Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rośliny chronione w Polsce- wykorzystanie programu Powerpoint

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3934 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

artykuł dotyczy wykorzystania komputera na zajęciach zintegrowanych. polecam wykorzystać go na zajęciach z edukacji srodowiskowej. korzystając z programu powerpoint uczniowie tworzą slajdy roślin chronionych w Polsce.

TEMAT ZAJĘĆ: Rośliny chronione w Polsce- wykorzystanie programu Powerpoint

CELE OGÓLNE:
·      Rozróżnianie niektórych gatunków roślin chronionych i zwierząt chronionych
·      Wdrażanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody
·      Doskonalenie rozumienia czytanego tekstu
·      Doskonalenie umiejętności korzystania z programu komputerowego

CELE OPERACYJNE:
·      Rozróżnia i nazywa niektóre gatunki roślin i zwierząt chronionych
·    Wie, dlaczego należy chronić przyrodę
·    Rozumie czytany tekst
·    Potrafi łączyć grafikę z tekstem
·    Dba o estetykę swojej pracy

FORMY:
Indywidualna jednolita, zróżnicowana, grupowa

METODY:
           Rozmowa, pokaz, obserwacja, działań praktycznych,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
puzzle, napisy roślin i zwierząt chronionych, ilustracje zwierząt chronionych, koperty z zadaniami do wykonania, mapa konturowa Polski, plansze roślin chronionych, klej, komputery, dyskietki

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Krąg – uczniowie podają sobie ręce, przekazując iskierkę przyjaźni.
2. Nauczyciel rozdaje uczniom puzzle (2 prostokąty), zadaniem dzieci jest ułożenie ich i odczytanie hasła- tematu zajęć {ROŚLINY CHRONIONE}
3. Udzielenie odpowiedzi na pytania:
- Jakie znasz formy ochrony przyrody w Polsce? (parki narodowe, parki krajobrazowe, pomniki przyrody, rezerwaty przyrody).
- Z czym kojarzy ci się termin przyroda?
- Dlaczego należy chronić przyrodę?
- Jakie znasz zwierzęta chronione?
4. Następnie uczniowie zamieszczają pod mapą konturową informacje nt ochrony gatunkowej roślin i zwierząt.

5.     Na przygotowanej mapie konturowej zostały umieszczone nazwy parków narodowych, obok należy umieścić zwierzęta chronione.(ropucha paskówka, nietoperz, orzeł bielik, bóbr, nadobnica alpejska).
6.      Zapoznanie z niektórymi gatunkami roślin chronionych- uczniowie oglądają plansze, wymieniają kilka nazw roślin.
7.      Każdy uczeń otrzymuje kopertę z zadaniem do wykonania.
8.      Ciche czytanie zamieszczonych informacji o wybranej roślinie chronionej.
9.      Zaznaczenie w otrzymanym tekście informacji nt. wyglądu rośliny, miejsca występowania
10. Udzielanie przez uczniów odpowiedzi na pytania związane z tekstem.
- jak nazywa się twoja roślina?
- jak wygląda?
- gdzie występuje?
10. Uczniowie odnajdują nazwę swojej rośliny i umieszczają ją w odpowiednim miejscu na mapie.
11.  Praca z komputerem-
Uczniowie otwierają program Powerpoint. – tworzą prezentację.
W programie Powerpoint wybierają odpowiedni slajd, wpisują tytuł rośliny, zapisują potrzebne informacje, tj. wygląd, występowanie.
·      Wchodząc w folder OCHRONA- plik ROŚLINY zaznaczają rysunek, korzystając opcji Kopiuj,
·      Następnie przechodzą w Powerpoint i odpowiednim miejscu w slajdzie korzystając z opcji Wklej, umieszczają rysunek
·      Klikając prawym przyciskiem myszy, zaznaczają opcję TŁO, wybierają odpowiedni kolor i zaznaczają go na slajdzie.
·       Zaprojektowaną pracę zapisują na dyskietce.
·     Po wykonaniu zadania poszczególni uczniowie dokonują prezentacji.
12. Samoocena zajęć, uczniowie wybierają odpowiedni dla siebie znaczek.



Muszę jeszcze popracować !
!

Jestem 

Jestem zadowolony z    siebie!
zadowolony z    siebie
!
zadowolony z    siebie!


Nie jestem zadowolony z siebie!





    Prowadząca zajęcia:

           Grazyna Czerwik
!
!
           Rozmowa, pokaz, obserwacja, działań praktycznych,
·      Rozróżnia i nazywa niektóre gatunki roślin i zwierząt chronionych·    Wie, dlaczego należy chronić przyrodę·    Rozumie czytany tekst·    Potrafi łączyć grafikę z tekstem·    Dba o estetykę swojej pracy

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie