki do podnoszenia efektywności kształcenia
Badanie w zakresie podstawowym
Wskaźniki
Źródło informacji
Wskaźnik 1.
Szkoła lub placówka systematycznie i rzetelnie diagnozuje oraz ocenia poziom wiedzy i umiejętności uczniów.
Dzienniki lekcyjne, przedmiotowe zasady oceniania, plany wynikowe
Wskaźnik 2.
Przestrzegane są zasady oceniania, klasyfikowania, promowania.
Księga protokołów.
Wskaźnik 3.
Szkoła lub placówka gromadzi, analizuje
i eksponuje osiągnięcia uczniów
Różne formy ekspozycji i oceny prac uczniów
Wskaźnik 4.
Szkoła lub placówka podejmuje działania zmierzające do uzyskania informacji o losach absolwentów.
Dokumentacja szkoły, protokoły rad pedagogicznych
Wskaźnik 7.
Wyniki klasyfikacji i promocji oraz wyniki badań osiągnięć edukacyjnych uczniów wskazują na ciągły postęp efektów kształcenia w szkole lub placówce.
Zestawienie wyników klasyfikacji, arkusze ocen, zestawienia szkolnych badań osiągnięć uczniów
Wskaźnik 8.
Wyniki uzyskane przez uczniów w toku kształcenia są zbieżne z uzyskiwanymi przez nich wynikami sprawdzianów i egzaminu.
Wyniki egzaminów, zestawienia wyników klasyfikacji, arkusze ocen
Wskaźnik 9.
Uczniowie biorą udział i odnoszą sukcesy
w olimpiadach, konkursach i turniejach.
Protokoły z etapów szkolnych, wyniki kolejnych etapów
Wskaźnik 10.
Wnioski wynikające z badania osiągnięć edukacyjnych uczniów są wykorzystywane w doskonaleniu pracy dydaktycznej szkoły lub placówki.
Protokoły posiedzeń rad pedagogicznych
Badanie w zakresie pogłębionym
Cel: Poprawa efektywności pracy dydaktycznej nauczycieli, szczególnie w kontekście zadań egzaminacyjnych.
Wskaźnik
Procedura
Metoda
Narzędzie
Wskaźnik 5.
Osiągnięcia edukacyjne uczniów na każdym etapie są zbieżne z przyjętymi celami, założeniami i treściami programowymi.
Sprawdzian cichego czytania ze zrozumieniem w klasach I – III;
Test dojrzałości szkolnej pięciolatków;
Test kompetencyjny ucznia kończącego kl. III;
Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów kl. IV (język polski) i kl. V (matematyka, przyroda).
Diagnozowanie
Arkusze diagnostyczne
Wskaźnik 6.
Realizacja programów nauczania zapewnia uczniom spełnienie standardów wymagań egzaminacyjnych.
Analiza wyników egzaminów
i sprawdzianów
Analiza wytworów
Arkusz analizy wytworów


OBSZAR: IV. 3. PRACA OPIEKUŃCZA SZKOŁY
STANDARD:
Rozpoznane są potrzeby w zakresie opieki nad uczniami. Szkoła lub placówka zapewnia dostępne formy pomocy uczniom, którzy jej potrzebują, a także podejmuje systematyczne i skuteczne działania opiekuńcze.
Badanie w zakresie podstawowym
Wskaźniki
Źródło informacji
Wskaźnik 1.
Nauczyciele – wychowawcy rozpoznają potrzeby w zakresie opieki nad uczniami .
Dokumentacja wychowawców klas.
Wskaźnik 2.
Uczniowie wymagający opieki są objęci odpowiednimi dostępnymi formami opieki.
Dokumentacja szkoły.
Badanie w zakresie pogłębionym
Cel: Doskonalenie systemu zapewniania pomocy uczniom potrzebującym.
Wskaźnik
Procedura
Metoda
Narzędzie
Wskaźnik 3.
Szkoła współpracuje z instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 4.
Szkoła wykorzystuje swoje możliwości zaspakajania potrzeb uczniów w zakresie opieki.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 5.
Zadania opiekuńcze szkoły lub placówki są planowane i systematycznie realizowane.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Kwestionariusz wywiadu
Wskaźnik 6.
Działania opiekuńcze szkoły lub placówki oraz ich skuteczność są systematycznie analizowane.
Diagnoza problemowa
Wywiad
Kwestionariusz wywiadu
Do badania pogłębionego opracowałam następujące narzędzia:
KWESTIONARIUSZ WYWIADU
Poniższe pytania skierowane są do Dyrektora Szkoły .
Celem wywiadu jest uzyskanie informacji na temat systemu zapewniania pomocy uczniom potrzebującym oraz prowadzonej przez Szkołę działalności opiekuńczej. Informacje udzielone przez Dyrektora Szkoły pozwolą ocenić skuteczność działania tego systemu oraz zaplanować ewentualne działania naprawcze.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
1. Data i godzina przeprowadzenia wywiadu: ………………………………………………
2. Imię i nazwisko Dyrektora Szkoły: ………………………………………………………
3. Przeprowadzający wywiad: ………………………………………………………………
4. Pytania i odpowiedzi:
a) Z jakimi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną współpracuje Szkoła?
b) W jaki sposób Szkoła wykorzystuje swoje możliwości zaspokajania potrzeb uczniów w zakresie opieki?
c) Czy Szkoła planuje i systematycznie realizuje swoją działalność opiekuńczą?
d) Czy systematycznie analizowana jest działalność opiekuńcza Szkoły oraz jej skuteczność?
KWESTIONARIUSZ WYWIADU 2
Poniższe pytania skierowane są do Dyrektora Szkoły .
Celem wywiadu jest zebranie informacji na temat efektywności kierowania szkołą, działania systemu obiegu informacji oraz sposobów wspomagania przez Dyrektora Szkoły rozwoju zawodowego nauczycieli.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
1. Data przeprowadzenia wywiadu: ………………………………………………
2. Imię i nazwisko Dyrektora Szkoły: ………………………………………………………
3. Przeprowadzający wywiad: ………………………………………………………………
4. Pytania i odpowiedzi:
a) Czy nauczyciele, uczniowie i rodzice mogą korzystać ze Statutu Szkoły?
b) Jakie inne dokumenty dotyczące działania Szkoły są dostępne dla nauczycieli,
uczniów i rodziców?
c) Czy Szkoła posiada sprawny oraz skuteczny system uzyskiwania i obiegu
informacji?
d) Czy doskonalenie zawodowe nauczycieli jest prowadzone zgodnie z programem
rozwoju Szkoły oraz potrzebami nauczycieli?
ANKIETA DLA RODZICÓW
Szanowni Państwo!
Kierujemy do Państwa ankietę, której celem jest zbadanie działania systemu obiegu informacji pomiędzy Szkołą a Rodzicami oraz wpływu Rodziców na pracę Szkoły. Państwa odpowiedzi pozwolą nam opracować ewentualne działania naprawcze.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
  1. Czy Szkoła informuje Państwa na bieżąco o:
a) organizacji roku szkolnego TAK NIE
b) postępach w nauce Państwa dzieci TAK NIE
c) problemach wychowawczych TAK NIE
d) imprezach i uroczystościach szkolnych TAK NIE
e) organizacji zajęć TAK NIE
f) zawodach sportowych TAK NIE
g) organizowanych wycieczkach szkolnych TAK NIE
h) możliwości indywidualnych konsultacji z nauczycielami TAK NIE
i) spotkaniach wywiadowczych TAK NIE
  1. Czy na początku roku szkolnego Szkoła poinformowała Państwa o swoich wymaganiach wobec dziecka?
TAK NIE
  1. Jak oceniają Państwo wymianę informacji pomiędzy:
a) rodzicami a nauczycielami
BARDZO DOBRZE—DOBRZE—SŁABO—ŹLE
b) rodzicami a wychowawcą
BARDZO DOBRZE—DOBRZE—SŁABO—ŹLE
c) rodzicami a Dyrektorem Szkoły

BARDZO DOBRZE—DOBRZE—SŁABO—ŹLE
4. Czy Szkoła współpracuje z Państwem w sposób partnerski? TAK NIE
5. Czy macie Państwo możliwość wyrażenia swojej opinii na temat pracy Szkoły?
TAK NIE
6. W jaki sposób Szkoła zachęca Państwa do udziału w swojej działalności
(prosimy o podkreślenie dowolnej liczby odpowiedzi):
a) organizując okolicznościowe uroczystości
b) imprezy środowiskowe, festyny
c) spotkania wywiadowcze
d) indywidualne rozmowy z nauczycielami
e) spotkania z przedstawicielami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
f) w inny sposób (jaki?) ……………………………………………………………
………………………………………………………………………………………….

Dziękujemy
ANKIETA DLA NAUCZYCIELI
Poniższa ankieta jest anonimowa. Jej celem jest zbadanie dwóch obszarów pracy szkoły. Państwa odpowiedzi pozwolą nam określić stopień spełnienia standardów oceny jakości oraz zaplanować działania naprawcze.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
I. ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI
  1. Czy w szkole organizowane są szkolenia, narady i konferencje w ramach WDN?
TAK NIE
  1. Czy tematyka szkoleń odpowiada potrzebom nauczycieli?
TAK NIE
  1. Czy tematyka WDN wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli?
TAK NIE
  1. Czy WDN jest zgodne z programem rozwoju szkoły?
TAK NIE
  1. Czy uczestniczy Pani/Pan w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli?
TAK NIE
Jeśli tak, to prosimy o zaznaczenie formy doskonalenia, w których uczestniczyła Pani/ Pan w ostatnich trzech latach:
  1. studia zaoczne
  2. studia wieczorowe
  3. studia podyplomowe
  4. kursy kwalifikacyjne
  5. kursy doskonalące
  6. warsztaty metodyczne
  1. Co było czynnikiem motywującym Pana/Panią do podjęcia kształcenia? Prosimy o zakreślenie do trzech odpowiedzi.
a. system motywacyjny
b. potrzeby szkoły
c. podniesienie jakości własnej pracy
d. podniesienie kwalifikacji
e. inny (jaki?) ………………………………………………………
  1. Czy dyrektor motywuje nauczycieli do kształcenia?
TAK NIE
  1. Czy dyrektor szkoły sprawdza dokumentację prowadzoną przez Panią/Pana?
TAK NIE
  1. Jak często dyrektor hospituje zajęcia prowadzone przez Panią/ Pana?
a. nigdy
b. raz w roku
c. dwa razy w roku
d. częściej niż dwa razy w roku
  1. Czy prowadziła Pani /Pan zajęcia pod kątem hospitacji diagnozującej w ciągu ostatnich trzech lat?
TAK NIE
  1. Czy uwagi dyrektora po przeprowadzonej hospitacji zajęć są dla Pani/ Pana jasne, zrozumiałe i uzasadnione?
a. tak, zawsze
b. częściowo
c. nigdy
  1. Czy uwagi pohospitacyjne mają wpływ na dalsze prowadzenie zajęć?
a. tak
b. częściowo
c. nie
  1. Czy ma Pani/ Pan wgląd do informacji o swojej pracy gromadzonych przez dyrektora szkoły?
TAK NIE
  1. Czy zna Pani/Pan kryteria i zasady oceny nauczycieli w szkole?
TAK NIE
  1. Czy zgadza się Pani/ Pan z oceną swojej pracy dokonaną przez dyrektora?
TAK NIE
  1. Czy ocena pracy wpływa na Pani/ Pana rozwój zawodowy?
TAK NIE
  1. Czy sukcesy i osiągnięcia nauczycieli związane z ich rozwojem zawodowym są popularyzowane i doceniane w szkole?
TAK NIE
  1. Czy kryteria przyznawania nagród i dodatków motywacyjnych są jasno określone?
TAK NIE
  1. Czy zgadza się Pani/Pan z tymi kryteriami?
TAK NIE
  1. Czy otrzymywane nagrody i dodatki motywacyjne spełniają Pani/ Pana oczekiwania?
TAK NIE
II. OBIEG INFORMACJI
  1. Czy obieg informacji w Pani/ Pana szkole jest dostosowany do wielkości
i specyfiki szkoły?
TAK NIE
  1. W jaki sposób pozyskuje Pani/ Pan informacje niezbędne w Pani/Pana pracy? (prosimy o podkreślenie dowolnej liczby odpowiedzi)
    1. kontakty indywidualne z rodzicami
    2. zebrania wywiadowcze
    3. rozmowy telefoniczne
    4. wywiad środowiskowy
    5. ankiety
    6. księga zarządzeń
    7. posiedzenia RP
    8. tablica ogłoszeń
    9. korespondencja (z rodzicami, wydawnictwami)
    10. bezpośrednio od dyrektora
    11. rozmowy z innymi nauczycielami
    12. rozmowy z uczniami
    13. korzystając z Internetu i poczty elektronicznej
    14. studiując literaturę fachową
    15. w inny sposób (jaki?) ……………………………………………………
  1. Jak ocenia Pani/Pan wymianę informacji:
    1. pomiędzy nauczycielami a dyrektorem
BARDZO DOBRZE – DOBRZE – SŁABO – ŹLE
    1. wśród nauczycieli
BARDZO DOBRZE – DOBRZE – SŁABO – ŹLE
    1. pomiędzy nauczycielami a rodzicami
BARDZO DOBRZE – DOBRZE – SŁABO – ŹLE
    1. pomiędzy nauczycielami a uczniami
BARDZO DOBRZE – DOBRZE – SŁABO – ŹLE
DZIĘKUJEMY
KWESTIONARIUSZ WYWIADU
Z PRZEDSTAWICIELAMI RADY SZKOŁY

Celem wywiadu jest uzyskanie informacji, czy Rada Szkoły realizuje swoje zadania
i kompetencje zgodnie z art. 50.2 Ustawy o systemie oświaty.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
1. Data i godzina przeprowadzenia wywiadu: ………………………………………………
2. Imię i nazwisko przedstawiciela Rady Szkoły: …………………………………………..
3. Przeprowadzający wywiad: ………………………………………………………………..
4. Pytania i odpowiedzi:
a) Czy Rada Szkoły uchwala Statut Szkoły?
b) Czy Rada Szkoły przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych szkoły i opiniuje plan finansowy szkoły?
c) Czy Rada Szkoły może występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w szkole, a wnioski te mają charakter wiążący?
d) Czy Rada Szkoły opiniuje plan pracy szkoły, projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz inne sprawy istotne dla szkoły?
e) Czy Rada Szkoły z własnej inicjatywy ocenia sytuację oraz stan szkoły i występuje do dyrektora, rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych?
KWESTIONARIUSZ WYWIADU
Z PRZEDSTAWICIELAMI RADY RODZICÓW

Celem wywiadu jest uzyskanie informacji, czy Rada Rodziców realizuje swoje zadania
i kompetencje zgodnie z własnym regulaminem oraz art. 54.1 Ustawy o systemie oświaty.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
1. Data i godzina przeprowadzenia wywiadu: ………………………………………………
2. Imię i nazwisko przedstawiciela Rady Rodziców: …………………………………………..
3. Przeprowadzający wywiad: ………………………………………………………………..
4. Pytania i odpowiedzi:
a) Jakie zadania i kompetencje zawarte we własnym regulaminie realizuje Rada
Rodziców?
b) Czy Rada Rodziców może występować do rady pedagogicznej i dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły?
KWESTIONARIUSZ WYWIADU
Z PRZEDSTAWICIELAMI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Celem wywiadu jest uzyskanie informacji, czy Samorząd Uczniowski realizuje swoje zadania
i kompetencje zgodnie z własnym regulaminem oraz art. 55.5 Ustawy o systemie oświaty.
Zespół Do Wewnętrznego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły
1. Data i godzina przeprowadzenia wywiadu: …………………………………………………….
2. Imię i nazwisko przedstawiciela Samorządu Uczniowskiego ………………………………… …………………………………………………………………………………………………………...
3. Przeprowadzający wywiad: ……………………………………………………………………….
4. Pytania i odpowiedzi:
c) Jakie zadania i kompetencje zawarte we własnym regulaminie realizuje Samorząd Uczniowski?
d) Czy Samorząd może przedstawić radzie szkoły, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi szkoły wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
- prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i
stawianymi wymaganiami?
- prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu?
- prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych
proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania
własnych zainteresowań?
- prawo do wydawania własnej gazetki szkolnej?
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz
rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami
organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem?
- prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu?

ARKUSZ ANALIZY DOKUMENTÓW
Analiza zapisów w księdze protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej
Lp.
Treść zapisu
TAK
NIE
1.
Czy w księdze protokołów RP jest dokumentowana działalność organów Szkoły, związana z ich kompetencjami stanowiącymi i opiniotwórczymi?
2.
Czy w księdze protokołów można odnaleźć zapisy dotyczące spełnienia przez RP swoich kompetencji zgodnie z własnym regulaminem?
3.
Czy w księdze protokołów można odnaleźć zapisy dotyczące spełnienia przez RP swoich kompetencji zgodnie z art. 41 i 42 ustawy o systemie oświaty?

Opracowała: Bernadeta Rychlec

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie