Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nie ćwiczenie na WF

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7054 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Problem biernego uczestnictwa na lekcji WF dotyczy większości szkół gimnazjalnych. Od kilku lat prowadzę lekcje uwzględniając poniższe wskazówki.Skutkuje

Opis i analiza rozwiązania problemu biernego uczestnictwa
w lekcji WF - nie ćwiczenia

Identyfikacja problemu
Problem nie ćwiczenia powtarza się w klasach III gimnazjum,gdy dziewczęta przechodzą okres absencji ruchowej ,niechęci do jakiegokolwiek wysiłku,mają problemy emocjonalne.
Dotyczy to ok. 20% uczennic w tym okresie.Łączy się to z niską frekwencją na lekcjach.Jest to problem związany z trudnym i charakteryzującym się zmiennością nastrojów okresem dojrzewania.
Geneza i dynamika zjawiska
Problem nie ćwiczenia dotyczy ok. 20% uczennic.Tendencję tę zauważam od kilku lat.Zazwyczaj nie ćwiczą osoby nieśmiałe,wstydliwe , z kompleksami,mające problemy z zaliczeniem poszczególnych ćwiczeń.Ale także powodem bawa też lenistwo,na szczęście jest to mały procent dzieci. Pojawia się głównie pod koniec semestru zimowego i letniego.
Znaczenie
Znaczenie problemu jest duże. Z rozmów z innymi nauczycielami dotyczy też wielu szkół gimnazjalnych.Jeżeli teraz dziecko się zniechęci to będzie miało uraz do jakiejkolwiek formy ruchu w szkole średniej ,co przełoży się na dorosłe życie i zdrowie wychowanków.
Prognoza
Negatywna – niekonsekwencja w przestrzeganiu regulaminu i zasad doprowadzi do pogłębienia problemu ,a tym samym obniżenia ogólnej sprawności fizycznej.
Pozytywna –
konsekwencja w przestrzeganiu zasad i PSO (3 niećwiczenia to ocena niedostateczna)
Dziecko doskonali swą sprawność fizyczną,jest odporne emocjonalnie.Zdobyte umiejętności wykorzysta w przyszłości. Wie ,że niedyspozycja nie jest przeciwwskazaniem do wysiłku-oczywiście nie typu wytrzymałościowego.Posiada wiadomości z zakresu zdrowego stylu życia i potrafi je wykorzystać.
Propozycje oddziaływań
Motywacja- poprzez ciekawie prowadzone zajęcia,dostosowane zainteresowań i potrzb uczennic, z muzyką, z przyborami, w formie zabawowej
Konsekwencja – w przestrzeganiu reguł WSO
Rozmowa – dlaczego nie ćwiczy ,co czuje, czego oczekuje,czy jest chore
Uświadamianie- wpływu wychowania fizycznego na zdrowie człowieka,jego wygląd i samopoczucie,zdrowy styl życia,promocja zdrowia
Efekty działań
W mojej pracy dzięki elastyczności nauczyciela,aktywnemu słuchaniu i obserwacji dostrzegam,że dziewczęta chętnie uczestniczą w lekcjach WF.Staram się urozmaicać lekcje,czasem wprowadzając zabawę do nauki trudnych zadań technicznych czy taktycznych.
Staram się być obiektywna i sprawiedliwa. Procentuje to tym,iż w mojej szkole bardzo mało dziewcząt nie ćwiczy bo nie chce. Jeśli nie mogą wykonywać pewnych ćwiczeń(np.na mm brzucha,skoki- ponieważ są po kontuzji lub są niedysponowane)wtedy ich nie robią.Ale czynnie uczestniczą w lekcji i to jest moim osobistym sukcesem.


Katarzyna Dudziak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie