Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7237 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dziecko będące uczniem klas I-III staje się samodzielnym pieszym, a tym samym uczestnikiem ruchu drogowego. Oznacza to, że powinno wiedzieć jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinno wiedzieć z jakimi zagrożeniami może spotkać się jako pieszy, a w przyszłości jako rowerzysta. Powinno być świadome, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi. Przedstawiam Państwu scenariusz zajęć dla kl. I, II; dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zachęcam do wykorzystania go w swojej pracy.

BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO – Scenariusz zajęć
Dziecko będące uczniem klas I-III staje się samodzielnym pieszym, a tym samym uczestnikiem ruchu drogowego. Oznacza to, że powinno wiedzieć jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinno wiedzieć z jakimi zagrożeniami może spotkać się jako pieszy, a w przyszłości jako rowerzysta. Powinno być świadome, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi. Przedstawiam Państwu scenariusz zajęć dla kl. I, II; dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zachęcam do wykorzystania go w swojej pracy.

Klasa: I, II Czas trwania: 60 minut
Cele: Uczeń: - zna podstawowe przepisy ruchu drogowego,
  • zna nazwy i znaczenie wybranych znaków drogowych,
  • jest świadomy, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi.

Metody: rozmowa, pokaz, praktyczne działanie Środki dydaktyczne: tablice przedstawiające wybrane znaki drogowe, tablica z sygnalizatorem świetlnym, wiersz, rymowanki, piosenka
Przebieg zajęć:
  1. Zapowiedż tematu:
Gdy ukończyliście 7 lat staliście się samodzielnymi pieszymi i uczestnikami ruchu drogowego. Oznacza to, że powinniście wiedzieć, jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinniście wiedzieć z jakimi zagrożeniami możecie spotkać się jako piesi. Dzisiaj przypomnimy i utrwalimy sobie najważniejsze wiadomości o ruchu drogowym.
  1. Przypomnienie zasad przechodzenia przez jezdnię.
Nauczyciel recytuje wiersz, następnie wspólnie z dziećmi omawia zasady przechodzenia przez jezdnię. „Na chodniku przystań bokiem, Popatrz w lewo bystrym okiem, Skieruj w prawo wzrok sokoli, Znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna – więc swobodnie Mogą przez nią przejść przechodnie.”
  1. Wyjście przed szkołę – Praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię.
  2. Utrwalenie wiadomości o podstawowych znakach drogowych.
Nauczyciel demonstruje plansze przedstawiające wybrane znaki drogowe. Wspólnie z dziećmi omawia znaczenie znaków, recytując rymowanki. Niebezpieczny zakręt w lewo! Ja to wiem, a ty kolego? Niebezpieczny zakręt w prawo! Wiesz? Brawo! Zakaz wjazdu rowerów. Powiedz koledze, że nie wolno tędy jeździć na rowerze! Przejście dla pieszych. Zapamiętaj koniecznie – tędy przejdziesz bezpiecznie! Zakaz wjazdu. Jeśli znak jest taki, to o każdej porze Nikt tu jeździć nie może. Stop krzyczy donośnie: Stój! Zatrzymaj się! Droga dla rowerów. Kiedy widzisz biały rower, wjedź spokojnie – to Ci powiem. Jestem drogą główną! Kto mną jedzie ma pierwszeństwo. Skrzyżowanie dróg. Uważajcie panowie i panie, Zaraz będzie skrzyżowanie!
Nauczyciel demonstruje model sygnalizatora świetlnego. Pyta co oznaczają poszczególne kolory. Można nauczyć wierszyka: „Kiedy światło jest czerwone - przechodzenie zabronione, a gdy świeci się zielone - można przejść na drugą stronę.”
  1. „Quiz – na wesoło”
Przechodzę przez jezdnię przy świetle:
  • niebieskim
  • zielonym
  • czerwonym
Którą stroną chodnika chodzą piesi?
  • prawą
  • środkiem
  • lewą
W którym miejscu należy przechodzić przez jezdnię?
  • tam, gdzie mam ochotę
  • na pasach
  • przez środek skrzyżowania
W jaki sposób przechodzimy przez jezdnię?
  • na skos, biegiem
  • na wprost, marszem
  • wolnym krokiem
Co robi policjant na skrzyżowaniu?
  • odpoczywa
  • kieruje ruchem
  • liże lizaka
Dlaczego nosimy elementy odblaskowe?
  • dla ozdoby
  • żeby być widocznym
Jaki jest numer pogotowia policyjnego?
  • 997
  • 998
  • 999
  1. Nauka na pamięć wierszyka „Na chodniku...” lub piosenki ( na melodię „Zasiali górale”)
My mamy odblaski przy nodze, przy nodze, jesteśmy widoczni na drodze, na drodze, jesteśmy bezpieczni, choć mali, choć mali, błyszczymy, świecimy w oddali, w oddali.
  1. Podsumowanie i zakończenie zajęć.






Opracowała:
Anna Nowak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie