Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozmawiamy przez telefon - zapoznanie z różnymi rodzajami telefonów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1375 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcie zostało opracowane w ramach realizacji własnego programu "Edukacja regionalna". Celem jest ukazanie postępe w technice oraz rozumienie znaczenia komunikacji między ludźmi.



„Rozmawiamy przez telefon - zapoznanie z różnymi rodzajami telefonów oraz ich rolą"
  1. Cele ogólne:
    • dostrzeganie postępu w technice (telefon dawniej, a dziś)
    • utrwalenie cyfr 0-9.
    • rozumienie znaczenia komunikacji między ludźmi
    • utrwalenie numerów: 997, 998, 999
  2. Cele operacyjne:
    • zna różne rodzaje telefonów
    • wie do czego służy telefon
    • umie posługiwać się telefonem: prowadzi rozmowy przez telefon, używa form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.
  3. Przebieg:

    Wstęp
    Przy mapie „Moja Mała Ojczyzna" zatrzymujemy się przy słowie „historia". Dzieci próbują określić znaczenie tego słowa. Odnoszą się do historii swojej rodziny - w poprzednich dniach otrzymały zadanie aby porozmawiać z rodzicami na ten temat.

    Rozwinięcie
    Historia odnosi się do tego co było więc nauczycielka pokazuje stary kosz, w którym schowany jest stary telefon. Dzieci w formie zabawy „Zgadnij co to jest" próbują nazwać dotykany przedmiot. Wypowiadają się na temat telefonów dawniej a dziś - ich wyglądu, sposobu korzystania ( dawniej na korbkę, teraz - komórkowy). Ustalają zasady kulturalnego prowadzenia rozmowy, po czym dostają tekturowe telefony. Nauczycielka pokazuje dowolny numer, dzieci wystukują podane cyfry na klawiaturze. Wybrane dziecko proponuje swój numer. Rozmowy mogą być wesołe i smutne. Patrzymy na tablicę, na której wiszą numery alarmowe. Pani prosi o zainspirowanie rozmowy pod wybrany numer. Zakończenie Wychowawczyni zdradza niespodziankę przygotowaną dzieciom. Oznajmia, że w dniu dzisiejszym do Dobranocki będzie odbierała telefony od dzieci. Podaje numer.
    Zaprasza do zabawy ruchowej „ Jedziemy na wezwanie". Dzieci przyjmują wybrane role - policjanta, strażaka, lub lekarza. Gra na tamburynie co oznacza wezwanie na ratunek .

    UWAGA! Zajęcie można rozbudować wykorzystując własne pomysły. Proponuję wykorzystanie nitek jako przewodów co znacznie uatrakcyjnia zabawę dzieci.
Zajęcie opracowała mgr Teresa Artemiuk.
Przeprowadzone zostało w dniu 18.05.2005r. na zebraniu z rodzicami dzieci sześcioletnich.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie